"על מנהלי פיתוח לחשב מסלול מחדש: איזה מו"פ לעשות בפנים – ומה בחוץ"

לדברי מתי צויג, סמנכ"לית חטיבת פיתוח ודיגיטל, נס, "יש להעריך מחדש מה חשוב לעשות בליבה העסקית, לבד - ומה נכון להוציא לפיתוח חיצוני"

מתי צויג, מנהלת חטיבת פיתוח ודיגיטל, נס. צילום: ניב קנטור

"המילים 'חשוב' ו'נחשב' הן מילים דומות, אשר מביאות לאובדן מיקוד. סמנכ"לי פיתוח ומנהלי מו"פ נדרשים להערכה מחודשת על הפיתוחים ופעילויות ה-IT החשובים – לעומת אלה הנחשבים. השוק מחייב להתמקד בליבה העסקית של הארגון, ולייצר תוצרים איכותיים ב-TTM מהיר. לכן, חשוב לקבל החלטות נכונות לגבי הפיתוחים שמבצעים לבד – ואת השאר להעביר למרכזי פיתוח חיצוניים. לאורך חיי הארגון המשתנים, תמיד יש מקום לעשות את השיתופים הנכונים", כך אמרה מתי צויג, מנהלת חטיבת פיתוח, BI ודיגיטל, נס.

צויג דיברה בפתח שולחן עגול לסמנכ"לי ומנהלי מחקר ופיתוח בחברות היי-טק. השולחן העגול נערך תחת הכותר "התפיסה החדשה של מרכזי פיתוח" והתקיים היום (ה') ב-וינו סוקה בהרצליה פיתוח.

להזריק חדשנות ללקוחות הארגוניים

נס, אמרה צויג, "פועלת כ-20 שנה בשוק ה-IT, במגוון ארגונים, עם אספקת מוצרים ושירותים, לרבות שירותי פיתוח". לדבריה, "בעבר היינו ממוצבים כמי שפעילים רק בקרב ארגוני אנטרפרייז, אולם בחמש השנים האחרונות יש לנו קשרים מגוונים גם עם ארגונים בינוניים, קטנים ולא מעט חברות סטארט-אפ".

חטיבת הפיתוח והדיגיטל שבראשותה, אמרה צויג, "מונה 250 מפתחים בעולמות הפיתוח, הפועלים במגוון התמחויות – מטכנולוגיות הפיתוח המסורתיות ועד אלו שב'שפיץ' הטכנולוגי".

היא ציינה כי "אנו מתמחים בהקמה וניהול של מעבדות תוכנה, המספקות סביבת פיתוח מתקדמת לצוותי הפיתוח שלנו, ואם נדרש – גם לצוותי הפיתוח של הלקוח". לדברי צויג, "מרכזי הפיתוח והמצוינות שלנו מספקים שירותים מקיפים: מחקר ופיתוח, פיתוח מוצרים, תכנות ופרויקטים במגוון טכנולוגיות. העבודה במתכונת זו משפרת את כושר הפיתוח של התוכנה ומזריקה חדשנות ללקוחות הארגוניים".

"זמן ההגעה לשוק, TTM צריך להיות מהיר ואיכותי", אמרה צויג. "נדרש קשר הדוק לכל העולם הדיגיטלי ולטיפול מעמיק בנתונים, עם ניתוחים מתקדמים שצופים פני עתיד. יש צורך במומחיות טכנולוגית לצד הבנת התהליכים העסקיים. את כל אלה אנו יודעים לעשות במודלי עבודה מותאמים ובמתודולגיות פיתוח זריזות".

לקבל כוח סביב חדשנות טכנולוגית

"אנו מטפלים בפרויקטים", ציינה צויג, "לעתים בגישה לא מסורתית: הקמנו מרכזי פיתוח, שמעבר לידע וליכולות שיש לנו כארגון גדול, יש לנו גם יכולת לגייס במהירות מפתחים ולאמץ במהירות טכנולוגיות חדשות".

כך, פירטה, "אנו מאמצים גישות חדשניות וזריזות והטמענו אותן לתוך מתודולוגיה רחבה יותר: אג'ייל, לטובת פיתוחים קטנים ומהירים; Scrum, לטובת שחרור של הרבה גרסאות במהירות; Extreme Programming, פיתוח מבוסס תרחישי בדיקות תחילה – ורק לאחר מכן פיתוח פונקציונאלי; Crystal Clear, פיתוח העיצוב והאפיון והחזון, הגדרת הצורך וחוויית הלקוח – ואז פיתוח על בסיס mockup".

"אנו מספקים פתרונות מקצה לקצה", סיכמה צויג, "ומטפלים בפתרונות רבים ומסוגים שונים. המטרה היא שאתם תוכלו 'לפגוע' נכון בליבה ובמה שאתם מתעסקים – ואת כל מה שמסביב, ולעיתים על פי שיקול דעת גם חלקים מהליבה – תעבירו למרכזי פיתוח חיצוניים. בנינו תשתיות טכנולוגיות מוכנות, המקצרות את ה-TTM במימדי פיתוח והבטחת איכות הנתונים. זה מאפשר לנו להיות בעלי ערך במהירות ובאיכות התוצרים. תוכלו לקבל כח סביב חדשנות טכנולוגית – אם אתם תעשו את מה שאתם אוהבים באמת".

העיתונאית לשעבר איילה צורף, יזמית וחוקרת של עולם הכלכלה השיתופית בישראל, הציגה את המגמות בתחום. עו"ד שלומי תורג'מן, מנכ"ל משותף ומייסד BTB, זירת הלוואות חברתיות, דיבר על בניית "עולם חדש" עם ערכים ועקרונות של "עולם ישן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים