"המענה לאי הוודאות – ניתוח נתונים בזמן אמת"

"לנתח בזמן אפס הוא הצורך העיקרי כיום של כל הגופים העסקיים: העבר פחות נחשב, ניתוח ההווה הופך להיות חשוב יותר", כך אמרה ג'וי קינג, מנהלת שיווק מוצר, ורטיקה

ג'וי קינג, מנהלת שיווק מוצר, ורטיקה. צילום: ניב קנטור

"ארגונים נמצאים כיום במצב של אי-ודאות משלל סיבות: גיאו-פוליטיות, כלכליות, וההאצה הטכנולוגית המתרחשת לנגד עיניהם. המענה למצב של אי-ודאות, עם דרישות עסקיות משתנות – הוא ניתוח מהיר, בזמן אפס, של הנתונים הנאגרים בארגון", כך אמרה ג'וי קינג, מנהלת שיווק מוצר, ורטיקה (Vertica).

קינג דיברה בכנס לקוחות שערכה ורטיקה ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג'), במרכז פרס לשלום וחדשנות, יפו. את הכנס הנחה אילן נימני, מנהל אזורי בחברה.

לדברי קינג, "כיום, אתגרי המנמ"רים קשורים למהירות בה ניתן לנתח את הנתונים. לנתח בזמן אפס הוא הצורך העיקרי כיום של כל הגופים העסקיים: העבר פחות נחשב, ניתוח ההווה הופך להיות חשוב יותר".

סוס עבודה

פייסבוק (Facebook), אמרה קינג, "נשענת על ורטיקה לטובת פרסום מותאם אישית במובייל. לקוח נוסף הוא אובר (Uber), שמערכות ורטיקה מטפלות במיליארדי פריטי מידע שלה, לרבות כל נהג, כל נסיעה, כל נתון גיאוגרפי השייך למסלול הנסיעה. אנשי ה-IT של אובר מכנים אותנו 'סוס העבודה' שלהם".

"נימבל סטורג' (Nimble Storage), נרכשה באחרונה על ידי HPE. מערכת InfoSight שלה מאפשרת חיזוי בעיות ביצועים ומהירות ומניעת חסמים בעולם האחסון מבוסס פלאש. המערכת מבוססת ורטיקה: כמות הנתונים שהם אוספים מדי ארבע דקות גדולה יותר ממספר הכוכבים שבגלקסיה שלנו. אינטואיט (Intuit) היא חברה בת 35 שנים. באחרונה הם הקימו חטיבה בשם טורבו, לתשלום מסים בנחמדות, והפלטפורמה שלהם מבוססת ורטיקה".

המלצתי למנמ"רים, ציינה קינג, "היא שבבואכם לתחום – אל תתחילו בטכנולוגיה, אלא בהבנת הצרכים העסקיים של הארגון. בחנו מה בתוך התחום העצום הנקרא טיפול במידע, יכול לסייע או, חלילה, להרוס. אל תשקיעו בכל דבר הנמצא תחת השמש – מצאו מה נכון ומה לא. ישנה יותר מדרך אחת לעשות זאת, על מנת להשיא לארגון רווחים. בחרו את הכלי הנכון לעשות זאת".

ורטיקה, סיכמה קינג, "מספקת ניתוח נתונים בזמן אמת, לשם קבלת תובנות עסקיות בהווה – ובמהירות. כך, הטכנולוגיה יכולה למנף את ההיבט העסקי".

גולן נחום, מנכ''ל טווינגו. צילום: ניב קנטור

גולן נחום, מנכ"ל טווינגו. צילום: ניב קנטור

גולן נחום, מנכ"ל טווינגו, האינטגרטורית הראשית של ורטיקה בישראל, אמר כי החברה קמה ב-2006, מתמקדת בעולם ה-Big Data וערכה יותר מ-40 פרויקטים בתחום שהם מבוססי ורטיקה.

"הבסיס לתחום הוא מערכת שריגית, עם יכולת גידול בהרבה דרכים, כאשר המחשוב הוא פיזי, או וירטואלי, או בענן – כאשר כל רכיבי המחשוב מתנהגים כיחידה אחת והנתונים פרוסים ביניהם. כך, ניתן לאחסן את כל המידע, כאשר אופן הגידול שלו הוא Scale Out".

הוא סיכם באומרו כי "התחום יילך ויצמח גם השנה, כי ביכולתו לעזור להיבטים העסקיים בארגון בלימוד מעמיק שלהם".

אילן נימני, מנהל אזורי בוורטיקה. צילום: ניב קנטור

אילן נימני, מנהל אזורי בוורטיקה. צילום: ניב קנטור

נימני אמר כי לחברה בישראל יש יותר מ-50 לקוחות בארץ, מחברות סטארט-אפ ועד ארגונים מהמגזר הממשלתי, הביטחוני והפיננסי. בבסיס התפיסה של החברה, אמר נימני, "עומד הרעיון שנדרש לקבל תובנות מהמידע – כאלה שלא ניתן היה לקבלן בעבר. הסיבה לכך היא כי הטכנולוגיה וההיבטים העסקיים בארגון הולכים יחדיו. זה לא כמו בעבר, אז הטכנולוגיה נתפסה כמאפשרת. השילוב בין השניים הוא המפתח להצלחה".

"היבט חשוב נוסף הוא, שהבנת המידע כיום כבר אינה מספיקה – מה שחשוב זה התוצר האנליטי, היוצר תועלות עסקיות". נימני סיכם באומרו כי "חברות רבות עוסקות בעבר – אבל מה שנדרש הוא להבין את ההווה, כי הוא המפתח לעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים