שחקני Pokémon Go מגישים תביעה נגד היצרנית ניאנטיק

קבוצה של שחקנים שהשתתפו באירוע Pokémon Go Fest בשיקגו הגישה תובענה ייצוגית נגד יצרנית המשחק בדרישה לזכות בהחזר דמי הנסיעה לאירוע המאכזב, שבו לא הצליחו הנוכחים ללכוד אפילו פוקימון נדיר אחד

עורר היסטריה. המשחק Pokémon GO.

Pokémon Go – שהיה להיט עולמי היסטרי לחלוטין לפני שנה בדיוק ובחודש הראשון להפצתו בלבד – עדיין מעורר ריגושים, אבל מסוג שונה למדי.

חוסר היכולת של חברת ניאנטיק (Niantic) להפעיל כראוי את משחק המציאות הרבודה שלה Pokémon Go הוא לא עניין חדש. החברה היצרנית הוכיחה כבר מזמן שבמקרה שלה חוק מרפי חוגג, ואם משהו יכול להשתבש – הוא אכן ישתבש. גם בפסטיבל Pokémon Go Fest, שנערך בשיקגו בסוף השבוע שעבר, השתבשו דברים רבים והבלגן והכאוס הביאו כמה עשרות שחקנים להגיש תביעה ייצוגית כנגד חברת ניאנטיק, בטענה לפרסום כוזב. את התביעה הייצוגית יזם ג'ונתן נורטון, אוהד המשחק, והצטרפו אליו 20-30 שחקנים שהגיעו במיוחד לאירוע.

הכל התחיל בכך שה-Pokémon Go Fest שפע, כאמור, בבעיות טכניות שונות – חלקן קשורות למשחק, ואחרות – בהיעדר הכנה נאותה בהקשר לרשתות הטלפון.

הגיעו מרחוק כדי ללכוד פוקימונים נדירים

ניאנטיק הבינה מיד את הצורך לפצות את המשתתפים, התנצלה על הבעיות הטכניות, הציעה החזרים כספיים של 20 דולרים למשתתף – שהיו מחיר הכרטיס לאירוע – סיפקה לשחקנים מטבעות משחק בערך 100 דולרים כפיצוי ונתנה את ה-Pokémon Lugia האגדי לכל משתתפי הפסטיבל הכושל. אבל התביעה שיזם נורטון דורשת מהיצרנית פיצוי כספי מוחשי יותר – החזר על כרטיסי הטיסה שנרכשו לאירוע המאכזב.

עורך הדין תומס צימרמן משיקגו המטפל בתיק אמר כי "נורטון שילם בכדי לטוס לפסטיבל. אנחנו לא מחפשים כל פיצוי ביחס לכישלון ב-Pokémon האגדי, כי ניאנטיק מציעה זאת. אבל ניאנטיק לא מציעה להחזיר את הוצאות הנסיעה של האנשים שהגיעו לשיקגו. רוב האנשים הגיעו מחוץ למדינה, אנשים רבים ממדינות אחרות – דיברתי עם מישהו שטס מיפן".

לדברי הפרקליט, האנשים הגיעו במיוחד לאירוע מתוך ההבנה שבמהלכו יוכלו לשחק את המשחק ולתפוס פוקימונים נדירים, והדבר לא קרה. לטענתו, במקום זאת, גילו אלפי המשתתפים בפסטיבל שהם כלל לא היו מסוגלים לשחק את המשחק במהלך האירוע.

ניאנטיק סירבה להגיב על התדיינות משפטית התלויה ועומדת.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים