על רקע פיטורי 63 עובדים: מחר – שביתה ב-ECI

ההסתדרות והוועד הודיעו על השביתה לאחר שישיבה נוספת של המשא ומתן בין הצדדים הסתיימה ללא תוצאות ● מוקדם יותר היום (ב') קראו העובדים לח"כים להתערב ב-"משבר החמור והמתגלגל בתעשיית ההיי-טק"

הפגנת עובדי ECI. צילום: דוברות ההסתדרות

המשבר ב-ECI מחמיר: על רקע פיטוריהם הצפויים של 63 עובדים, הודיעו היום (ב') ההסתדרות ו-ועד העובדים של החברה כי יקיימו בה מחר שביתה. זאת, לאחר שישיבה נוספת של המשא ומתן שמתקיים בין הצדדים הסתיימה ללא תוצאות.

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, אמר: "צר לי שההנהלה מתנהלת באטימות מוחלטת ופוגעת בעתיד החברה. אנחנו מתכוונים להיאבק עד שהנהלת החברה תתעשת ותהיה ניאותה לנהל משא ומתן בהגינות ובתום לב".

מהחברה נמסר בתגובה כי ״אנחנו מצרים על החלטת ההסתדרות, ומצפים מהעובדים לקחת אחריות ולהתייצב מחר לעבודה תקינה ב-ECI".

אתמול מסרה ECI לוועד העובדים של החברה כי היא תפטר 63 עובדים – כולם מפתחים. 17 עובדים נוספים צפויים להיות מפוטרים עד לסוף השנה. מספר המפוטרים עתיד להיות נמוך מהודעתה הראשונית של החברה מלפני כשבועיים – אז היא מסרה שתפטר 100 עובדים. בתגובה פנו העובדים לח"כים והפצירו בהם להתערב במשבר.

בהנהלה תולים את הפיטורים בהתפתחויות בשוק הטלקום, לרבות ההיחלשות של השוק, בתנודות בשער הדולר ובהפחתה בסך של 23 מיליון שקלים בתמיכה שמקבלת החברה מרשות החדשנות. העובדים, לעומת זאת, טוענים כי כוונת ECI היא להעביר משרות מישראל להודו ולסין – טענה שאותה מכחישים בחברה.

על פי ECI, ההחלטה על הפיטורים נעשתה תוך התייעצות עם ועד העובדים וההסתדרות. בהודעת החברה נכתב כי "עם תום 10 ימי היוועצות בין הנהלת ECI לנציגות העובדים וההסתדרות, הנהלת החברה החלה בהליך פיטורי צמצום. הנהלת החברה עשתה מאמצים רבים ונקטה במהלכים מוקדמים רבים כדי לנסות ולמנוע את הפיטורים הללו. אולם, המהלך נדרש כדי להגן על החברה. אחריותה של ההנהלה לעתידה של החברה ולעתידם של כלל עובדיה מחייבת אותה לנקוט במהלך הצמצומים".

עוד נכתב כי "בעקבות דיונים חוזרים ומיצוי אלטרנטיבות נוספות, הצליחה ההנהלה בכל זאת לצמצם משמעותית את מספר העובדים שיאלצו לעזוב והוא יעמוד על 80 עובדים ולא 100, כפי שנמסר תחילה, כאשר רק 63 מתוכם יעזבו מיידית ויתרת העובדים בהמשך השנה, על פי החלטת ההנהלה".

אלא שהעובדים ממשיכים למחות וקוראים לצעדים של החברה "קריאת תיגר צינית על מוסדרות המדינה". במכתב ששלחו לכל 120 חברי הכנסת הם מכנים את המצב "משבר חמור ומתגלגל בתעשיית ההיי-טק" וקוראים להם להתערב בו.

העובדים: פיטורים – למרות הרווחים

העובדים כתבו לחברי הכנסת כי "מצבת העובדים בארץ דוללה בעשור האחרון לתהום חסרת תקדים, וכעת אנחנו מהווים פחות ממחצית עובדי החברה בעולם". הם ציינו כי מדובר בגל שלישי של פיטורים שנעשה ב-ECI בארבע השנים האחרונות – על אף שלטענתם היא עומדת לסגור "שנה רווחית נוספת עם צפי לעלייה בהיקף המכירות בעולם". לדבריהם, החברה לא מהססת לפגוע במאות עובדים ישראלים, בעת שהיא ממשיכה ליהנות מהטבות מדינת ישראל.

במכתבם הם מתריעים כי "עוד ועוד חברות מפטרות עובדים ומעבירות פעילות להודו ולסין. עוד ועוד חברות לוקחות כספים מהמדינה ומנצלות אותם לפיתוח בחו"ל. המצב הזה יביא לכך שלילדינו לא תהיה סיבה ללמוד מקצועות טכנולוגיים, לא תהיה להם אפשרות לבנות את עתידם בארץ וסופנו בהגירה חסרת תקדים אל מחוץ למדינה".

עוד כתבו העובדים כי "אנחנו יודעים שניתן למצוא פתרון, ואף הצענו להנהלה מספר חלופות. אנחנו תקווה כי לא ייסתם הגולל מעל חזון אומת ההיי-טק הישראלית ונכונים לעשות כל שיידרש לשם כך".

מאז שהנהלת ECI הודיעה על כוונתה לנקוט בפיטורים, קיימו העובדים עשרות פעולות מחאה ברחבי הארץ, מול המטה שלה בפתח תקווה וליד ביתו של בעל השליטה, שאול שני – שם הם הפגינו גם הבוקר. היום בשעות הצהרים יקיימו הצדדים פגישת משא ומתן נוספת – מה שלא מפריע לעובדים להמשיך בצעדי המחאה שלהם. העובדים ציינו כי במסגרת המשא ומתן הם העלו מספר חלופות לפיטורים, בהן השתתפות של העובדים בנטל הכספי, התחשבות בעזיבה טבעית וגיבוש תכנית פרישה ועזיבה מרצון בתנאים מועדפים.

הידיעה עודכנה ב-18:00.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים