האם הבינה המלאכותית ולימודי המכונה יעזרו לנו להחליט מה ללבוש?

מה בין תחומים אלה לעולם האופנה? האם הם משנים אותו - ואם כן, כיצד? ואיך הם יכולים לעזור לארגוני האופנה, למעצבים - וללקוחות?

מה נלבש? הטכנולוגיה תסייע לקבוע. אילוסטרציה: אלכס קלינה, BigStock

"הבינה המלאכותית ולימודי המכונה משנים תעשיות שלמות, וכך גם את עולם האופנה. בעתיד הלא רחוק, הם יעזרו לנו לזהות טרנדים ולהחליט מה ללבוש ומה לא", כך אמר ארז קמינסקי, עוזר למנכ"ל חברת התוכנה וולפרם.

קמינסקי דיבר בפאנל שעסק בשינויים הטכנולוגיים שעוברים על תעשיית האופנה, והתקיים כחלק מכנס Fashtech Stage, שנערך באחרונה, בייזום ובהפקת אנשים ומחשבים, במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב. בנוסף לקמינסקי השתתפו בו רן צפוני, מייסד-שותף ומנכ"ל סטארט-אפ הצ׳טבוטים Mmuze, קואן ואנדקוויה, מנהל קשרי משקיעים ב-Silk Ventures, נועם מלולטניק, מייסד במשותף ומנכ"ל WizeSize, וליאת זכאי, מנכ"לית Donde. הנחה את הפאנל אדיר צימרמן, מנכ"ל Screemo.

ארז קמינסקי, עוזר למנכ"ל וולפרם. צילום: ניב קנטור

ארז קמינסקי, עוזר למנכ"ל וולפרם. צילום: ניב קנטור

לדברי קמינסקי, "בינה מלאכותית יכולה לסייע למתכנני אופנה, ובלבד שאנשים ירצו את זה. כבר כיום יש תוכנה שסורקת את אינסטגרם (Instagram), מוצאת את המגמות העכשוויות בעולם האופנה וממליצה למתכננים ואפילו לקונים לבחור את העיצוב המתאים".

בתשובה להערה על כך שהבינה המלאכותית תדחק את העובדים האנושיים הוא ציין ש-"כולנו בסכנה של אבדן המשרות. חלק מאלה הקיימות ייעלמו, אבל יהיו משרות חדשות, שיאפשרו לנו לעשות את העבודה טוב יותר".

קואן ואנדקוויה, מנהל קשרי משקיעים ב-Silk Ventures. צילום: ניב קנטור

קואן ואנדקוויה, מנהל קשרי משקיעים ב-Silk Ventures. צילום: ניב קנטור

ואנדקוויה, שחבר עמותה שמטרתה לסייע לחברות להתרחב ללונדון, ציין שיש בבירה הבריטית שוק קמעוני בולט במיוחד, לרבות בעולם האופנה. "בגלל הסביבה התחרותית בלונדון בפרט ובבריטניה, שהיא המדינה הדיגיטלית ביותר בעולם, בכלל, חברות מחפשות חדשנות ולכן, זה זמן טוב להציג שם את הטכנולוגיות הישראליות", אמר.

גם הוא התייחס לבינה המלאכותית וציין ש-"היא מסייעת לעקוב אחרי אנשים משפיעים ולראות מה הם לובשים, מי מקבל הכי הרבה לייקים. זה עוד כלי שיכול לעזור למעצב, אבל מגמה חדשה לא תופיע אם כולם רק יבדקו את מצב המגמות הקיימות".

"ארגונים, גם בתעשיית האופנה, מסתכלים על הבינה המלאכותית כי היא מסייעת להם להבין את הלקוח ולהגדיל את היתרון התחרותי", אמר ואנדקוויה. "אלא שלרוב, מאחר שהטכנולוגיה כל כך חזקה, הם מתעניינים יותר בתכונות שלה ולא בפתרון. תמיד צריך לזכור שהטכנולוגיה היא אמצעי המאפשר את המטרה ולא מטרה בפני עצמה".

ועם מלולטניק, מייסד במשותף ומנכ"ל WizeSize. צילום: ניב קנטור

ועם מלולטניק, מייסד במשותף ומנכ"ל WizeSize. צילום: ניב קנטור

מלולטניק דיבר על WizeSize ואמר כי "אנחנו משתמשים בלימודי מכונה כדי להתאים גודל של נעליים. ההנעלה היא אחד התחומים הבעייתיים ביותר, עם שיעור החזרים של 35%. אנחנו רוצים להוריד נתון זה באמצעות רשתות נוירונים שלומדות את המשתמש דרך צילום של הרגל שלו. בסופו של התהליך, הלקוחות מקבלים המלצה על מודלים ספציפיים, מה שיכול להוריד את ההחזרים לחנויות".

רן צפוני, מייסד-שותף ומנכ"ל Mmuze. צילום: ניב קנטור

רן צפוני, מייסד-שותף ומנכ"ל Mmuze. צילום: ניב קנטור

צפוני תיאר את תחום ה-Conversational Commerce (מסחר שיחתי), שמשתמש בבינה מלאכותית כדי לספק ללקוחות דרך לתקשר עם העסק בשיחה.
"השימוש בבינה מלאכותית חשוב כדי לנטר את ים הנתונים – לא רק בענף האופנה אלא בכלל", אמר. "נתונים הם הדלק של הבינה המלאכותית ו-90% מהם נוצרו בשנתיים האחרונות. הטכנולוגיה כבר כאן וההשפעה שלה תתגלה בשנים הבאות – בתהליך מהיר".

"Mmuze הופכת קטלוג למערכת סיוע לבחירת מוצרים. הטכנולוגיה שלנו משתמשת בבינה מלאכותית כדי ללמוד את צרכי הלקוחות והמגמות בענף. לשם כך אנחנו חייבים גישה למידע ברשתות החברתיות בתחומים ספציפיים כמו לבוש, כדי שנשלב נתונים אלה בתשובה ללקוח במהלך השיחה", הוסיף.

לסיכום אמר צפוני: "לתעשיית האופנה אין ברירה אלא לאמץ את הטכנולוגיה ולהבטיח באמצעותה ללקוח חוויה בעלת ערך גבוה, פרסונלית וזמינה תמיד".

ליאת זכאי, מנכ"לית Donde. צילום: ניב קנטור

ליאת זכאי, מנכ"לית Donde. צילום: ניב קנטור

זכאי ציינה כי Donde הוא מנוע חיפוש בסמארטפון, שמאפשר לחפש מוצרי אופנה לפי תיאורים אינטואיטיביים של תכונותיהם. “תרגמנו את האינטואיציה הזאת לממשק ויזואלי ידידותי למשתמש ושילבנו עם טכנולוגיה שתאפשר למצוא את הפריט במהירות", אמרה.

היא הוסיפה כי "אנחנו בונים מערכת בינה מלאכותית שמבינה מה אנשים חושבים על מוצר באמצעות זיהוי תמונות. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת ללקוחות לחפש פריטים לפי המאפיינים החזותיים ולסוחרים לתייג כל סוג של מוצר כדי שהלקוחות יוכלו למצוא אותו (מספרים, צבעים, גזרות וכו'… – א"ב)".

"השיטה המוכרת של חיפוש באמצעות מילות מפתח צריכה להשתנות וגם הפילטרים במנועי החיפוש הקונבנציונליים לא מספיק טובים. כדי להשאיר את הלקוח אחרי שלושה קליקים חברות צריכות לעזור לאנשים להגיע מהר למה שהם מחפשים. לשם כך, משווקים צריכים להבין מה אנשים מחפשים", אמרה זכאי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים