שומרים על הטבע: "עוזרים בגיוסים ולא בהבערת צמיגים"

עם הסלוגן הזה יצא עדו ביגר, מנהל הדטה של yes, בלינקדאין, במטרה לעזור לחבר קרוב שנדרש לשחרר חצי מהצוות שלו בעקבות המהלך שמובילה טבע בימים אלו

לא נשארים לבד. אילוסטרציה: TeroVesalainen/BigStock

"כל מה שרציתי זה למצוא כמה שיותר מהר עבודה לאנשים המוכשרים שמשוחררים בשל הצמצומים. אני לא מאמין בשביתות ובשריפת צמיגים, אלא במציאת פתרונות לבעיות", כך אמר עדו ביגר, מנהל הדטה של yes, כשנשאל לגבי היוזמה בה פצח, עם הסלוגן המוביל אותה: "עוזרים בגיוסים ולא בהבערת צמיגים", במטרה לעזור לחבר קרוב שנדרש לשחרר חצי מהצוות שלו בעקבות המהלך שמובילה טבע בימים אלו.

למרבה ההפתעה, מהר מאוד התברר שביגר אינו לבד, והפוסט העיר הרבה מאוד אנשים שרצו לסייע, כך שתוך 24 שעות למעלה מ-40 מנכ"לים של חברות מובילות בשוק שיתפו את הפוסט עם הכיתוב "בשמי ובשם (החברה) אנו מצטרפים ליוזמה, מגייסים את המפוטרים ולא מבעירים צמיגים".

המהלך המדובר נוגע לצמצום החוב של הענקית, אשר יכלול פיטורים של 14 אלף עובדים – יותר מ-25% מכוח העבודה של החברה ברחבי העולם. בישראל יפוטרו כ-1,700 עובדים בשנתיים הקרובות.

בעקבות פיטורי עובדי טבע בישראל החלה הבוקר (א') שביתה כללית עליה הכריזה ההסתדרות, אשר תימשך עד 12 בצהריים. כמו כן תופסק הפעילות בכל אתרי החברה בישראל לאורך כל היום, ויתקיימו הפגנות גדולות שיחסמו כבישים משמעותיים.

הראשונים שהצטרפו ליוזמה של ביגר היו עוזי נבון מאורקל (Oracle), יניב שירזי משטראוס מים, איציק בנבנישתי מפרטנראסף בר מאיטרניטי, סתוית נבון מסאפ (SAP), ניר שטרן מסלקום, בן פסטרנק מאמן מחשבים, עופר ינקו מנביעות, ועוד ועוד.

"מבול הטלפונים חימם את הלב" אמר ביגר. "השיא היה כשדניאל שבתאי, יו"ר ועד העובדים של טבע דיבר איתי ושיתף את הפוסט עם הכיתוב שמרגש לראות את הכוונה הטובה והרצון לעזרה של כולם – והוא וטבע מעריכים את היוזמה ומחבקים אותה בשתי ידיים".

מקום ללכת אליו בגאווה ולפרנס את המשפחה

ביגר הוסיף ואמר כי "המטרה היא באמת לעזור, למצוא לכל עובד את המקום הבא שלו. בסוף, מפוטר לא רוצה כמה שקלים כפיצוי – הוא רוצה עבודה, מקום לקום בבוקר וללכת אליו בגאווה ולפרנס את משפחתו".

צוות של עובדים בטבע יעבור על מאות התגובות עם הצעות העבודה ומתחיל במיפוי הפערים/צרכים למול המשוחררים (ברמת פרופיל).

לינקדאין איננה רשת המיועדת לוויראליות, מסביר ביגר. "מה שקרה כאן, עם למעלה מ-75 אלף צפיות ומאות שיתופים, הוא תופעה פייסבוקית – לכן ההפתעה הגדולה. למעלה מ-500 עובדים של טבע נחשפו למודעה בלינקדאין והיא כרגע מופצת ברשתות החברתיות האחרות על מנת שתגיע לחלק גדול מהם".

האתגר, סיכם ביגר, "יהיה לחבר כעת בין אוכלוסיית המסה (צווארון כחול) להיצע העבודות העצום שיש בפוסט (אסם, תנובה, שטראוס, תרו, יוניפארם ועוד מפעלים) מאחר ולרוב העובדים הללו אין חשבון לינקדאין".

"כאן בדיוק נכנסת המדיה של ה-Mass market. זה הצעד הבא".

כדי להצטרף ולשתף את היוזמה לחצו כאן.

גם אינפינטי לאבס נרתמת לנושא והודיעה כי היא פתחה מרכז מיוחד לפניות של עובדי טבע מפוטרים, שמעוניינים לבצע הסבת מקצוע ולהשתלב בתעשיית ההיי-טק. מתוך סך כל הפניות מתכוונת החבר לבחור עד 100 עובדים ולהכשיר אותם ללא עלות למקצועות פיתוח תוכנה, במסלול אינטנסיבי בן שבעה חודשים, בסופו מסיימים הלומדים, על פי החברה, עם ניסיון שמקביל לבוגר אוניברסיטה בעל יותר משנתיים ניסיון ומתחילים לעבוד בה.

המודל מאפשר למשתתפים להשתלב בהצלחה בתפקידי פיתוח תוכנה. התכנית מציידת את בוגריה בכלים ויכולות חשובות כגון למידה עצמית, חשיבה מחוץ לקופסה, מציאת פתרונות מהירים ויעילים, היכרות ועבודה עם טכנולוגיות שונות, עם שיטות העבודה בהיי-טק ועוד.

לדברי חיים גירון, מנכ"ל ומייסד אינפיניטי לאבס, "אין סיבה שהעובדים המוכשרים של טבע, שחלק גדול מהם מגיע מתפקידים שקשורים במדע, חדשנות וטכנולוגיה, יישארו ללא מקור הכנסה. אנחנו מזמינים את כל מי שחשקה נפשו במעבר לתחום המבוקש והמתגמל של פיתוח תוכנה לבוא אלינו. המתאימים יזכו להסבה ללא עלות וישתלבו אחריה בחברות המובילות בישראל".

ליצירת קשר עם המרכז המיוחד למפוטרי טבע ניתן להתקשר ל-4963* או לשלוח מייל לכאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים