הן כבר כאן: מכוניות אוטונומיות בשירות המשטרה

משטרת דובאי משתמשת במכוניות-רובוטים כדי לסייע בזיהוי ובמעקב אחר חשודים ● מפקד המשטרה הצהיר שאין בכוונתה להחליף באמצעותן כוח אדם אנושי, אלא "לשדרג את הביצועים בעזרת הטכנולוגיה"

הדובר הבא של מכוניות המשטרה? ה-Q-R3. צילום: אתר החברה

המכוניות האוטונומיות נמצאות עדיין בשלב "ילדותי", הן בקושי "למדו" לנסוע – אבל הן כבר מתגייסות למשטרה, לפחות בדובאי.

הכירו את רובוטי האבטחה האוטונומיים O-R3, שמיוצרים על ידי Otsaw Digital הסינגפורית. מדובר במכוניות שמשודכות עם רחפנים ומצוידות בטכנולוגיית זיהוי פנים. הן יתחילו לסייר ברחובות דובאי בחודשים הקרובים, ויסייעו למשטרה לזהות ולעקוב אחר חשודים.

לא מדובר כאן במכוניות מרוץ למרדפים סוערים. בהדגמות, המכוניות האוטונומיות הקטנות נעו לא מהר יותר ממהירות הליכה, אבל הן מגיעות עם רחפן בילט-אין, שאפשר לשלוח אותו לאוויר במקרה הצורך, כדי לסרוק אזור או אנשים במקומות שהמכונית לא יכולה להגיע אליהם.

רכבי הסיור מצוידים באלגוריתם של לימוד מכונה, שמאפשר להם לנווט לבד, אבל בשעת הצורך אפשר לנווט אותם מרחוק, מול מסך המחשב. כלי הרכב האלה מצוידים גם בדימות תרמי ובקוראי לוחיות רישוי. לדברי היצרנית הסינגפורית, המכוניות הללו הן הראשונות בעולם מסוגן.

מהמשטרה בדובאי נמסר שהכוונה אינה להחליף באמצעות המכוניות האלה כוח אנושי, אלא פשוט לנהל טוב יותר משאבים וכוח אדם. "אנחנו רוצים לשדרג את הביצועים בעזרת טכנולוגיה כמו רובוטים", אמר עבדאללה כאליפה אל מארי, מפקד משטרת דובאי. "בעקרון, המטרה שלנו היא בטיחות ושקט ברחובות, מבלי להשתמש בכוחות גדולים לצורך סיור משטרתי".

דובאי מתכננת שעד 2030 יהוו מכוניות הרובוטים האלה 25% מכוח המשטרה שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים