ההסתדרות הכריזה על שביתה כללית ב-NCR – החל ממחר

ועד העובדים טוען כי ההנהלה לא מעוניינת לחתום על הסכם קיבוצי וכי השביתה הוכרזה "לאחר שנה וחצי של שיחות משא ומתן שלא הניבה תוצאות" ● NCR: "קוראים לוועד לשוב לשולחן; העבודה מתנהלת כרגיל"

הסכם חדש. צילום אילוסטרציה: BigStock

עובדי NCR (לשעבר ריטליקס) יחלו בשביתה, החל ממחר (ה') – כך הודיעה ההסתדרות אחר הצהרים. בארגון העובדים טוענים כי ברקע למהלך עומד "חוסר רצונה של ההנהלה להתקדם לעבר חתימה על הסכם קיבוצי ראשון בחברה, לאחר שנה וחצי של שיחות משא ומתן שלא הניבה תוצאות".

NCR מספקת תמיכה טכנית לתוכנות הקופות והתשלום של רשתות השיווק והקניות הגדולות במדינה, בהן שופרסל, רמי לוי, חצי חינם, AM:PM, יוחננוף וטיב טעם; לתחנות הדלק דלק, פז, דור אלון וטן; ולרשתות נוספות, כגון המשביר לצרכן, קופיקס והום סנטר. המטה הראשי של החברה ממוקם באטלנטה, וברעננה, בה מועסקים כ-700 עובדים, ממוקמים משרדים שלה.

עובדי החברה עוסקים בפיתוח ובמתן שירותי תמיכה וסיוע לבעיות שוטפות בקופות בעסקים, ולתקלות הנובעות ממבצעים ומתהליכי סגירת הקופות. באופן שגרתי, מגיעות לפתחם של עובדי NCR תקלות רבות, חלק גדול מתוכן הן תקלות קריטיות, שזקוקות לפתרון מיידי לשם המשך פעילותן הסדירה של החנויות. בהסתדרות אומרים ש-"באופן טבעי, בתקופת חג הפסח, בה כמות הקונים וגובה רכישותיהם עולים דרמטית, מספר התקלות גדל בהתאם".

"לא נותרה לנו כל ברירה אלא לצאת לשביתה"

ליאור טהור, יו"ר ועד העובדים של NCR, אמר כי "במשך שנה וחצי ניסינו לפתור את המחלוקות, תוך רצון לשיתוף פעולה והידברות, אך נוכחנו פעם אחר פעם שלא קיימת כוונה מצד הנהלת החברה להביא לחתימה על הסכם קיבוצי ראוי עבור העובדים. לא נותרה לנו כל ברירה אלא לצאת לשביתה. אנחנו מקווים שההנהלה תשכיל ללכת לקראת העובדים סביב שולחן המשא ומתן ולגשר על הפערים, על מנת לצמצם את הפגיעה בחברה, בעובדיה ובלקוחותיה".

מ-NCR נמסר בתגובה כי החברה "ניהלה עם העובדים משא ומתן אמיתי וללא משוא פנים, הגישה הצעה הוגנת ומכבדת ואף קבעה יעד לחתימת הסכם קיבוצי. למרבה הצער, הוועד הוא זה שבחר לנטוש את שולחן הדיונים כבר לפני כחודשיים. הנהלת החברה חוזרת וקוראת לוועד העובדים לשוב לשולחן המשא ומתן ולהמשיך מהנקודה בה נפסקו השיחות".

עוד מצוין בהודעה כי "למרות השביתה המתוכננת, מהלך העסקים השוטף של החברה בישראל, ובכלל זה שירות הלקוחות, מתנהלים כסדרם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים