ארבע שנים אחרי: ליאהו עדיין אין מושג מה גרם לפריצת הענק

"עד ליום זה אנחנו לא יודעים מה הוביל לכך", אמרה המנכ"לית לשעבר, מריסה מאייר, בשימוע בסנאט, אליו הגיעה בצו מיוחד לאחר שסירבה להגיע מרצונה שוב ושוב

קלולסית. מריסה מאייר. צילום: יאהו, מתוך ויקיפדיה

ארבע שנים עברו מאז פריצת הענק ליאהו (Yahoo), במסגרתה נפרצו חשבונותיהם של שלושה מיליארד משתמשים של החברה. זו הפריצה הגדולה בהיסטוריה, ופי כמה וכמה מהערכות הראשוניות – בתחילה טענו בחברה כי "רק" 500 מיליון נפגעו. ואולם, גם עתה, בחברה עדיין לא יודעים מה גרם לכך.

"עד ליום זה אנחנו לא יודעים מה הוביל לכך", אמרה המנכ"לית לשעבר, מריסה מאייר, בשימוע בסנאט, אליו הגיעה בצו מיוחד לאחר שסירבה להגיע מרצונה שוב ושוב. הצו הוצא בסוף החודש שעבר, ומאייר העידה אתמול בוועדת המסחר של הסנאט.

"אנחנו לא מבינים בדיוק איך זה נעשה", הוסיפה מאייר. "יאהו עבדה עם רשויות החוק, לרבות ה-FBI, שבסופו של דבר חשפה וזיהתה את ההאקרים שאחראים לתקיפות. אנחנו יודעים שמודיעין רוסי והאקרים המופעלים על ידי רוסיה אחראים למתקפות מורכבות ומתוחכמות על המערכות של יאהו". היא הוסיפה כי היא "מתנצלת" בפני המשתמשים, שכן הפריצה אירעה במהלך כהונתה.

מאייר אינה היחידה שהעידה בפני הסנאט בנושא זה. עוד נכחו: פולינו דו רגו בארוס, מנכ"ל אקוויפקס (Equifax), סוכנות לדירוג אשראי שנפרצה ופרטיהם של 143 מיליון איש דלפו, המנכ"ל לשעבר של החברה ריצ'רד סמית, וקאן זכריה, הסמנכ"לית לענייני פרטיות בווריזון (Verizon), שקנתה את יאהו בשנה שעברה בכ-4.5 מיליארד דולר.

לדברי האחרונה, וריזון גילתה פרטים על הפריצה רק אחרי הרכישה ביוני אשתקד. זכריה הוסיפה כי החברה פעלה בתוך שבוע כדי לטפל במקור דליפת הענק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים