יושב ראש בית הנבחרים האמריקני חוטף בגלל ציוץ מביך

פול ראיין בחר לצייץ בהתלהבות אודות תוספת של דולר וחצי לשבוע שקיבלה מזכירה עקב רפורמה במס ● בתגובה הוא חטף ביקורות גורפות, עד שהוריד את הציוץ בבושת פנים, אבל גם לאחר ההסרה המשיכו הרשת והסנטורים לסעור

פול ראיין, יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית. צילום: ויקיפדיה

נציגי ציבור ואמריקנים מן המניין תקפו בשבת האחרונה את יושב ראש בית הנבחרים, פול ריאן, לאחר ציוץ שפרסם, שבו התגאה ברפורמת המס החדשה של הרפובליקנים.

בציוץ, שפרסם בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו, סיפר ריאן כיצד חוק המס החדש הגדיל את משכורתה של מזכירה מפנסילבניה בלא פחות מ-1.50 דולר בשבוע. היו"ר כתב כי מדובר בתוספת שתספיק בכדי לשלם על חברות בקוסטקו (Costco).

לפי הציוץ של ראין, המזכירה שעובדת בבית ספר תיכון ציבורי "הופתעה לטובה ששכרה עלה ב-1.50 דולר לשבוע" ושבזכות הדבר תוכל לשלם את חברותה ברשת הסיטואנית האמריקנית. אלא שהתגובות לפרסום לא היו כל כך נלהבות וגרמו לריאן למחוק אותו.

כרטיס חבר זה לא הכל בחיים

די ברור מדוע בחר ריאן הרפובליקני לסלק את הטוויט, שכלל קישור לדיווח של סוכנות הידיעות AP (ר"ת Associated Press), שכלל אנקדוטה על ג'וליה קטצ'ום, המזכירה המדוברת. דמוקרטים וליברלים החלו משתלחים בריאן בטוויטר מיד עם פרסום הפוסט.

ננסי פלוסי מהדמוקרטים כתבה בתגובה כי "פול ריאן מחק ציוץ מביך של הודאה בוטה בכך שהוא והרפובליקנים לא רוצים שתדעו את האמת: ש-GOPTaxScam# היא מתנה לאמריקה התאגידית ולאחוז האחד שחי על חשבונכם".

ה-"ציוץ הזה על 1.50 דולר בשבוע הוא לא טעות של יחסי הציבור", כתב הסנטור בריאן שץ, דמוקרט מהוואי, בטוויטר. "זה באמת מה שהם חושבים".

גם רבים שאינם פוליטיקאים קטלו את ריאן על הפרסום וכתבו לו מני ביקורת. כך למשל צייץ איאן סליירס, קומיקאי מבולטימור, כי "אני חושב שפול ראיין לא יודע כיצד קוסטקו פועלת. צריך לשלם על המצרכים, לא רק על כרטיס החבר".

הדוברת של ריאן לא נענתה לבקשה לתגובה בנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים