מדוע פורד החליטה להשקיע מיליארד דולר בסטארט-אפ חדש ובתולי?

מסתבר שהחברה מעוניינת להגשים יעד שהציבה לעצמה: להעלות לכביש מכונית שפועלת במלואה ללא נהג עד 2021 ● ארגו, שעוסקת בתחום הרובוטיקה והוקמה על ידי יוצאי גוגל ואובר, נבחרה לביצוע המשימה

בדרך לרכב אוטונומי. פורד

פורד (Ford), מיצרניות הרכב הגדולות, מהמרת בגדול על מנת להגשים יעד שהציבה לעצמה: להעלות לכביש מכונית שפועלת במלואה ללא נהג עד 2021.

לצורך כך החליטה החברה להשקיע לא פחות ממיליארד דולר בחברת סטארט-אפ בתולית בשם ארגו (Argo AI) שעוסקת בתחום הרובוטיקה והוקמה לפני מספר חודשים בלבד.

החברה הנרכשת הוקמה בידי צמד בוגרי התוכנית לרובוטיקה של אוניברסיטת קרנגי מלון (Carnegie Mellon) בשם בריאן סיילסקיי ופיטר ראנדר, ומדובר במה שמתואר בתעשייה כצעד נוסף לבניית רכב רובוטי, בנתיב שהתווה מנכ"ל פורד, מארק פילדס, בקיץ שעבר.

המוח, העיניים, האוזניים והחושים של המערכת

ככל הנראה יצרנית הרכבים הסכימה ומיהרה לשלם את הסכום הזה, כדי לשכור למעשה את שירותיהם של המקימים – סיילסקיי שעבד בפרויקט בשם Waymo בתוך גוגל (Google) שגם הוא עוסק בנהיגה עצמונית של רכבים, וראנדר שעשה עבודה דומה באובר (Uber).

השניים יהיו אחראים על טכנולוגיית הליבה של הרכב העצמוני של פורד, אותה מתאר מנהל הטכנולוגיה הראשי בחברה, ראג' נאיר, כ-"מוח, העיניים, האוזניים והחושים" של המערכת.

לגבי הרכישה הוסיף נאיר ואמר "כשכישרונות כאלה מופיעים, אתה לא מתעלם מהיכולת". כן ציין שארגו תמשיך לפעול כחברה בת והיא אמורה לגייס עוד כ-200 עובדים בשנה הקרובה, והעובדים אמורים גם לקבל מניות כחלק מחבילת השכר והפיצויים שלהם.

אנליסטים טוענים שפורד החליטה לשלם סכום גדול שכזה גם בגלל שהיא הרגישה שהיא בפיגור יחסי אחר חברות רכב אחרות שפועלות בתחום, כשלאובר ולגוגל שהוזכרו לעיל אפשר להוסיף גם את ג'נרל מוטורס (GM), וולוו (Volvo) ואאודי (Audi).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים