דרמה בבנק לאומי: שי בסון ממגדל מונה למנמ"ר החדש

אילן בוגנים, CTO הבנק, ומי שמונה כממלא מקום המנמ''ר, לאחר פרישתו של דן ירושלמי, המנמ''ר הקודם - מונה להיות גם מנהל תשתיות הנתונים ב-IT של הבנק

שי בסון, המנמ"ר הפורש של בנק לאומי. צילום: ניב קנטור

דרמה ב-IT של בל"ל: שי בסון, משנה למנכ"ל מגדל, ימונה לראש חטיבת לאומי טכנולוגיות, משמע – מנמ"ר בנק לאומי, כך נודע לאנשים ומחשבים.

אילן בוגנים, ה-CTO בבנק, שמונה כמנמ"ר זמני, ישמש לצד תפקידו כ-CTO – ראש המערך למחקר ופיתוח טכנולוגי – גם כמנהל תשתיות הנתונים, CDO ב-IT של הבנק. בעבר דווח כי בוגנים ימונה להיות מנמ"ר קבוע אולם, בסופו של דבר בחרה הנהלת הבנק בבסון.

דירקטוריון בנק לאומי אישר הבוקר (ה') את המלצתה של רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית לאומי, לשינוי ארגוני בלאומי טכנולוגיות.

במכתב ששלחה רוסק עמינח לעובדי הבנק, שתוכנו הגיע לידי אנשים ומחשבים, היא כתבה כי "לפני כארבע שנים חרטנו על דגלנו להנהיג בנקאות יוזמת וחדשנית עבור הלקוחות שלנו. חטיבת לאומי טכנולוגיות מהווה מנוף משמעותי בהשגת חזון הבנק. במהלך השנים הללו החטיבה מיצבה את הבנק כמוביל בתחומי החדשנות והדיגיטל בעולם".

לדבריה, "אנו חיים בעידן בו הטכנולוגיה היא מנוף עסקי מרכזי והמערכות הטכנולוגיות הינן בליבת הפעילות העסקית של הבנק".

אילן בוגנים, CTO בנק לאומי. צילום: יח"צ

אילן בוגנים, CTO בנק לאומי. צילום: יח"צ

"בנוסף, המידע הקיים בלאומי הינו נכס אסטרטגי רב-עוצמה, אותו אנו חייבים למנף במלוא הכוח. המבנה הארגוני החדש, בהובלת שי ואילן, יחד עם הנהלת ועובדי לאומי טכנולוגיות יאפשרו את פריצת הדרך הבאה של לאומי. חוויית לקוח רציפה וחדשנית תמקסם את היתרון התחרותי שלנו. בהצלחה לכולנו". בתוך כך, בסון ובוגנים מונו גם לחברי הנהלת הבנק.

לפני חודשיים דירקטוריון בנק לאומי אישר את מינויו של בוגנים, המשמש כיום כמנהל טכנולוגיות ראשי של הבנק, לתפקיד ממלא מקום ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות – במקומו של דן ירושלמי, שהודיע באחרונה על פרישתו.

בסון נכנס לתפקידו כמנכ"ל מאסטרו מגדל, זרוע ה-IT של מגדל, בשנת 2010. לפני כן שימש כמנהל אגף המערכות והפרויקטים במלם. בסון החליף בתפקיד את גילי קליין, שפרשה אותה שנה ועברה לשמש כיועצת טכנולוגית להנהלה.

בסון הצטרף למלם בפברואר 2007, זמן קצר לאחר שפרש מאגף התקשוב בצה"ל, בדרגת אלוף משנה. לפני כן התמודד על תפקיד ראש מינהל הטכנולוגיות במשטרה, אולם החליט לוותר לטובת התפקיד שהוצע לו במלם.

בסון היה אחד מהמועמדים לתפקיד מנמ"ר בנק לאומי, אשר הגיעו לשלב המיונים הסופי, לצד מועמדים רבים ובכירים בענף ה-IT המקומי.

לצד תפקידו כ-CTO, בוגנים משמש גם כמנהל ה-CRM בבנק ובמסגרת תפקידו זה היה אחראי על פרויקט ייחודי: במחצית 2015, בראשונה, גוף פיננסי העלה מערכת ליבה שלו לענן: בנק לאומי העלה מערכת CRM של Salesforce בפרויקט ענק בהיקף עשרות מיליוני שקלים.

למנף את הענן, הרישות החברתי והמובייל יחדיו

עד היום בנקים לא העבירו מערכות IT קריטיות שלהם לענן, בגלל הרגולציה. פלטפורמת ה-CRM החדשה שמוטמעת בבנק לאומי מכוונת גם למשתמשי המובייל ותוכננה כדי למנף את הענן, הרישות החברתי והמובייל יחדיו, במטרה להעביר את הבנק לעידן חדש של מתן שירות ופנייה ללקוחות.

כך, מערכת ה-CRM מהווה בבנק לאומי מערכת לניהול כלל האינטראקציות עם הלקוחות. המערכת משרתת כמה אלפים מעובדי הבנק, כמו גם את לקוחותיו, שיוכלו אף הם להתממשק אליה. המערכת החליפה שתי מערכות קיימות: מערכת לניהול קשרי לקוחות של סיבל (Siebel) מבית אורקל (Oracle), שנמצאת בקול סנטר של החברה, ומערכת CRM נוספת, פרי פיתוח פנימי

בוגנים נמצא בבנק לאומי מאז 2013. בין היתר, הוא הוביל את Pepper, הבנק הדיגיטלי של לאומי. לפני שהצטרף לבנק הוא שימש בכמה תפקידים באמדוקס (Amdocs), שהאחרון שבהם היה סגן נשיא. הוא שירת בצה"ל שש שנים והוא בעל תואר מהנדס מהטכניון ותואר שני במערכות מידע מאוניברסיטת תל אביב.

דן ירושלמי, המנמ"ר הפורש של בנק לאומי. צילום: פלי הנמר

דן ירושלמי, המנמ"ר הפורש של בנק לאומי. צילום: פלי הנמר

בפברואר 2017, ירושלמי, מנמ"ר בנק לאומי ומי שעמד בראש חטיבת לאומי טכנולוגיות, הודיע על פרישתו מהתפקיד. הפרישה באה לאחר ארבע שנים שבהן ניהל ירושלמי את החטיבה, שבמהלכן ביצע הבנק שורה של פעולות בתחום הבנקאות הדיגיטלית והגיע להישגים טכנולוגיים.

עם זאת, במהלך התקופה נרשמו תלונות של עובדים בכל הנוגע לתפקודו של ירושלמי, שאף עלו באחרונה על שולחנה של המנכ"לית, רוסק-עמינח.

מערכת היחסים של ירושלמי עם העובדים ידעה לאורך השנים עליות ומורדות. יצוין כי לקראת סוף 2014 עורר ירושלמי את זעם ארגון עובדי בנק לאומי, לאחר שאמר בראיון ל-TheMarker כי "המגבלות שלי הן הדטה סנטר העצום וצוות העובדים הגדול".

הוא ציין שההסכמים הקיבוציים שקיימים בבנק מהווים עבורו מגבלה וכי לו היה יכול, הוא היה בונה את חטיבת הטכנולוגיות של הבנק אחרת.

העובדים – כמגבלה

בעקבות הראיון שלח הארגון מכתב חריף לירושלמי, עליו היו חתומים מירי רובינו, יו"רית ארגון עובדי הבנק, ואלי זרקה, יו"ר ועד המנהלים.

הם כתבו בו כי "נדהמנו לראות כי במקום לשבח את עובדי הבנק, התייחסת לעובדים כ-'מגבלה' וכ-'בעיית גמישות'. שכחת, כמו לצערנו גם גורמים אחרים בבנק ששכחו, כי העובדים הם עמוד השדרה של הבנק ומי שמוביל אותו להישגים. אנחנו זקוקים למנהיגות ולהנהלה שממנפות את יכולות העובדים, לצד התקדמות טכנולוגית, ושפועלות להעצמת ההון האנושי ולא מסתכלות עליו כמגבלה או כבעיה".

בפברואר השנה הוציא ארגון העובדים הודעה שלפיה "מספר עובדים פנו אלינו בטענות על היחס של מנהל החטיבה לעובדים ולמנהלים הכפופים לו. פנינו למנכ״לית הבנק והודענו שאיננו מוכנים לשאת התנהגות כזו בלאומי. קיימנו מספר פגישות עם ההנהלה בנושא ונמסר לנו שהיא מטפלת בנושא".

ירושלמי התייחס לנושא במכתבו למנכ"לית. הוא כתב כי "כפי שקורה לעיתים בביצוע מהפכות, ודאי אלה שכרוכות גם בשינויים פרסונליים רבים, ישנם גם כאלה שאינם שבעי רצון, ודאי כאשר המהלכים נעשים בקצב מהיר, תוך חתירה לביצוע קפדני. אני מודע לכך ואני מקווה שאת והדירקטוריון מבינים שזה חלק מהשגת היעדים השאפתניים שהצבנו. היכולות המקצועיות והמחויבות של עובדי החטיבה ומנהליה יאפשרו לבנק להמשיך ולהשיג את היעדים השאפתניים שיוצבו בפניו".

בשנה שעברה ביצע הבנק פרויקט מחשוב ענק נוסף, גם הוא בשווי של עשרות מיליוני שקלים. במסגרת הפרויקט, הבנק העביר את תשתיות המחשוב שלו לענן היברידי, על בסיס EMC  ו-VMware.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים