"חדשנות: לאפות את הפיצה תוך כדי תנועה במכונית המשלוח"

"החדשנות תקבע את גורלם של ארגונים בבואם לעבור את הטרנספורמציה הדיגיטלית", אמר ביורן ברונדרט, מהנדס מערכות בכיר ב-VMware ● על עולם הקונטיינרים הוא אמר שהם "יהפכו להיות במיינסטרים של השיח והעשייה הטכנולוגיים במערכי מחשוב בארגונים"

ביורן ברונדרט, מהנדס מערכות בכיר ב-VMware. צילום: ניב קנטור

"החדשנות שתוטמע לתוך ההליכים של פיתוח ואספקת מוצרים ושירותים חדשים היא שתקבע את גורלם של ארגונים בבואם לעבור את הטרנספורמציה הדיגיטלית. עומק השינוי יהיה דומה לזה, לדוגמה, שבחברת פיצות – האפייה שלהן תיעשה בתוך מכונית הוואן, תוך כדי תנועה לבית הלקוח", כך אמר ביורן ברונדרט, מהנדס מערכות בכיר ב-VMware.

ברונדרט היה דובר המפתח בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') באולם האירועים סטוקו במגרשי הטניס בהדר יוסף, תל אביב, בהשתתפות יותר מ-100 מקצוענים. נושאו היה החיבור וההיצע המשותף של VMware, גוגל (Google) ופיבוטל (Pivotal) לעולם ה-PKS (שירות הקונטיינרים של פיבוטל).

כך, תיאר ברונדרט את סיפורה של The Elastic Sky Pizza הדמיונית. החברה הייתה בעבר מובילת שוק בתחומה, והיא החלה לאבד נתחי שוק לטובת חברות פיצה צעירות, קטנות וזריזות ממנה. זאת, כי מוצרי החברה לא היו אחידים ברמתם, המשלוחים היו איטיים ולעתים לא עמדו במועד שהובטח להגעה, והלקוחות התלוננו בלא הרף על חוויה דיגיטלית מגושמת ומתסכלת. לא זו אף זו, אמר ברונדרט, החברה חוותה פריצה למערך המחשוב שלה ופרטיהם האישיים של מיליוני לקוחות שלה נגנבו.

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

הוא תיאר את הפעולות שעשתה חברת הפיצה בעקבות המקרה – פעולות שבהיבט הטכנולוגי שלהן היו מבוססות על VMware: ייצוב הסביבה הקיימת, היערכות למעבר ענן, אבטחת הסביבה, מעבר לענן, מיכון תהליכים, ניטור סביבת הענן, איתור בעיות שורש, יכולת להרחבה, התמקדות בשכבה האפליקטיבית, בניית שירותים חדשים, ניהול היישומים בסביבה מרובת עננים ואבטחה שלהם. "בחלוף יותר משנה של שיפורים טכנולוגיים, כשהחדשנות הטכנולוגית כבר הוטמעה באופן עמוק בארגון, ניתן היה למנף אותה כדי לייצר חדשנות בסביבת התפעול הפיזית. זאת, על מנת לשפר את זמני ההמתנה למשלוח ולייעל את ניהול האספקה", אמר. כך, סיפר ברונדרט, "הוחלט שיש לבחון דרכים חדשות לשרשרת התפעול, וכי הדרך היעילה להגיע מהר יותר ללקוח עם הפיצה תהיה לשנות את מיקום תנורי האפייה. במקום שליחים עם קטנועים, החברה עברה למשלוח עם מכוניות וואן, הכוללות בתוכן את התנור, בו האפייה נעשית בצורה אוטומטית, במהלך הנסיעה לבית הלקוח, תוך שימוש בחיישני אינטרנט של הדברים".

"הקונטיינרים – בדרך להיות הנורמלי החדש"

ברונדרט אמר כי "הקונטיינרים נמצאים בדרך להיות הנורמלי החדש. בעתיד נראה קונטיינרים בכל מקום בו תהיה תוכנה. אתגרי המנמ"רים רבים ולא פשוטים, והקונטיינרים מהווים חלק מהמענה להם: עליהם לחסוך בהוצאות, לספק יותר מוצרים ושירותי IT, ולעשות זאת מהר יותר. קונטיינרים מאפשרים לנצל משאבים קטנים במיוחד, בשל החיסכון במערכות הפעלה, והם מתאימים לסביבות ענן. בשל כך, הם יהפכו להיות במיינסטרים של השיח והעשייה הטכנולוגיים במערכי מחשוב בארגונים".

"המנמ"רים נדרשים לאג'יליות וליעילות תפעולית כדי לענות לאתגר הפעילות בעולם הדינמי של ימינו", הוסיף. "עליהם להנפיק שירותי IT ללקוחות – הפנימיים והחיצוניים – בצורה מהירה ויעילה יותר".

לדבריו, "קונטיינרים מסייעים לארגוני פיתוח תוכנה לחסוך זמן וכסף. הם עושים זאת על ידי אספקת מנגנון לניוד של היישומים ברחבי סביבות הפיתוח, הבדיקות וההטמעה". על פי ברונדרט, "עולם הקונטיינרים מכיל חדשנות רבה ומאפשר לענות לאתגרי העולם החדש באמצעות המיכון. המהירות היא ממד משמעותי בעבודה בסביבת קונטיינרים והיא הופכת את חייהם של המפתחים לקלים ופשוטים".

"טכנולוגיית הקונטיינרים הולכת ומבשילה", סיכם ברונדרט, "והיא תגיע לעוד קהלים טכנולוגיים, עם עוד פונקציונליות. הקונטיינרים מספקים שכבה חדשה של הפשטה, וניתן להריץ אותם על כל מערכת הפעלה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אני

    הנייר סובל הכל, גם שטויות מוחלטות במסווה של "חדשנות" . חברת פיצה לא יכולה להרשות לעצמה להגרר לעלויות הקמה וניתוח מצב קיים של כל כך הרבה זמן, ולבסוף לעמוד בפקקים אינסופיים אם רכבי וואן ששורפים את הפיצות לפני שהן מגיעות ללקוח. מעניין למה המערכת נותנת לכל כך הרבה שטויות להיות מפורסמות תחת מקום מכובד כמו זה.

אירועים קרובים