ב-2021: יותר משתמשי סלולר מבעלי גישה למים זורמים

5.5 מיליארד איש יאחזו באותה השנה במכשירים ניידים - כך עולה מתחזית שפרסמה סיסקו ● עוד חוזה החברה צמיחה בתעבורת תקשורת הנתונים הניידת ופריסה נרחבת של הדור החמישי

ב-2021, יהיו הרבה אנשים שיהיה להם סלולר - אבל לא יהיו להם מים זורמים בברז. צילום אילוסטרציה: BigStock

מספר המשתמשים בטלפונים ניידים בעולם עתיד להגיע ב-2021 ל-5.5 מיליארד – יותר ממספר בעלי חשבונות הבנקים (5.4 מיליארד) ומהתושבים שבבתיהם מים זורמים (5.3 מיליארד). הדברים עולים מהסקר השנתי של סיסקו (Cisco), שמצביע על כך שהעליה החדה בשימוש בתקשורת הניידת נובעת לא רק ממספר הטלפונים, אלא גם מהצמיחה של שוק האינטרנט של הדברים.

התעבורה של תקשורת הנתונים הניידת היוותה ב-2016 כ-8% מהיקף תקשורת ה-IP והיא עשויה לצמוח עד כדי 20% ב-2021. צפויים להיות אז 12 מיליארד מכשירים ניידים מקושרים, לעומת שמונה מיליארד בשנה החולפת, וקצב העברת הנתונים הממוצע צפוי לגדול מ-6.8 מסל"ש אשתקד ל-20.4 מסל"ש בעוד ארבע שנים. מהירות זו תעודד יותר משתמשים לצרוך יותר תכנים.

סיסקו גם צופה שעד 2021 תהיה פריסה נרחבת של תשתית ל-5G, והיא אמורה לספק עד אז כ-1.5% מכלל תעבורת הנתונים ברשתות הניידות. היא תעשה זאת בקצב מהיר פי 4.7 לעומת רשתות 4G, שבאותה העת רק 58% מכלל קישורי הרשת יתבססו עליה.

הנתונים מראים צמיחה גם בתעבורה באמצעות רשתות Wi-Fi. מספר נקודות הגישה, כולל הביתיות, יזנק בערך פי שישה – מ-94 מיליון לכ-542 מיליון – והתעבורה ב-Wi-Fi תגיע ל-49% מסך התעבורה הכללית ב-2020. יצוין שהיקף התעבורה ב-Wi-Fi עמד בשנה שעברה על 10.7 אקסה-בייט והיה גדול מהתעבורה ברשתות הסלולריות, שעמדה על 7.2 אקסה-בייט.

"הנתונים ממשיכים להציג תמונה ברורה של התפתחות לעידן הדיגיטציה והאינטרנט של הדברים, שמשנה את הדרך שבה ארגונים מתקשרים עם לקוחות, ספקים ועובדים, וכן משנה מהקצה את התהליכים העסקיים. לקוחות וארגונים שלא יעברו שינוי זה ייעלמו מהנוף העסקי", אמר עם פרסום הדו"ח אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל.

הוא הוסיף כי "סיסקו משקיעה ותמשיך להשקיע תקציבי מחקר ופיתוח עצומים על מנת לפתח  פתרונות שמתאימים לעידן המשתנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים