אוניברסיטת חיפה יוצאת לפרויקט יישום סאפ על פלטפורמת HANA

חטיבת הסאפ ב-One1 נבחרה ללוות את הפרויקט ● המערכת תחליף את סביבת הסאפ הקיימת ● היקף הפרויקט: מאות אלפי שקלים

מולי צפריר, ראש אגף מחשוב ומערכות מידע באוניברסיטת חיפה. צילום ארכיון: נגב כהן יונתן

אוניברסיטת חיפה יוצאת לפרויקט מיגרציה מורכב ליישום תשתית SAP S/4 על גבי פלטפורמת SAP HANA. המערכת מהדור הבא של סאפ (SAP), שתחליף את סביבת SAP ECC הקיימת, תאפשר לאוניברסיטת חיפה גמישות ביכולות העסקיות, ביצועים משופרים ועבודה בזמן אמת.

חטיבת הסאפ ב-One1 נבחרה ללוות את הפרויקט, שהוא בין הבודדים שנעשו עד כה בישראל. One1 נבחרה לאחר מכרז שערכה האוניברסיטה, בתום עבודת הכנה וייעוץ שעשתה האוניברסיטה בעזרת ארנסט אנד יאנג (EY).

במסגרת הפרויקט תוקם סביבת S/4 HANA על גבי תשתית VMWare. היקף הפרויקט מוערך במאות אלפי שקלים והוא צפוי להסתיים ברבעון הרביעי של 2018.

לדברי מולי צפריר, ראש אגף המיחשוב באוניברסיטת חיפה ומערכות מידע, "אנשי One1 ינהלו את תשתיות הפרויקט במתודולוגיה רב-שלבית, הכוללת הקמה מחדש של חמישה מודולים פיננסיים ולוגיסטיים של סאפ בתשתית S/4 HANA ו-FIORI". בהמשך, הוא מסביר, "יוסבו ל-HANA גם סביבות ה-CRM, ה-BW וסביבת הפורטלים של האוניברסיטה".

במסגרת הפרויקט בנתה חטיבת הסאפ של One1 ארכיטקטורה ראשונה מסוגה בארץ, המבוססת VMWare לכל מערכות ה-HANA, ומאפשרת חיסכון משמעותי בעלויות התחזוקה של המערכות וכן שימוש בכל מנגנוני הגיבוי, הרפליקציה והניטור שהיו ללקוח בעבר.

נתי נחמיאס, סמנכ"ל טכנולוגיות חטיבת הסאפ של One1. צילום: יח"צ

נתי נחמיאס, סמנכ"ל טכנולוגיות חטיבת הסאפ של One1. צילום: יח"צ

"בחרנו בחטיבת הסאפ של One1 בעקבות נסיון קודם שהיה לנו איתם, כאשר הם  הקימו את פורטל החוקרים של אוניברסיטת חיפה בתשתית UI5 מעל מודול המחקר SAP Grants Management".

לדברי נתי נחמיאס, סמנכ"ל טכנולוגיות חטיבת הסאפ של One1, "מדובר בפרויקט אסטרטגי, הראשון מסוגו בארץ, ואנו שמחים שוב לרתום את המומחיות שלנו בעולמות הסאפ".

פרויקט המעבר ל-HANA הוא אחד הפרויקטים האסטרטגיים שאותו מוביל צפריר באוניברסיטה, ועל כך גם זכה  בפרס מצטייני המחשוב לשנת 2107 . בראיון לאנשים ומחשבים שפורסם בחודש ספטמבר שנה שעברה, אמר בין היתר "אנחנו מיישמים סאפ מזה 12 שנים ובימים אלה מתניעים פרויקט שבמסגרתו יוקמו המודולים הפיננסיים שלה באמצעות יישומי S/4 HANA".

"מדובר ביישום חדשני, שישנה מהקצה אל הקצה את עבודת הסגל המנהלי באוניברסיטה ויאפשר לנו לעבד את כל הנתונים המנהליים בארגון באופן מאובטח על גבי מסד נתונים. הדבר גם יאפשר להגביר עוד יותר את השימוש בפתרונות BI בתחומי העיסוק המגוונים הרבים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נתי נתי

    נתי נתי , זה נחמד לשכוח שאתם לא לבד שם . שכחת את מלם !

אירועים קרובים