המטרופוליטן משחרר תמונות של יצירות אמנות מפורסמות לשימוש הכלל

המוזיאון מציע כעת מאות אלפי צילומים של יצירות שנמצאות ברשותו לציבור, לצורך לימוד או אפילו לצרכים מסחריים כמו פרסום ושיווק ● ארגונים שונים משתפים עם כך פעולה להרחבת יכולת ההגעה של החומרים האמנותיים לקהל גדול ככל שאפשר

המטרופוליטן

מוזיאון האמנות המפורסם, המטרופוליטן (Metropolitan Museum of Art), הודיע אתמול (ג') כי יותר מ-375 אלף תמונות של "יצירות האמנות שהן נחלת הציבור", ושנמצאות ברשות המוזיאון, זמינות כעת לשימוש בלתי מוגבל.

"אנחנו עובדים לקראת המטרה של שיתוף התמונות שלנו עם הציבור במשך מספר שנים", אמר תומאס פ. קמפבל, מנהל ומנכ"ל המטרופוליטן, בהצהרה לתקשורת.

"אוסף המוזיאון המקיף והמגוון שלנו משתרע על פני 5,000 שנות תרבות העולם, ומשימת הליבה שלנו היא להיות פתוחים ונגישים לכל המבקשים ללמוד וליהנות מיצירות האמנות שנמצאות תחת חסותנו".

אוסף התמונות המדובר מכסה תצלומים, ציורים, פסלים וסגנונות יצירה אחרים, והתמונות שבו זמינות כעת גם בעבור מטרות לימוד וגם לצרכים מסחריים. בין היצירות נכלל למשל ציורו המפורסם של עמנואל לויצה – "וושינגטון חוצה את דלאוור" (Washington Crossing the Delaware); תמונות של הצלמים הנודעים ווקר אוונס, אלפרד שטיגליץ, ודורותיאה לאנג; ואפילו מספר ציורים של וינסנט ואן גוך.

העולם מוזמן להשתמש, לחלוק ולעשות רימקס ביצירות

ריאן מרקלי, מנכ"ל Creative Commons – מוסד ללא כוונת רווח המקדיש את מאמציו להרחבת טווח היצירות הזמין לזולת על מנת שאלה יוכלו להתבסס עליה ולחלוק אותה באופן חוקי – אמר כי "שיתוף הוא אחד מערכי היסוד שדרכם אנו מקדמים גילוי, חדשנות, ושיתוף פעולה בעידן הדיגיטלי".

לדבריו, "המט העניק היום לעולם מתנה עמוקה המשרתת את המשימה שלו: המוזיאון הגדול ביותר בארצות הברית ביטל את המחסומים שאחרת היו אוסרים על גישה לתוכן שלו, והזמין את העולם להשתמש, לעשות רימיקס ולשתף את האוספים שלהם לרשות הציבור הנרחב וללא הגבלה".

המוזיאון חבר לארגונים ויקימדיה (Wikimedia), הספרייה הציבורית הדיגיטלית של אמריקה (Digital Public Library of America), Artstor ,Art Resource, ולאתר פינטרסט (Pinterest), בכדי שאלו יארחו וימקסמו את יכולת ההגעה של האוסף העצום לכמה שיותר אנשים. כמו כן מופיעים חלק מצילומי היצירות גם במאגר GitHub הציבורי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים