אלוף (מיל') אודי שני מונה לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון

שני, המשמש כראש האגף לסיוע ביטחוני במשרד, ימלא את התפקיד במקומו של פנחס בוכריס, שפרש עקב חילוקי דעות עם שר הביטחון ● בתפקידו האחרון בצה"ל, כיהן שני כראש אגף התיקשוב, והוביל את מערך ה-IT, שזכה לשבחים עקב תפקודו במלחמת לבנון השנייה

אלוף (מיל') אודי שני מונה לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון הבא, במקומו של פנחס בוכריס, שביקש לסיים את תפקידו עקב חילוקי דעות עם שר הביטחון, אהוד ברק. שני מכהן כיום כראש האגף לסיוע ביטחוני – תפקיד שבו החל לפני שנה, לאחר כשנתיים שבהן היה בשוק הפרטי.

שני (53) עשה את רוב הקריירה הצבאית שלו בחיל השריון, ומילא בו שורה של תפקידי פיקוד בכירים. בין היתר, הוא שימש כקצין שריון ראשי וכמפקד עוצבת הפלדה.

בתפקידו האחרון במטה הכללי, בין השנים 2003 ל-2006, כיהן שני כראש אגף התיקשוב של צה"ל. בתקופת כהונתו של שני בתפקיד, עוצב האופי של האגף, על זרועותיו השונות. הוא דחף לביצוע פרויקטים רוחביים בחילות השונים, ונהג להשתמש בביטוי "ה-IT גם יורה".

שני אף הכין את אגף התיקשוב של צה"ל לקראת מלחמת לבנון השנייה, וזכה לשבחים רבים על תפקודו של האגף בזמן המלחמה. לאחריה, הוא עמד בראש ועדת חקירה פנימית של צה"ל לבדיקת תפקודו במלחמה. במסגרת זו, הדפה הוועדה את הביקורת שהוטחה בצבא, שלפיה המפקדים ראו את שדה הקרב באמצעות ה-"פלזמות" במטה יותר משנכחו בו פיזית. הוא הוסיף, כי ה-IT לא נכשל, ומי שנכשלה הייתה התפיסה הפיקודית.

בשירות המילואים שלו, חזר שני לתפקיד מפקד הגיס הצפוני, ובמקביל מונה לראש האגף לסיוע ביטחוני במשרד הביטחון – תפקיד שאותו הוא, כאמור, ממלא כיום. בראיון לאנשים ומחשבים עם כניסתו לתפקיד זה באוקטובר 2008, אמר שני, כי ל-IT יש תפקיד מכריע בייצוא הביטחוני של מדינת ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים