כנס סולידוורקס: ההכרזות

דאסו סיסטמס הכריזה ב-Solidworks World 2018 על כמה כלים, שלדבריה יעשירו את משתמשי התוכנה באפשרויות נוספות

הכרזות חדשות בכנס Solidworks World 2018. צילום: נחמה אלמוג

כנס Solidworks World 2018, שנערך בימים אלה בלוס אנג'לס, הוא במה לכמה הכרזות חשובות למשתמשי התוכנה, שאותן הכריזה דאסו סיסטמס (Dassault Systems). נוסף על ההכרזה על Marketplace, חשפה החברה כמה כלים, שלדבריה יעשירו את משתמשי התוכנה באפשרויות נוספות.

Solidworks Product Designer – כלי שמאפשר להאיץ את קצב הפיתוח של מוצרים חדשים. זהו כלי עיצוב תלת ממדי, שמשלב יכולות הקשריות ועיצוביות עם כלים לניהול נתונים ופרויקטים מבוססי ענן, ולשיתוף פעולה חברתי. הכלי בנוי על פלטפורמת 3DExperience של דאסו סיסטמס, שמאפשרת ללקוחות לעצב את המוצרים שלהם, לבחון אותם באמצעות הדמיה, ליצור נתוני ייצור ולהעביר ולשתף מידע טכני במסגרת סביבת עבודה יחידה ובפורמט אחיד, בכל זמן ובכל מקום, בלי צורך ב-IT.

ה-Product Designer הוא כלי שנועד לחברות שרוצות או צריכות לנצל את יכולות הענן על מנת לספק להן מקום אחד ליצירת מודלים תלת ממדיים מורכבים וגדולים (כולל מלוחות מתכת) ולחולל רישומי ייצור, תוך כדי ניהול הנתונים והפרויקטים שלהן בענן בסביבה שיתופית, כמו גם לשתף פעולה עם עמיתיהן. החברה הכריזה בכנס על תחילת תקופת ההרצה של Product Designer, ולאחר סיומה הכלי יהיה זמין באופן מסחרי.

Solidworks 3DExperience PLM Services – אלה הם שירותי ניהול נתוני ענן, שניתנים להרחבה ומבוססי דפדפן ו-PLM, שבעצמו מבוסס על טכנולוגיית Enovia. שירותים אלה מציעים את יכולות ניהול הנתונים וה-PLM הנדרשות במהלך תהליך פיתוח המוצר, כולל מעגל ניהולי החיים, ה-BOM, הפרויקט והשינויים.

השירותים החדשים זמינים וניתנים למימוש מידי, ומאפשרים לחברות להתחיל להשתמש במערכת PLM מלאה במהירות וללא צורך לרכוש חומרה יקרה או להתקין תוכנה. שירותי ה-PLM זמינים ונגישים בכל עת, בכל מקום ומכל מכשיר, ומאפשרים להאיץ רעיונות וחדשנות בזמן אמת, לקצר את זמן היציאה לשוק ולהרחיב את העסקים – כך על פי דאסו. החברה הודיעה בכנס על תחילתה של תקופת ההרצה לשירותים ברבעון השלישי או הרביעי של השנה הנוכחית, כשתמחורם יוכרז לפני השחרור המסחרי שלהם.

Solidworks xDesign – מוצר ענן 3D CAD, שרץ בדפדפן וניתן לשימוש באופן מידי בכל עת ובכל מקום. בחברה אומרים שכתוצאה מכך שאין צורך בהתקנת תוכנה, הוא ניתן לשימוש בכל מכשיר. בשילוב עם עיצובו, יכולות ניהול נתוני הענן ויכולות שיתוף הפעולה, xDesign מקטין את ההשקעה הראשונית, תוך השפעה חיובית על איכות המוצר וקיצור זמן היציאה לשוק.

המוצר החדש כולל את יכולות המפתח הדרושות במהלך תהליך פיתוח המוצר – מערכת תכנונית תלת ממדית פרמטרית 3D CAD, עם קובץ וניהול נתונים מוטבעים, שיתוף פעולה בענן וקישוריות, ודרך קלה לייצור עם אינטגרציה להדפסה ב-Cloud 3D וברשת של מכונות FabLab.

נוסף על תכונות CAD מסורתיות, ה-xDesign מציג מתודולוגיות עיצוב חדשניות, כגון הנחיות עיצוב, המספקות הדרכה למציאת הצורה האופטימלית לכל חלק על בסיס נתונים הנדסיים רלוונטיים. ה-xDesign גם נועד לנצל את מלוא היתרונות של טכנולוגיית הענן, הופך את העיצוב לנגיש ובכך מסיר את מגבלות החומרה ומעניק גמישות להמציא ולייצור מוצרים בכל מקום, בכל עת ועל כל מכשיר. כלי זה מנצל גם את המדיה החברתית, כדי לאפשר שיתוף ואינטראקציה עם הלקוח, או בין חברי הצוות.

דאסו הכריזה על תחילתה של תקופת ההרצה של המוצר ברבעון השני של השנה, ולאחר תקופת ההרצה הוא יימכר באופן מסחרי, כשעלותו תוכרז עם תחילת מכירתו המסחרית.

החברה מסבירה שהן ה-xDesign והן ה-Product Designer הם מוצרי ענן שנבנו על פלטפורמת ה-3DExperience. אולם, בעוד שה-xDesign הוא 3D CAD מבוסס דפדפן – שיפעל בכל דפדפן, על כל חומרה ומבלי צורך בהתקנת תוכנה, ה-Product Designer הוא 3D CAD שנגיש דרך הענן, אבל יש צורך בהתקנה ראשונית במחשב הספציפי כדי להריצו. עם זאת, אחסון המוצר, ניהול הנתונים ושיתוף הפעולה מתקיימים בענן. ה-xDesign ה-Product Designer יכולים "לדבר" זה עם זה, ולאפשר עבודה עם המודלים האחד של השני, מכיוון שהם משתמשים באותה התכנית על פלטפורמת ה-3DExperience.

3DExperience Social Services – פרויקטים הנדסיים לעתים קרובות מתחילים בסיעור מוחות, בכתיבת דרישות, בהמצאת רעיונות ובבדיקת המתחרים. מסתבר שפעילויות אלה עדיין מתרחשות על גבי מפיות נייר, מיילים ומצגות. לעתים קרובות מאוד זהו דווקא שלב יצירתי כאוטי, שבו קל להחמיץ פרטים והחלטות.

שירותי הסושיאל החדשים מציעים אפשרות להעביר את שיתוף הפעולה הלא מובנה לסביבה מאובטחת, שניתן להציג ולשתף בה כל קובץ סולידוורקס. אפשר לתאר את הכלי הזה כמעין Google drive – שמבין את המבנה של מוצר שתוכנן עם שולחן העבודה של סולידוורקס.

הכותבת הינה אורחת החברה בכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים