"עוצמה ביטחונית מושגת בעליונות טכנולוגית ומודיעינית"

"על מנת להשיג עוצמה ביטחונית לא מספיק להיות הכי גדולים וחזקים, בעידן כיום צריך להיות הכי חכמים", כך אמר אלי גרונר, מנכ''ל משרד ראש הממשלה

אלי גרונר, מנכ''ל משרד ראש הממשלה. צילום: ענבר לוי

"למדינה נדרשת עוצמה ועליונות בטחונית. זו מתקבלת על ידי השגת עליונות טכנולוגית ועליונות מודיעינית ובשני התחומים הללו אנו משקיעים המון", כך אמר אלי גרונר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

גרונר היה אורח הכבוד במפגש C4ME, מועדון הלקוחות ושותפי סיסקו (Cisco) ישראל. הכנס נערך אמש (ב') באולם אירועים ריברסייד בתל אביב.

"ראש הממשלה, בנימין נתניהו", אמר גרונר, "רוצה שלמדינה תהיה עוצמה ביטחונית, כי אנו חיים בשכונה מסוכנת. חלק ניכר מתקציב המדינה הולך למודיעין ולטכנולוגיה על כל גווניה. על מנת להשיג עוצמה ביטחונית לא מספיק להיות הכי גדולים וחזקים, בעידן כיום צריך להיות הכי חכמים".

"על מנת לסייע לכלכלה, אנו משתדלים לא להפריע לתעשייה. הסיפור שלנו טכנולוגי: אנו נתפסים כמעצמה טכנולוגית, לא רק בעולם הסייבר ולא רק בעולם התחבורה העצמאית, אלא גם בדברים הכי בסיסיים, כגון חקלאות והתפלת מים".

"מצבנו המדיני יותר טוב"

"זה לא מקרה שהפרות הישראליות מניבות הכי הרבה חלב מבין הפרות בעולם. פיתחנו את התפיסה ואת הטכנולוגיה שזה יקרה. כך הדבר גם בסייבר. נכון לשנת 2016, 20% מההשקעות של קרנות בסייבר הן בחברות ישראליות, מדובר בנתון שהוא פי 200 מהחלק היחסי שלנו בעולם".

"אנו מנצלים את החוזקות שיש לנו בעולמות הדיגיטליים, הקישוריות, Big Data, ובינה מלאכותית, על מנת למנף אותן במגזר הציבורי. כך למשל, בעולם הבריאות אנו פועלים לחיבור מאגרי מידע קליניים ורפואיים, לטובת מאגר מידע בריאותי גדול אותו נפתח לציבור".

"כל ראשי המדינות בעולם פונים אלינו, כי הם רוצים בריתות עם ישראל", אמר גרונר, "הם מבחינים בעוצמה הביטחונית והכלכלית של ישראל. העולם מאמין בטכנולוגיות ישראליות. לכן אנו צפויים לראות שינוי ביחס העולם אלינו. נפעל לחיבור המגזר העסקי וזה הממשלתי- ציבורי ונגדיל את האמון בין השניים".

"לקחתי על עצמי משימה: לקחת נורמות מהעולם העסקי ולהשליך אותן על המגזר הממשלתי. אנו עושים את כל הדברים הללו כי אנחנו בעד המגזר העסקי".

גרונר סיכם כי "בסופו של דבר, מי שתורם להצלחה הכלכלית של המדינה זו לא הממשלה – אלא גם המגזר העסקי. בזכותו, מצבנו המדיני יותר טוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים