"ככל שיותר שירותים עוברים לענן – אסור לקפוא במקום"

"אחת ההתפתחויות החשובות כיום היא ההבנה שיש שירותים שנכון יותר כלכלית לתת אותם בציוד הקצה ולא בענן - ביכולת לנייד את השימוש בשירותים אלה בהתאם לצורך, טמונה המהפכה הבאה", כך אמר יהודה זיסאפל, יו"ר קבוצת רד בינת

יהודה זיסאפל, יו"ר קבוצת רד בינת. צילום: יש אווירה

"ככל שיותר אפליקציות ושירותים עוברים לענן, אסור לנו להישאר בקיפאון עם המערכות הישנות. שירות הענן רץ קדימה – וציוד הקצה נשאר מאחור", כך אמר יהודה זיסאפל, יו"ר קבוצת רד בינת.

זיסאפל דיבר בפתח ועידת יערות הכרמל 2018 שערכה בינת תקשורת מחשבים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נפתח הבוקר (ד') ויימשך שלושה ימים במלון יערות הכרמל, בהשתתפות מאות בכירים מההיי-טק, המגזר העסקי, הציבורי והביטחון.

זיסאפל ציין כי "המהפכה הדיגיטלית בתחום ה-IT נוגעת להתפתחות הענן והדטה סנטרים. את המהפכה הזו מובילה AWS, כאשר כל שאר החברות, כמו מיקרוסופט (Microsoft) וגוגל (Google), מנסות לסגור את הפער. אסור לנו לקפוא על השמרים. שירות הענן רץ קדימה וציוד הקצה נשאר מאחור. הפער הזה צריך להיסגר. תהיה מהפכה בתחום, כאשר הפתרונות נמצאים במרחב, הכולל גם את הענן המרכזי וגם את ציוד התקשורת וציוד הקצה".

בינת, ציין זיסאפל, "פיתחה פתרון המבוסס על מערכת ההפעלה הקיימת ואינטגרציה שלה למערכות המתקדמות. אנו חיים כיום בעולם המורכב מספקיות הענן, ספקיות התקשורת וספקיות ציוד הקצה. כאשר באחת המערכות יש תקלה, היא משפיעה על כל השרשרת, ואנחנו יודעים לאתר ולמדוד את כל השרשרת – מקצה לקצה – ולתקן את התקלה במהירות".

זיסאפל סיים באומרו כי "אחת ההתפתחויות החשובות כיום היא ההבנה שיש שירותים שנכון יותר כלכלית לתת אותם בציוד הקצה ולא בענן. ביכולת לנייד את השימוש בשירותים אלה בהתאם לצורך טמונה המהפכה הבאה".

"זה הזמן לטרנספורמציה דיגיטלית"

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו (Cisco) ישראל, אמר כי "זה הזמן לטרנספורמציה דיגיטלית. אנו בסיסקו בונים פלטפורמה, שמאפשרת לארגונים להתמודד עם העולם של הטרנספורמציה הדיגיטלית, עם ההיפר טרנספורמציה".

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: יש אווירה

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: יש אווירה

לדברי שגיא "השינויים המהירים מחייבים אותנו לשנות גם את המודל העסקי. אנחנו רואים כיצד הטכנולוגיה משנה כל היבט בחיינו: היא משנה את הבורסות, משנה את הדרך שבה אנו מתקשרים עם לקוחות או עובדים, היא מחייבת אותנו להתמודד עם מתקפות סייבר. כעת, על מנהלי החדשנות וה-IT לוודא שהארגון מוכן לכל השינויים הללו. חברות צריכות לוודא שיש בידיהן את כל הכלים להתמודד עם התחרות".

הגורם העיקרי לשינוי, ציין שגיא, "זו הטכנולוגיה, שמאפשרת לנו לחיות בעולם מחובר. השינויים מגיעים מכל תחומי הטכנולוגיה: בינה מלאכותית, ענן, ריבוי עננים, האינטרנט של הדברים. כבר בשנת 2020 מיליון מכשירים חדשים יצטרפו לרשת מדי שעה. זה מחייב אותנו להגן על כל המכשירים האלה".

לדבריו, "אנחנו מסייעים לערים לנהל את המערך העירוני בעולם מחובר. כל אלה יוצרים היצף מידע והאתגר שלנו היום, הוא לקחת את המידע ולדעת לנתח ולהפיק ממנו ערך וליצור ערך עסקי מהותי. היום, מנהל תשתיות בארגון כבר לא נמדד על רוחב פס – אלא על היכולת שלו לייצר ערך עסקי אמיתי. זו הסיבה שיצרנו את הפלטפורמה החדשה שלנו, שם האפליקציה מדברת עם התשתית, הגורמים השונים כבר לא סטטיים".

"ההכרזה הגדולה שלנו היא על פלטפורמה אחידה, מונחית-תוכנה, שמשתמשת בלמידה עמוקה ובבינה מלאכותית", סיכם שגיא. "זו תאפשר לנו לקלוט ב-2020 מיליון פרטי מידע בשעה ממכשירים, חיישנים וציוד קצה מסוגים שונים, שמספקים מידע שוטף למערכות המבוססות על האינטרנט של הדברים, ומנותחות באופן אוטומטי על ידי בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות אחרות. אי אפשר לעשות את זה ידנית. לשם כך צריך מערכת חדשה וסביבה מרובת עננים – ומכל המידע הזה גם צריך להפיק ערך עסקי ולשפר את חוויית המשתמש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים