דו"ח: השנה החולפת שברה שיא בכמות הרשומות שנחשפו בפריצות

בשנת 2016, כמות המסמכים והרשומות שנחשפו בשל מתקפות סייבר הגיעה לכמעט 4.3 מיליארד ● השיא - ''הודות'' ליאהו, ששתי הפריצות אליה חשפו 1.5 מיליארד רשומות

אבטחת סייבר. אילוסטרציה: BigStock

כמות המסמכים, הרשומות והנתונים שנחשפו בשל מתקפות סייבר של האקרים הגיעה לשיא של כל הזמנים ועמדה על כמעט 4.3 מיליארד, כך על פי דו"ח שפרסמה Risk Based Security. זאת, למרות שמספר הפריצות נותר כמעט זהה לזה שהיה בשנת 2015.

שתי הפריצות ליאהו (Yahoo) "הניבו" כ-1.5 מיליארד רשומות שנחשפו, מה שהפך את שנת 2016 כשנת שיא בהיקף אובדן נתונים.

בדצמבר האחרון יאהו הודתה כי יותר ממיליארד חשבונות משתמשים – כלומר רוב הלקוחות של ענקית האינטרנט ברחבי העולם – נפרצו ב-2013, באקט שחשף את פרטיהם האישיים, כולל שמות משתמש, מספרי טלפון, תאריכי לידה ועוד. בחודש ספטמבר הכריזה יאהו על פריצה נפרדת, שהשפיעה על 500 מיליון חשבונות. משמעות שני האירועים הללו היא שיאהו הייתה הקרבן של שתי פרצות הנתונים הגדולות ביותר שדווחו אי-פעם.

פריצות – הגורם הדומיננטי

חברת ניהול סיכוני אבטחת המידע אספה נתונים מ-4,149 דיווחים על פריצות ממגוון מקורות. מאיסוף הנתונים וניפוי שלהם עולה כי יותר מ-4.2 מיליארד רשומות, נתונים ומסמכים נתגלו ב-2016, זאת לעומת מיליארד נתונים שכאלה, שנחשפו בשנת 2013, אז היה השיא הקודם.

בין הנתונים שהשפיעו על הפיכת השנה החולפת לשנת שיא, היה מספר הפריצות בהן נגנבו יותר ממיליון נתונים. מדובר בנתון שצמח: מ-60 בשנת 2015, ל-94 תקריות בשנת 2016.

פיסות המידע שנחשפו הכי הרבה היו כתובות דוא"ל, סיסמאות ושמות משתמשים. פריצות היו הגורם הדומיננטי לחשיפות פרטי המידע – 93%. שאר חשיפות הנתונים היו בשל תצורות Web שגויות ודליפות. מגזרי התעשייה שחוו פריצות יותר מאחרים היו: שירותים עסקיים, קמעונאות והיי-טק – שנתח המידע שנחשף בגללן עמד על 30% מכלל הפריצות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים