ראלף פלאקסה, SUSE: "בינה מלאכותית היא מושג מטעה"

"מחשב הוא בסופו של דבר מכשיר טיפש שמבצע חישובים מאוד מהר, ומה שנתפס כאינטליגנציה - הוא כאשר המחשב מנתח הרבה מאוד מידע במהירות גבוהה", כך אמר פלאקסה, המהנדס הראשי של החברה

ראלף פלאקסה, המהנדס הראשי של SUSE. צילום: יח"צ

"כל תעשיית ה-IT זזה מהר מאד. מנהל IT נדרש להיות חדשני אבל בו בזמן חייב להציג בפרויקטים אמינות ויציבות. זו דילמה של מה חשוב יותר, האם לרוץ קדימה ולהסתכן או להתעכב ולהציג שמרנות מסוימת אך גם מערכות יציבות. חלק מהרעיונות החדשניים מצוינים אך עדיין לא הגיעו לשלב שהם נבחנו ממש, מצד שני, יש פרויקטים מאד אמינים שלא מספיק מודרניים. האתגר הגדול ב IT הוא לשלב בין שני העולמות, להיות מהיר וחדשני אבל גם אחראי", כך אמר ראלף פלאקסה, המהנדס הראשי של SUSE, לאנשים ומחשבים.

כיצד ב-SUSE מתמודדים עם האתגרים הללו?
"כמנהל ב-SUSE, אני מיישם מדינות של DevOps. חייבים לעבוד בשיתוף פעולה בין הצוותים. כל צוות צריך לכבד את השקפתו של השני, זה לא אנשי IT נגד מפתחי התוכנה. העצה שלי למנהלים היא להכניס את הצוותים לחדר אחד ולתת להם ללמד אחד את השני על האתגרים של כל צד. המפתח צריך לומר ל-IT – 'אם לא נחדש אנחנו נאבד את השוק', ואיש ה-IT צריך להסביר למפתח כי 'חדשנות זה מצוין, אבל אם תהיה פרצת אבטחה או חוסר יציבות במערכת, כולנו בסכנה'".

"אני דורש ממפתח התוכנה כאשר הוא כותב קוד, להביא Test case ולהוכיח לי שזה עובד ולא רק חדשני. ואיש ה-IT צריך להיות יותר גמיש. אם שניהם יהיו דינאמיים בעבודתם, החברה תצליח".

אחד התחומים המתפתחים ביותר כיום הוא הבינה המלאכותית. כיצד אתה רואה את התחום כמהנדס?
"מהעיניים שלי, כמהנדס, בינה מלאכותית היא מושג מטעה. מבחינתי מחשב הוא בסופו של דבר מכשיר טיפש שמבצע חישובים מאוד מהר. מה שנתפס כאינטליגנציה, הוא כאשר המחשב מנתח הרבה מאוד מידע במהירות גבוהה, והיכולת הזו היא משהו שעשוי להיראות כמו סוג של בינה".

"המוח האנושי לא תמיד מסוגל לבצע ניתוח מהיר של כמויות עצומות של מידע, ועבור המחשב, אם הוא מספיק חזק, זה בסך הכל חישוב מורכב".

איך SUSE משתלבים בתחום הבינה המלאכותית?
"ב-SUSE אנחנו מנסים לספק את הפתרונות הטכניים הטובים ביותר והנדרשים בכדי שהבינה המלאכותית תעבוד. הבינה המלאכותית מתבססת על כמויות מידע עצומות, ובכדי לטפל בהן צריך 'מנוע' חזק".

"בכדי לטפל במידע עבור מכשירים מהסוג הזה, חייבים להתגבר על כמה אתגרים ביחד – יש לאחסן בצורה מאובטחת מידע רב, חייבים שתהיה גישה וזרימה מהירה של אותו מידע ושתהיה אפשרות לסווג ולנתח את המידע".

"המהנדסים של SUSE עובדים עם השותפים שלנו ברבדים שונים בכדי שהתשתית שעל גביה הכמויות העצומות של המידע הנדרשות, תהיה יעילה, מהירה ונגישה. הממציאים בתחום הבינה המלאכותית מגיעים אלינו כי לנו יש פתרונות עבורם. אנחנו לא מפתחי אלגוריתמים לבינה מלאכותית – אנחנו רק מספקים את הפתרונות".

רונלד דה יונג, האחראי הגלובלי לפיתוח וביצוע אסטרטגיית המכירות ב-SUSE. צילום: יח"צ

רונלד דה יונג, האחראי הגלובלי לפיתוח וביצוע אסטרטגיית המכירות ב-SUSE. צילום: יח"צ

רונלד דה יונג, האחראי הגלובלי לפיתוח וביצוע אסטרטגיית המכירות ב-SUSE, חשף בפני אנשים ומחשבים כיצד החברה השתנתה בשנים האחרונות לאור התפתחותה אל תחומים נוספים וכיצד ההתפתחות הזו השפיעה על אסטרטגית המכירה ומבנה החברה.

כיצד התבטא השינוי תחת אחריותך עם התפתחות החברה אל עבר תחומים ומוצרים חדשים?
"מתחולל שינוי גדול ב-SUSE, מחברה שמוכרת מוצר אחד הפכנו לארגון המתמחה ומוכר כמה שירותים ומוצרים שונים. באחריותי לבנות את אסטרטגית המכירות לכל אותם המוצרים והשירותים שאנחנו מציעים, ולוודא שהחברה – ובפרט מחלקת המכירות – מסתגלת למעבר הזה".

"מבחינתנו זה  אומר שהיה צורך בהגדלת מסכת העובדים והבאת עובדים בעלי מומחיות גבוהה וניסיון בתחומים השונים אליהם התפתחה החברה. מכירת Storage אינה דומה למכירת מוצרים טכנולוגים אחרים שיש לנו. מהסיבה זו, החלטנו לבצע סוג של רה-אורגניזציה".

"הבאנו אנשים ממגוון חברות שהביאו איתם את הידע והניסיון שלהם, חילקנו אותם לתתי-מחלקות נפרדות המתמחות במוצרים הספציפיים, בין אם הם קשורים ל-cloud או containers. ראשי המחלקות הללו הם כמו מפקדים ביחידות מיוחדות בצבא, הם מכירים את השווקים החדשים שמתפתחים כי והם אלו שמבצעים את ההכשרה צוותי המכירות השונים. בסיום ההכשרה הצוותים יודעים כיצד לזהות את ההזדמנויות, כיצד להבין את צרכי הלקוחות וכיצד להתאים להם את הפתרון הטוב ביותר עבורם".

מה אתה יכול לספר על הקשר ביניכם לבין מיקרוסופט (Microsoft)?
"אנחנו יכולים לפעול יחד למציאת פתרונות בכדי שללקוחות שלנו יהיו את כל הפתרונות והאפשרויות. לדוגמה, לא היה אפשרי לעבוד עם מסד של SAP HANA על ענן של  Azure. כשהבנו את הבעייתיות, הצוותים שלנו חברו לאלו של מיקרוסופט בכדי למצוא פתרון משותף שיאפשר לעבוד גם המסד הזה".

"הדוגמה הזו חוזרת גם בתוכנות אחרות, כך שאי אפשר לומר שהתחומים מכוסים, כל אחד מקדם את הטכנולוגיה שלו ובמקביל פועל יחדיו בכדי שהן ישתלבו".

מה ההיגיון של מיקרוסופט לקדם מערכת הפעלה המתבססת על קוד פתוח במקום המערכות הוותיקות שלהם?
"ACS (ר"ת Access Control Service) היא מערכת הפעלה המיועדת לניהול מערכי שרתי ענן המריצים את פלטפורמת הענן של מיקרוסופט, Azure. מיקרוסופט הבינה שהיא חייבת להתאים חלק משירותיה העסקיים למערכות הפעלה מבוססת Linux. זה אמנם שינוי פילוסופי גדול עבורם אבל גם הדרך היחידה שיכולו להתחרות בשוק".

"Azure היא ממש כמו חברה נפרדת בתוך מיקרוסופט. אופן התשלום מצד המשתמש הוא על הקיבולת שהוא משתמש בה בענן ועוד תשלום מינורי יחסית על התוכנה. מבחינתם זה לא משנה אם משתמש משלם עבור Windows או עבור קיבולת".

מה אתה חושב על השוק הישראלי?
"למרות שהשוק הישראלי מבחינה כלכלית הוא אולי קטן, מבחינת ההתפתחויות סביב תחום ה-IT הוא מאוד מעניין אותנו. יש לנו לקוחות ותיקים בישראל כמו גופים של הממשלה והצבא שעדיין עובדים על מחשבי מנייפריים של יבמ (IBM), יש לנו הצלחה גדולה איתם עם SAP HANA. אבל מעבר ללקוחות, אנחנו מאד מתעניינים בישראל כי תחום פיתוח התוכנה בה גדל ותוסס, מה שרלוונטי גם עבור טכנולוגיית ה-Containers שאנחנו מקדמים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים