HPE קונה את נימבל תמורת יותר ממיליארד דולר במזומן

מטרת הרכישה היא להגדיל את נוכחותה של ענקית ה-IT בשוק האחסון מבוסס פלאש, הצומח במהירות

מג ויטמן, מנכ''לית HPE. צילום: ויקיפדיה

HPE לא חדלה ממסע הרכישות שלה: אמש (ג'), היא הודיעה על רכישתה את נימבל סטורג' (Nimble Storage), תמורת 1.09 מיליארד דולר במזומן. הרכישה צפויה להסתיים באפריל השנה.

מטרת הרכישה היא להגדיל את נוכחותה של ענקית ה-IT בשוק האחסון מבוסס פלאש (Flash), שוק הצומח במהירות.

מאז הפיצול של HP לשתי חברות, זו העוסקת במדפסות ובמחשוב אישי – .HP Inc, וזו העוסקת בתוכנה ארגונית, HPE, מג ויטמן, מנכ"לית HPE, מתמקדת בכמה אזורי פעילות, ביניהם רישות ואחסון.

HPE אף הסכימה לשלם סכום של 200 מיליון דולר להשקעות הון  שנעשו בנימבל, ושטרם הבשילו.

פתרונות האחסון ההיברידי של החברה הנרכשת מאפשרים להשיג שיפורים בביצועי היישום ובנפח האחסון, ולדלג על צווארי בקבוק, אשר נובעים ממערך האחסון. במקביל, הם מספקים יכולות גבוהות של הגנה על נתונים, לצד הורדה של העלויות.

נימבל הוקמה ב-2008 על ידי בכירים בנט-אפ (Netapp) לשעבר. המוצר שלה הושק ב-2010, והיא הונפקה בבורסה ב-2013. מטה החברה נמצא בסן חוזה, קליפורניה, יש לה שיעור צמיחה שנתי דו-ספרתי גבוה, היא מונה כיום יותר מ-1,000 עובדים ולה יותר מ-10,000 לקוחות ארגוניים.

סורש וסודבן, מנכ"ל נימבל סטורג'. צילום: קובי קנטור

סורש וסודבן, מנכ"ל נימבל סטורג'. צילום: קובי קנטור

הרציונל בפתרונות של נימבל הוא שרוב השחקניות בעולם האחסון מספקות מערכות עם ביצועים מהירים, שהן יקרות, ולצדן מערכות המטפלות בקיבולת, שהן זולות יותר. פתרונות נימבל משלבים בין שני האתגרים, של ביצועים עם קיבולת, לצד יכולת גידול והתרחבות מהירה, הגנה משולבת, והתאוששות פרואקטיבית. בדרך זו הם עונים לאתגר המרכזי של כל ספקיות האחסון – ניצול חלקי ולא יעיל של מערכות האחסון, תוך שימוש ב"טוב בכל העולמות".

לפלטפורמה של נימבל יש פלאש באופן חלקי, עם יכולת שינוע של המידע המאוחסן בצורה קלה ומהירה, ואינטגרציה פשוטה עם ספקיות גיבוי וניהול מידע. נימבל משתמשת בפלאש ברוב מהמקרים, אולם לא תמיד.

מוצר אחסון שלה מגדיל דרמטית את ניצול הקיבולת – הן בשכבת האחסון של דיסק והן ברמת אחסון מבוסס פלאש. כך, הלקוחות מקבלים פלטפורמת אחסון שבאופן דינאמי וחכם מספקת משאבי אחסון לפי צרכים משתנים של האפליקציות העסקיות – כשהכל נעשה באופן שקוף למשתמש, עם שרידות של 99.9997%. נימבל מנטרת את מערכות הלקוחות בזמן קרוב לאמת, משתמשת בחיזוי אנליטי מבוסס אלגוריתמים – וכך מתקבלת יכולת למנוע 92% מהתקלות.

לא "לתקוע" את האפליקציות

בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים שנערך באחרונה, אמר סורש וסודבן, מנכ"ל נימבל, כי "בעבר ה-IT היה אי בודד, אבל לא עוד. היו אז מעט אפליקציות ארגוניות – וזה השתנה, וכיום יש אלפי אפליקציות וזה לא סופי. אסור שתשתיות ה-IT, והאחסון בתוכן, 'יתקעו' את ההרצה של האפליקציות הללו".

"כל עסק נדרש לבחון כיצד הוא מנצל את הטכנולוגיה לטובת השינוי הדיגיטלי שעליו לעבור", אמר וסודבן. "ארגונים עוברים ממצב של עשרות מעטות של אפליקציות 'כבדות', כגון ERP ו-CRM, לאלפי אפליקציות בכל השדות – משרשרת הפצה, ועד העמקת הקשר עם הלקוחות. כל התהליכים מונעי-IT, והאתגר הוא לסייע בכל התהליכים והתפעול".

לדבריו, "אתגר האחסון נגזר מאתגר המחשוב: על תשתיות ה-IT והאחסון להיות אמינות באופן קיצוני, ואם צצה בעיה – יש לאתרה במהירות. נדרש שינוי דרמטי בתשתיות: אל למנהלי התשתיות להיות מומחים באחסון, רישות, מחשוב ושרתים – אלא שהם יעסקו רק, ואך ורק – בהקצאת משאבי מחשוב. מנמ"רים רוצים להריץ אפליקציות במהירות, עם תמיכה, אמינות ושרידות".

להקל על ארגונים להתמודד עם "IT היברידי"

על פי IDC, שוק האחסון מבוסס כולו פלאש עמד בשנה החולפת על 15 מיליארד דולר, וצפוי להגיע ל-20 מיליארד עד סוף העשור. HPE חוותה ירידה של 13% בהכנסותיה מאחסון ברבעון האחרון. מתחרותיה בתחום הן EMC מבית דל (Dell), נט-אפ, יבמ (IBM), וחברות סטארט-אפ דוגמת פיור (Pure Storage) וקמינריו (Kaminario) הישראלית.

אנטוניו נרי, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל קבוצת האנטרפרייז של HPE, אמר כי הרכישה של נימבל משתלבת היטב עם היעד הכללי של החברה, להקל על ארגונים להתמודד עם המצב של "IT היברידי", משמע שחלק מהמחשוב שלהם נמצא בחצר הבית, בדטה סנטר שלהם, וחלקו – בעננים ציבוריים.

זו הרכישה השלישית של ענקית ה-IT מאז תחילת שנת 2017. בינואר השנה היא רכשה את ספקית תוכנות הניתוח Cloud Cruiser. עוד באותו חודש HPE רכשה את SimpliVity תמורת 650 מיליון דולר. הרכישה נועדה להרחיב את ההיצע של ענקית ה-IT בתחום מערכות מחשוב אחודות המשולבות באופן עמוק (HyperConverged).

הנרכשת הוקמה ב-2009 על ידי דורון קמפל, ישראלי לשעבר, סגן מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר ובעל צל"ש הרמטכ"ל. קמפל, יזם סדרתי, ייסד יחד עם משה ינאי – לשעבר בכיר ב-EMC – את דיליג'נט שנמכרה ליבמ ב-2008 תמורת 200 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים