השביתה ב-ECI תימשך מחר; טענות לאלימות פיזית

ההסתדרות טוענת שהחברה שכרה מאבטחים על מנת למנוע את השביתה, ובמקרה מסוים אף פונה אחד העובדים לחדר מיון ● לעומת זאת, על פי עדויות, נציגי השובתים מנעו את כניסתם של עובדים לבניין החברה

השובתים בכניסה למטה של ECI בפתח תקווה, היום (ג'). צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

השביתה שהתקיימה היום (ג') ב-ECI במחאה על כוונת החברה לפטר עשרות עובדים תימשך גם מחר – כך הודיעה ההסתדרות אחר הצהרים. החברה שכרה מאבטחים – לטענת העובדים כדי למנוע את השביתה ו-"להלך אימים על העובדים". ב-ECI, לעומת זאת, טוענים שהמאבטחים נשכרו כדי לאפשר למי שבוחר בכל זאת לעבוד – לעשות כן.

ההסתדרות והוועד הכריזו על סכסוך עבודה לאחר שהנהלת החברה הודיעה לפני כשבועיים על כוונתה לפטר 100 מ-850 העובדים בישראל, עקב הצורך בצמצום הוצאות. במהלך אותם שבועיים, ואף בתחילת השבוע הנוכחי, נוהל משא ומתן בין הצדדים שנקלע למבוי סתום. ההסתדרות הציעה הצעות שונות, שרובן לא התקבלו. בהנהלה, לעומת זאת, החליטו לצמצם את מספר המפוטרים מ-100 ל-80 ולפטר באופן מידי 63 מהם. למרות זאת, הצדדים לא הגיעו לעמק השווה והוועד הכריז על השביתה.

מי הפעיל אלימות פיזית?

הבוקר הגיעו נציגי ההסתדרות והוועד לפתח הבניין של ECI בפתח תקווה ויצרו שם שרשרת אנושית, במטרה לאכוף את השביתה. במשך היום הועלו טענות שלפיהן המפגינים מנעו מעובדים שרצו לעבוד להיכנס לבניין, והדברים אף הגיעו לעתים לכדי אלימות פיזית. בהסתדרות, לעומת זאת, אומרים שהמאבטחים הפעילו כוח פיזי נגד המפגינים ואחד מהם אף פונה לחדר מיון.

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, טען כי "השיח הלא ראוי והפעלת הכוח של מאבטחים בתשלום ששכרה ההנהלה, בניסיון להלך אימים על העובדים ולהניא אותם מלהצטרף לצעדים הארגוניים בחברה, מהווים התנהגות בריונית ופסולה שאין לה מקום".

לדבריו, "ההנהלה החליטה לשבור את הכלים ולפעול באלימות כלפי העובדים, באופן שאינו הולם אף מעסיק ובייחוד לא חברה בינלאומית שמדינת ישראל רוכשת את שירותיה. אני קורא להנהלת ECI להתעשת, להבין שהעובדים אינם האויב ולפעול כחוק".

ב-ECI דוחים את הדברים וטוענים שמטרת המאבטחים הייתה לאפשר את כניסתם החופשית של מרבית העובדים, שבחרו שלא לשבות, ואף קיבלו הוראות מחמירות שלא להתעמת עם השובתים.

כך או כך, השביתה תימשך, כאמור, מחר, בניסיון למנוע את הפיטורים – מהלך שב-ECI טוענים שלא הייתה להם ברירה אלא לנקוט בו ושהוא נעשה כצעד אחרון, לאחר קיצוצי הוצאות אחרים שבוצעו.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    לא מבינה איזה מקום יש בכלל לשביתה בחברת הייטק שכל העובדים בה מרוויחים מעל 15K וכשיש ביקוש למקצוע שלהם? לא כדאי להשאיר את הזכות הזו לאלה שבאמת זקוקים לכך? גם כך עובדי הייטק מתניידים כל שנתיים עד ארבע.

  2. t

    העובדים שובתים לא עבור עשרות המועמדים לפיטורים, אלא גם ובעיקר עבור הנשארים, שהם בוודאות רבה הבאים בתור, בתהליך ריסוק החברה והעברת הפעילות לחו"ל בשיטת הסלאמי.

אירועים קרובים