הבלוגר הישראלי-רוסי שנעצר בבלרוס הוסגר לאזרבייג'אן

אלכסנדר לפשין הוטס אתמול (ג') לבאקו ומיד נעצר על ידי המשטרה, לאחר שמאמצי ישראל ורוסיה לשחררו לא הועילו ● הוא מואשם ב-"פגיעה בביטחון המולדת", לאחר שפרסם בבלוג שלו תמונות ורשמים מביקור בחבל המחלוקת נגורנו-קרבאך

נעצרו. צילום אילוסטרציה: BigStock

הבלוגר הישראלי-רוסי אלכסנדר לפשין, שנעצר בדצמבר במינסק, בירת בלרוס, הוסגר אתמול (ג') על ידי שלטונות המדינה לאזרבייג'אן, שם הוא צפוי לעמוד למשפט על "פגיעה בביטחון המולדת". אלא שהסיבה האמיתית להסגרה, ככל הנראה, היא ביקורת שלפשין פרסם בבלוג שלו נגד מדיניות אזרבייג'אן ונשיאה, אילהאם אלייב.

בית המשפט הבלרוסי החליט עוד בינואר להסגירו, אולם ההסגרה התעכבה עד אתמול עקב בקשת פרקליטו של לפשין לקבל מקלט מדיני בבלרוס – בקשה שנדחתה. אתמול הוא הוטס לבאקו, בירת אזרבייג'אן, שם הוא הוצא משדה התעופה על ידי המשטרה המקומית.

לפשין בן ה-40 ביקר לפני מספר שנים כמה פעמים בנגורנו-קרבאך, חבל ארץ שנמצא במחלוקת מאז התפרקות ברית המועצות בין אזרבייג'אן לארמניה, ופרסם בבלוג שלו תמונות מביקוריו.

משרד החוץ הישראלי והשלטונות הרוסיים ניסו מאז מעצרו של לפשין לשכנע את שלטונות בלרוס שלא לבצע את ההסגרה, אולם ללא הועיל.

נשיא בלרוס רמז: אם ישראל רוצה – לפשין ישוחרר

ביום ו' האחרון אמר אלכסנדר לוקשנקו, נשיא בלרוס, במסיבת עיתונאים כי לפשין יוסגר לאזרבייג'אן, אולם הוא גם רמז שאם ישראל רוצה בכך, היא יכולה להגיע לעסקה עם שלטונות בלרוס. "אם ישראל תרצה – לא תיפול שערה משערות ראשו (של לפשין – י"ה)", ציין.

ההערכות הן כי אם לפשין יורשע, הוא צפוי לעונש של עד שמונה שנות מאסר.

ממשרד החוץ נמסר כי הם עוקבים אחרי המקרה ונמצאים בקשר עם כל הצדדים, בצינורות הדיפלומטיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים