Cal פיתחה מערכת לאישורי עסקאות בעשרות מיליוני שקלים

המערכת, שמבוססת על מוצר מדף של NCR, היא פתוחה לחלוטין, ומסוגלת לתת מענה לגידול בביקושים ולשינויים הדרמטיים שמתחוללים בעולמות התשלומים, הבנקאות והפינטק

אירנה פורטניק, סמנכ"לית הטכנולוגיות והתפעול של Cal. צילום: סיון פרג'

חברת כרטיסי האשראי Cal השלימה בימים אלה פיתוח והטמעה של מערכת שנועדה לאשר עסקאות שמבוצעות על ידי הלקוח בבית העסק או אונליין – מכל מקום ובכל מקום בעולם. היקף הפרויקט נאמד בעשרות מיליוני שקלים.

הפתרון החדש מחליף מערכת Legacy ישנה, שהייתה מותקנת במחשבי החברה מזה שנים רבות. מאחר שהנתונים על היקף השימוש בכרטיסי האשראי מצביעים על גידול של 8% בשנה, בשוק הישראלי ובעולם בכלל, החליטו בחברה להוציא את המערכת המיושנת ולפתח מערכת עצמאית, מדור חדש. מדובר במערכת פתוחה לחלוטין, שמסוגלת לתת מענה לגידול בביקושים ולשינויים הדרמטיים שמתחוללים בעולמות התשלומים, הבנקאות והפינטק. המערכת ש-Cal פיתחה מבוססת על מוצר מדף של NCR, שכבר מיושם בחברות האשראי הגדולות בעולם.

"המערכת החדשה יוצרת תשתית מערכתית לאתגרים עתידיים הצפויים בשוק, תוך הגדלת הפעילות העסקית, מתן מענה להיבטי המשכיות עסקית ויכולת שירות גבוהה", אמרה אירנה פורטניק, שמנכ"לית הטכנולוגיות והתפעול של Cal, שהובילה את הפרויקט. לדבריה, "המהלך מהווה קפיצת מדרגה בעידן הדיגיטלי, מאחר שמדובר במערכת פתוחה וגמישה, שבאה מתפיסת הבנקאות הפתוחה (Open banking) ומותאמת לדרישות הרגולציה ולתנאי השוק. זאת, תוך שהיא נדרשת לתת מענה לאלפי תרחישים עסקיים שונים ש-Cal מציעה ללקוחותיה".

היא הוסיפה כי "החלפת מערכת אישורים היא מהלך מורכב ורגיש, ובמהלך הפרויקט עמד בפנינו אתגר משמעותי – להמשיך את הפעילות העסקית השוטפת של החברה. לכן, בנינו מערך טכנולוגי שלם למזעור הסיכונים וכך הצלחנו לבצע את הפרויקט ברציפות, ללא פגיעה במהלכים העסקיים השוטפים".

המערכת נדרשת לתת מענה בתוך חצי שנייה

ב-Cal מסבירים שהמערכת החדשה נותנת מענה לאפשרויות תשלום מסורתיות – רכישה בבית עסק עם כרטיס אשראי "רגיל", לצד פתרונות תשלום אינטרנטיים ופלטפורמות תשלום חדשניות. זאת, תוך תמיכה בגידול המתמשך בשימוש בכרטיסי אשראי בכלל וברכישות בזירות הדיגיטליות בפרט.

מערכת האישורים מאופיינת גם בגמישות עסקית – היא מאפשרת חיבור קל למערכות ולממשקים של מערכות פנימיות וחיצוניות בדרישות זמן מענה גבוהות. יצוין שהמערכת צפויה לטפל ביותר ממיליון עסקאות מדי יום, ונדרשת לתת לכל אחת מהן מענה מהיר ביותר – בתוך כחצי שנייה – ואיכותי, בין אם מדובר באישור או סירוב לביצוע העסקה. המענה ניתן לאחר בחינת פרמטרים רבים אודות הלקוח, הכרטיס ובית העסק.

בנוסף, המערכת ערוכה לתקשר בקלות עם מערכות פיננסיות מקבילות שהלקוח קשור אליהן, ולקבוע מול הגופים שמפעילים אותן חוקים הנוגעים לאישורים שונים ללקוחות שונים בו זמנית. בנוסף, היא מאפשרת לבצע תהליך חידוש כרטיס אשראי שאבד בקלות ובמהירות רבות יותר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלומי

    כל הכבוד ובהצלחה , יש עוד מקום לשיפור כי חצי שנייה זה הרבה.

אירועים קרובים