"מחשוב קוונטי יחולל מהפכה בעולם ה-IT"

כך אמר דיוויד וורד, סמנכ"ל טכנולוגיות וארכיטקט ראשי בסיסקו העולמית ● לדבריו, "אנחנו נמצאים בעידן שבו נדרש טיפול מידי ובזמן אמת בנתונים"

דיוויד וורד, סמנכ"ל טכנולוגיות וארכיטקט ראשי בסיסקו העולמית. צילום: תומר פולטין

"מערכות מחשב קוונטיות יסייעו בהתמודדות עם בעיות החורגות מקנה המידה עמו מסוגלות להתמודד מערכות מחשוב קלאסיות. המחשוב הקוונטי יביא לכך שמגבלות כוח המחשוב הנוכחיות יאבדו כל משמעות", כך אמר דיוויד וורד, סמנכ"ל טכנולוגיות וארכיטקט ראשי בסיסקו (Cisco) העולמית.

וורד היה דובר המפתח באירוע מועדון C4ME למנמ"רים בכירים ולשותפיה העסקיים של סיסקו שערך השבוע הסניף הישראלי של החברה באולם קולטורה בתל אביב. הוא הציג במסגרת האירוע את מפת הדרכים הטכנולוגית בעולם ה-IT לשנים הקרובות.

לדבריו, "מעבדות המחקר שלנו עוסקות בכמה תחומים במחשוב קוונטי, ביניהם טכניקות שונות של הצפנה ומענה למגבלות של תעבורת הנתונים לאורך מרחקים גדולים. אנחנו מעריכים כי טכנולוגיה זו תגיע לכלל הבשלה בתוך שלוש עד חמש שנים. הגישה שלנו היא לבנות רשת מבוססת פרוטוקול אשר עונה על צרכי המחשוב העתידיים תוך מתן דגש על מינימום שיהוי, ביצועים גבוהים ומעטפת אבטחת מידע. ארכיטקטורת הרשת החדשה שלנו תגיע לשוק בסוף העשור ויהיו בה אלמנטים של מחשוב קוונטי".

הוא אמר כי "ארכיטקטורת הרשת החדשה שלנו, שאנחנו עמלים עליה בימים אלה, תהיה מבוססת שכבות רבות, כך שהן תוכלנה להעניק יכולת לנפק יישומי אינטרנט עשירים ושירותים כשכולם מגיעים מהקצה. מחשוב הקצה יהיה רכיב חשוב ביותר באבטחה, במיטוב ובהרחבת שירותי הענן הציבורי".

"מציאות תפעולית חדשה בארגונים"

"ארגונים בעולם נמצאים בעיצומו של השינוי הדיגיטלי", אמר וורד. "יש בהם מציאות תפעולית חדשה בארגונים, בהיבט ה-IT: חלק מהמערכות מבוססות תוכנה כשירות (SaaS), ארגונים נמצאים ביותר מענן ציבורי אחד, והאינטרנט של הדברים חודר במהירות לעולם הארגוני ועמו תקשורת מכונה למכונה (M2M). על פי גרטנר (Gartner), ב-2020 יחוברו לרשת מדי שנייה 63 מיליון התקנים".

הוא ציין כי "אחד האתגרים החשובים הוא הצורך בניהול ותזמור של שכבות הרישות ואבטחת המידע. אספקת השירותים ומהירות הנפקת היישומים לשוק הופכות לקריטיות. בניגוד לחלק מהתחזיות רשת האינטרנט ממשיכה להיות פופולרית ובהתאמה, תעבורת הרשת ממשיכה לגדול בהיקפיה. הציפיות של המשתמשים בבית ובארגון ממשיכות לגדול ויש דגש על חוויית המשתמש, פשטות ומיכון".

"האבטחה תתחיל מהעננים"

"בהיבט התקשורת", אמר וורד, "הדרישה להגדלת רוחב הפס ממשיכה בעקביות, כי יש רצון לשינוע יותר ויותר נתונים. כל צורות התקשורת האלחוטית ימשיכו לגדול – Wi-Fi וסלולר ימשיכו לפעול במקביל, בצורה שתשנה את האופן שבו צרכנים וארגונים יעבדו. השילוב יהיה הסטנדרט החדש. אנחנו על סיפו של הדור החמישי, והוא יעניק הזדמנויות עסקיות חדשות לארגונים ולא רק לענקיות הטלקום. האופן שבו הרשתות יאובטחו משתנה וישתנה, כי תידרש אבטחה לא רק על הקרקע, אלא גם בעננים. האבטחה תתחיל מהעננים".

"הרשתות מאבדות את ה-'ראש', הגדר ההיקפית מאבדת ממשמעותה", ציין וורד. "מה שחשוב הוא רכיב הקצה. נדרשת גישה לאספקת השירותים ישירות מהענן. לא ייתכנו יותר מצבים שהיינו רגילים להם בעבר של שיהוי. ארגונים יידרשו לתשתיות ממוכנות ובתוכן וירטואליזציה מלאה".

"כמו כן", אמר, "התפיסה הפילוסופית של אבטחת המידע ההיקפית משתנה. נדרשת תפיסת רשת מוגדרת תוכנה, SD-WAN. מחשוב הקצה דורש גם אבטחת מידע בקצה. בכל שלב ובכל שכבה יהיו רכיבי אבטחת מידע ובקרת גישה. מחצית מהעובדים בארגון כיום הם ניידים וזה מביא לכך שגבולות הארגון משתנים. התפיסה שתשלוט היא של רישות מוגדר כוונה (Intent based network), עם מעטפת אבטחה כוללת לדטה סנטר, לענן ולעולם מרובה עננים, וכן לתחנות הקצה. היא תפעל על בסיס מידע מבוסס הקשר, עם ניתוח של המידע של הרשת, שמגיע מנקודות הקצה, מהאפליקציות ומההתקנים".

"מערכות חסונות וזמינות תמיד"

וורד סיים את תחזיותיו בהתייחסו למחשוב הקצה: "יש כיום חזרה לארכיטקטורה מבוזרת ומעבר של הכוח אליו. אנחנו נמצאים בעידן שבו נדרש טיפול מידי ובזמן אמת בנתונים. שיהוי הוא רכיב מפתח בביצועי הרשת. לא ייתכן מצב שבו נתונים שמגיעים מרכיבי אינטרנט של הדברים יתקבלו בהשהיה כי הם נשלחו לענן או לדטה סנטר מרוחק".

"מגמות העל הטכנולוגיות כיום, האינטרנט של הדברים ומחשוב ענן, 'מזיזות' את מיקוד הדטה סנטר אל הקצה", סיכם. "המשימה היא להעצים את השירות הניתן ללקוחות הארגוניים וכן למשתמשים הפנימיים עם מערכות חסונות וזמינות תמיד. התפתחות מגמת האינטרנט של הדברים והדרישה לביצוע אנליטיקה מידית גורמות לחיזוק 'קצוות' המחשוב. המגמה הולכת יד ביד עם ההתקדמות שמבצע עולם הטלקום לכיוון רשתות הדור החמישי, שיתמכו ביישום פתרונות IoT".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לוי יודה

    נו, הכרזות ובזוורדס. איזו חוכמה זו לומר כלום.

אירועים קרובים