"אנשים יתנהגו בצורה אחראית יותר – וישימו גבולות לבינה המלאכותית"

לדברי בנג'מין חדד, מנהל מחקר טכנולוגי באקסנצ'ר, "טכנולוגיית VR משנה את הדרך בה אנו חושבים ומעבדים מידע"

בנג'מין חדד, מנהל מחקר טכנולוגי באקסנצ'ר. צילום: מיכה לובטון, גורילה הפקות

"בעידן אותו אנו מכנים Citizen AI, אנשים יתנהגו בצורה אחראית יותר וישימו גבולות לבינה המלאכותית", כך אמר בנג'מין חדד, מנהל מחקר טכנולוגי באקסנצ'ר (Accenture).

לדברי חדד, "אנשים יחתרו לשיתוף פעולה עם ה-AI, כפי שהוכח  במחקר שנערך בהווארד, כאשר שילוב בין בינה מלאכותית לגורם אנושי הוביל לשיפור ניכר באחוז הטעות באבחון של סרטן. זאת, בהשוואה לכל גורם בנפרד: המכונה ובן אנוש".

טכנולוגית VR – המציאות המדומה, אמר חדד, "משנה את הדרך בה אנו חושבים ומעבדים מידע. היא תאפשר לנו להיכנס לאיקאה (IKEA), להרכיב משקפי VR ולראות כיצד הספה, המופיעה בתצוגה, משתלבת עם הסלון שלנו בבית. בוולמארט (Wal-Mart) יתנו את משקפי ה-VR דווקא לעובדים, בשעה שיתכננו את יום העבודה שלהם. זאת, במיוחד לקראת ימי קניות עמוסים במיוחד, כמו בלק פריידי".

"חוויית האונליין והאופליין הופכות למקשה אחת", אמר חדד. "ראו למשל את Amazon Go, חנויות אליהן נכנס הלקוח, בוחר מוצרים ויוצא, מבלי לעבור בקופה. התשלום נעשה באמצעות חיוב אוטומטי של הארנק הדיגיטלי. או לחילופין, רשת בתי הקפה TAO, של עליבאבא (Alibaba), בהם בתי הקפה הם בלתי מאוישים, ומצוידים בטכנולוגית זיהוי פנים וארנק דיגיטלי".

להעניק פנים לאנשים חסרי זהות

חדד סיים בציינו כי "הלקוחות מעדיפים היום לשוחח עם Alexa, על פני שיחה ישירה עם המותג. 20% מהאנשים המחזיקים ב-Alexa ביקשו ממנה להוסיף מוצר לרשימת הקניות שלהם באמזון (Amazon), ו-20% ביקשו ממנה לבצע את הקניה עבורם".

לואיס וילה, מנהל אסטרטגיה באקסנצ'ר. צילום: מיכה לובטון, גורילה הפקות

לואיס וילה, מנהל אסטרטגיה באקסנצ'ר. צילום: מיכה לובטון, גורילה הפקות

חדד דיבר בכנס לקוחות שערך הסניף הישראלי של חברת הייעוץ הגלובלית, בשבוע שעבר בגלריית דובנוב בתל אביב. דובר נוסף היה לואיס וילה, מנהל אסטרטגיה באקסנצ'ר. הוא סיפר כי בסין, רופא שיניים רובוטי ביצע בהצלחה השתלה כירורגית ראשונה אצל פציינט, תוך שימוש בשיניים שהודפסו במדפסת תלת-מימד.

עוד תיאר וילה את פרויקט ID2020, עליו שוקדת אקסנצ'ר עם מיקרוסופט (Microsoft) וחברות נוספות, במטרה לפתח שיטה גלובלית ליצירת מספר זהות, תוך שימוש בטכנולוגית בלוקצ'יין. "יש כיום בעולם 1.1 מיליארד אנשים מחוסרי זהות, כמו פליטים למשל", אמר, "אשר מערכת כזאת יכולה להעניק להם זהות חוקית וקבועה".

וילה סיים בציינו כי "ארגונים צריכים לגבש אג'נדה אתית ולחשוף אותה לעולם באופן פרואקטיבי. זאת, במטרה להשיב את אמון הציבור בהם, שנמצא במגמת ירידה. כך, לדוגמה, טסלה (Tesla) תרמה פאנלים סולאריים נטענים, כדי לסייע לפועלים שעבדו יום ולילה בחידוש התשתיות בפורטו ריקו, לאחר סופת ההוריקן 'מריה'. ואילו  איקאה התחייבה להעסיק פליטים במרכזי הייצור שלה בירדן. זאת, כחלק מתוכנית כלל עולמית לספק עבודה ל-200 אלף אנשים מוכי גורל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים