הרשות לבטיחות בדרכים יצאה למכרז להקמת מאגר מידע מרכזי

המאגר יוקם על ידי הרשות וינוהל על ידי עובדיה, אולם התחזוקה וההקמה שלו יהיו במיקור-חוץ ● היקף המכרז מוערך על ידי גורמים בשוק בעשרות מיליוני שקלים

עדינה מרסיאנו, מנמ"רית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. צילום: יח"צ

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יצאה למכרז חיצוני להקמה ותפעול מאגר מידע מרכזי בתחום הבטיחות בדרכים. המאגר יוקם על ידי הרשות וינוהל על ידי עובדי הרשות, אולם התחזוקה וההקמה שלו יהיו במיקור-חוץ על ידי חברה חיצונית, ככל הנראה בסביבת SAAS. ההיקף הכולל של המכרז מוערך על ידי גורמים בשוק בעשרות מיליוני שקלים.

המכרז כולל שלושה שלבים, כאשר השלב הראשון הוא שדרוג והחלפת מערכות המידע הקיימות; השלב השני, הקמת מאגר מידע מבוסס על מערכות BI אנליטיות שיספקו מידע רחב וכולל על מצב הבטיחות בישראל; והשלב השלישי הוא הנגשת המידע לציבור באמצעות אפליקציה ומדיות אחרות.

לדברי עדינה מרסיאנו, מנמ"רית הרשות, "התשתית הקיימת כיום ברשות הינה מצומצמת בתחום זה ולכן החלטנו לשדרג את המערכות הקיימות ולהקים מערך מידע שירכז ויארגן את כל הנתונים והמידע הרלוונטיים בתחום הבטיחות בדרכים".

"המידע האיכותי שיוזרם למאגר, ינותח וינוהל באופן אופטימלי על ידי עובדי הרשות, ויהיה נגיש למקבלי ההחלטות, למומחי בטיחות, לסטארט-אפים טכנולוגיים ואף לקהל הרחב", אומרת מרסיאנו.

השלב הראשון אמור להתחיל לקראת סוף שנה זו, לאחר סיום שלב פתיחת המעטפות ובחירת הזוכה. את המכרז מובילה מרסיאנו בשיתוף עם חברת הייעוץ B-Pro בראשותו של אמיר רסקין. ברשות יש 50 משתמשים, ומערכות המידע מבוססות כיום בין היתר על קונגנוס ומערכות תומכות אחרות.

אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro. צילום: ניב קנטור

אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro. צילום: ניב קנטור

"הטכנולוגיה הקיימת היום מייצרת הזדמנויות להפיק מידע מנותח ומשמעותי על היקפי התאונות והנפגעים, ולהשפיע על המדיניות ועל מקבלי ההחלטות", אומרת מרסיאנו.

"ניהול אפקטיבי של הבטיחות בדרכים דורש מידע נרחב, מדויק ואמין זאת כדי לאפשר שיפור זיהוי הבעיות בתחום, זיהוי הסיכונים, פיתוח אסטרטגי ומעורבות, קביעת יעדים וניתור ביצועים", אומרת מרסיאנו. "סביבת המיחשוב החדשה תאפשר לרשות לנתח טוב יותר את המידע על תאונות, ולבצע פעולות של אנליטיקה מתקדמות על בסיס כל BI קיימים".

לסיכום אמרה מרסיאנו, כי "החברה שתזכה בפרויקט, תיקח על עצמה את כל ניהול ותחזוקת המאגר, כולל פיתוח התוכנה, ניהול החומרה והתקשורת, פיתוח ממשקים ידידותיים וכמובן ניהול החומרה ותמיכה במשתמשים וכל גורם אחר שיהיה חשוף למידע".

על פי תנאי המכרז שפורסמו, החברות שיענו למכרז יצטרכו לשלב יכולות מודרניות בניהול מידע, טעינת מידע ממקורות מגוונים, תשתיות לניתוח והצגת מידע ואחסון מלא של הנתונים בסביבה המנוהלת מחוץ לרשות.

לדברי רסקין, הרשות הוקמה ב-2006 בעקבות המלצת הוועדה הציבורית שתפקידה להכין תוכנית מיתאר לבטיחות הדכים. בראש הוועדה עמד יעקב שיינין. בעזרת מאגר מידע לאומי, מתכננת הרשות לתאם פעילויות עם גורמים נוספים, לעיצוב תרבות נהיגה נכונה, וכמובן להמשיך במשימה המרכזית: לצמצם את הקטל בדרכים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים