"הבינה המלאכותית תשפר את ביצועי שחקני הפוטבול"

מישל מקאנה-דויל, מנמ''רית ה-NFL, תיארה כיצד ה-IT שלה, היושב על הענן של AWS, משנה את האופן בו המאמנים מאמנים והשחקנים משחקים על המגרשים

"אנו עוקבים אחרי תנועות השחקנים, ומנתחים תנועות אלה בזמן אמת. הניתוחים הללו מסייעים לשפר את הביצועים של השחקנים, עוזרים למאמנים בקבלת החלטות, ובנוסף, אנו מספקים מידע סטטיסטי רב לאוהדים", כך אמרה מישל מקאנה-דויל, סגנית נשיא ומנמ"רית ה-NFL, ליגת הפוטבול הלאומית והמקצוענית בארצות הברית.

מקאנה-דויל דיברה במליאה המרכזית של AWS re:Invent, כנס הלקוחות השנתי של אמזון ווב סרוויסז (AWS), שערכה החברה השבוע בלאס וגאס. הכנס, המתקיים זו הפעם הששית, היה בהשתתפות 43 אלף לקוחות ושותפים עסקיים של ענקית הענן.

הליגה, National Football League, אמרה מקאנה-דויל, הוקמה בשנת 1920, והיא הליגה המצליחה והנצפית ביותר בארצות הברית, ואחת הליגות המצליחות בעולם, עם יותר מ-100 מיליון אוהדים.

"התחלנו לאסוף מידע לפני כמה שנים", אמרה, "ומפה לשם אנו צוברים מידע בהיקף 3 טרה-בייט בכל סוף שבוע. כעת אנו בעיצומה של בניית הדור הבא של הסטטיסטיקות, עם מעקב אחר תנועת כל שחקן, בדיקת המהירויות שלו ואספקת ניתוח בזמן אמת תוך פחות משניה".

יעילות היא שם המשחק

בשל הגידול בכמויות המידע המטופל, אמרה, "עברנו לפני כמה שנים לפלטפורמה מבוססת שירותים ומוצרי AWS. רצינו לשמר תהליכים, אבל לשפר את היעילות שלהם, וזאת ניתן לעשות רק בענן. רצינו, וקיבלנו, יכולת הפצה למשתמשים, עם מיפוי השחקנים על בסיס ניתוח מעמיק. אנו פועלים באופן דו-כיווני, גם בהעברת מידע מהמסך – לאצטדיון".

לדברי מקאנה-דויל, "הרחבנו את יחסינו עם AWS. אנו רוצים למצות את מלוא הפוטנציאל מהסטטיסטיקות, ונעשה זאת בעזרת בינה מלאכותית ולימוד מכונה. יעילות היא שם המשחק. בעבר, אספנו מידע באופן ידני – ולא עוד. אנו רוצים למטב את המידע והנתונים שאנו מעבירים לאוהדים. אנו רוצים פונקציונליות רחבה ומעמיקה, קלה לשימוש".

כך, אמרה, "יש 35 נתיבים על מגרש הפוטבול, אבל אלפי נתיבים פוטנציאליים. נמפה ונסווג אותם, נוכל לזהות אירועי מפתח על המגרש. על ידי הניתוח של הנתונים הללו נוכל לשפר את יכולת המשחק של השחקנים".

"נקבל תובנות חדשות, עם סיכויי הצלחה לכל מהלך, כל תנועה וכל כדור שנזרק", סיכמה מקאנה-דויל. "נוכל לבדוק החלטות של מאמנים לגבי שיבוץ ואיוש שחקנים, או התנהגות של השחקנים. אנו נפעמים לגבי העתיד ורוצים להשפיע על המשחקים – ולשפר אותם".

מארק אוקרסטורם, מנכ''ל אקספידיה. צילום: יח"צ

מארק אוקרסטורם, מנכ"ל אקספידיה. צילום: יח"צ

מארק אוקרסטורם, מנכ"ל אקספידיה, (Expedia), חברת התיירות המקוונת, אמר כי "כל הנושא אינו כלל תיירות – אלא טכנולוגיה".

לדבריו, "אנו  מתפעלים מגוון אתרים, עם 600 מיליון כניסות מדי חודש, מול שישה מיליון חברות נסיעות ו-150 אלף סוכנויות נסיעות העובדות עימנו באופן לא מקוון, עם 750 מיליון חיפושים מדי יום".

"התחלנו לפעול בשנת 1996", אמר. "בשנת 2009 עשינו חידוש לפלטפורמה שלנו וכעת עברנו לענן של AWS. בתוך שלוש שנים הרוב המכריע מהתשתיות הקריטיות שלנו יהיה על הענן. החלטנו על המהלך הזה מכמה סיבות: הצורך בחוסן ובהתאוששות מהירה מאסון; מיטוב והעצמת המפתחים, שיוכלו לבנות, להטמיע ולמטב את האפליקציות מקצה לקצה; ושיפור הביצועים – השקענו חצי מיליארד דולרים כדי לעבוד קרוב לזמן אמת".

אוקרסטורם סיכם באומרו כי "כעת אנו מטמיעים 2,000 שירותים חדשים מדי יום. שיפרנו את קצב ההטמעה של השירותים פי ארבעה".

רוי ג'וזף, המנהל בפועל של גולדמן זאקס. צילום: יח"צ

רוי ג'וזף, המנהל בפועל של גולדמן זאקס. צילום: יח"צ

רוי ג'וזף, המנהל בפועל של גולדמן זאקס (Goldman Sachs), אמר כי בנק ההשקעות הגלובלי, מהגדולים בעולם, הוקם ב-1869.

"רבע מיותר מ-30 אלף העובדים שלנו הם מהנדסים", אמר גו'זף. "הטכנולוגיה משתנה במהירות ואנו נדרשים לתת ללקוחות יכולות חדשות, בעולמות מגוונים – מניהול סיכונים ועד הנדסה והפצה. הבנו שהדרך שלנו לשרוד בעולם המשתנה במהירות היא חדשנות ממוקדת לקוח".

ג'וזף הציג שירותים בנקאיים שונים שהחברה מספקת ללקוחותיה, ביניהם סוגי ניתוחים שונים, הנדרשים כדי לערוך ניהול סיכונים, ושירות מסרים מאובטח.

הלכנו לענן הציבורי, סיכם ג'וזף, "כי גדלנו ועלה הצורך בניהול של יותר סיכונים, הדורש יותר יכולות מחשוב. היה עלינו לחצות כמה מכשולים: שליטה בסביבת העבודה ושמירה על הפרטיות. הענן הביא לנו הצלחה – ולכן נמשיך לעשות עליו עוד דברים ושירותים, כי הוא מספק לנו יכולת לפיתוח של יותר חדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים