כך ה-Big Data מסייע ללוחמה בטרור

ניתוח Big Data יכול לזהות דפוס שמראה על כוונה לבצע פעולות טרור – וכך לסייע במניעה שלהן", אמר מוטי סדובסקי, מנכ"ל DCS ייעוץ אסטרטגי במערכות מידע

מוטי סדובסקי, מנהל מכירות למזרח אירופה וישראל באינפורמטיקה. צילום: ניב קנטור

"הרבה מאוד גופים מקבלים החלטות באמצעות תחושת בטן. המידע עדיין לא נגיש להם. למעשה, ארגונים לא מנצלים את מירב המידע שעומד לרשותם, על אף שיש להם את היכולת לטפל בכמויות ענק של מידע", כך אמר מוטי סדובסקי, מנכ"ל DCS ייעוץ אסטרטגי במערכות מידע.

סדובסקי דיבר בכנס BI & Big Data של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה במרכז הכנסים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מומחים ואנשי מקצוע. מנחה האירוע היה אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro.

בדבריו ציין סדובסקי את חשיבותן של מערכות המידע בסיוע ללוחמה בטרור ולאיתור מבצעי פיגועים. כך, אמר, באמצעות המערכות הללו אותר מידע על פעילי הטרור שביצעו את הפיגועים הגדולים שאירעו בפריז, באמצעות זיהוי פנים וחיפוש לפי פרמטרים.

"אנחנו יודעים במה שריף (אבו עיסן) קואשי ואחיו, סעיד, השתמשו כדי לבצע את פעולת הטרור בשארלי הבדו ויודעים שהם חיזקו את הקשרים שלהם עם אנשים אחרים שחיפשו דרך לביצוע פיגועים. ניתוח Big Data יכול לזהות דפוס שמראה על כוונה לבצע פעולות טרור – וכך לסייע במניעה שלהן", אמר. בדרך דומה, לדבריו, קיבלו הרשויות מידע על פעיל הטרור שביצע את הפיגוע בשאנז אליזה.

"במסגרת הלוחמה בטרור, מבצעים ניתוח של קשר בין גורמים, ציוני חוזק, זיהוי מנהיגי כנופיות טרור לפי סוגי וכמויות הקשרים שלהם ושימוש בחוקים לקביעת רמות סיכונים", אמר סדובסקי. "משתמשים בחוקים, מנועי חוקים בתוך האנליטיקה, מודלים לחיזוי ויכולות לנתח רשתות חברתיות – קול, וידיאו וטקסט".

הוא ציין את שיתוף המידע בין גורמים שונים בהקשר זה ואמר כי "שזה קורה, נוצרת אנומליה שמאפשרת תעדוף פעילויות. מאוכלוסיה מאוד גדולה יורדים לאוכלוסיה יותר קטנה, שאחריה מקיימים מעקבים יותר צמודים. יש מקרים שבהם אם הגורמים הרלוונטיים היו עושים את זה בזמן, ייתכן שהם היו יכולים למנוע פעולות טרור".

ניב פלדמן, סמנכ"ל המכירות של Pyramid analytics. צילום: ניב קנטור

ניב פלדמן, סמנכ"ל המכירות של Pyramid analytics. צילום: ניב קנטור

לדברי סדובסקי, החברה שלו מייעצת "איך למנוע מאקט הטרור להתרחש, איך עושים את זה באמצעות אינטגרציה של מידע ומערכות מידע". זאת, באמצעות שורה של מוצרים ופתרונות.

"להביא את הניצחון במהירות"

ניב פלדמן, סמנכ"ל המכירות של Pyramid analytics, סיפר בדבריו בכנס על החברה. לדבריו, היא קיימת מ-2009 ומטרתה היא להפוך ארגונים למוטי נתונים. "אנחנו חברה בת 200 עובדים, שפועלת בכמה מדינות ושמרכז שלה נמצא בישראל".

פלדמן ציין שהחברה מספקת "כלי לארגונים שהצורך שלהם הוא לספק פתרון רוחבי ככל האפשר לסוגים שונים של משתמשים, בלי להכניס אותם להשקעות גבוהות מדי. מדובר בכלי פשוט וידידותי לסוגים שונים של משתמשים, על מנת שיוכלו לתחקר את המידע ולשתף עם הארגון".

"קל יותר ללמוד את הכלי על ידי הצוות בארגון. המשתמש לא צריך לתכנת", אמר. פלדמן סיכם באומרו ש-"המטרה שלנו היא להביא את הניצחון המהיר בטווח הקצר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים