פורד מהמרת בגדול על מכוניות היברדיות וחשמליות

יצרנית המכוניות האמריקנית הודיעה על כוונתה להכין גרסה היברידית של המוסטנג שלה, שתופעל על ידי מנועים חשמליים, כמו גם מנוע בנזין ● על אף היותה היברידית, תהיה החדשה מכונית כוח V8

מחשמלת. פורד מוסטנג. צילום: BigStock

פורד מוסטנג (Ford Mustang) אחת ממכוניות הכוח היקרות ביותר של אמריקה – הופכת לחשמלית, כך בישרה החברה אתמול (ג').

הידיעה מגיעה כחלק מהודעה גדולה יותר מטעם היצרנית שהשקיעה 4.5 מיליארד דולר בכלי רכב חשמליים והיברידיים. החברה גם הודיעה – אולי כאקט הקשור לבחירתו, משאלתו והצעתו של הנשיא החדש דונלד טראמפ – שהחליטה לבטל תכניות לבניית מפעל חדש במקסיקו, תוך הוספת 700 משרות ארצות הברית.

פורד (Ford) בישרה כי בכוונתה לייצר מספר דגמים היברידיים וחשמליים נוספים בארצות הברית, כולל גרסה היברידית של הטנדר הפופולרי שלה F-150, ורכב שטח חדש חשמלי לחלוטין, עם טווח נסיעה של 300 קילומטרים בהטענה מלאה.

בקרוב היברידי? פורד F-150. צילום: BigStock

בקרוב היברידי? פורד F-150. צילום: BigStock

חשמל בייצור עצמי של המכונית

אוהדי המוסטנג לא צריכים להיות מודאגים מביצועים חלשים, כך טוענת פורד. המוסטנג ההיברידית "תספק כוח V8", מבטיחה החברה, שמצד שני לא פירטה באיזה סוג של מנוע בנזין תצויד המכונית ההיברידית. את המוסטנג ניתן לרכוש עם מנוע V8 חזק, עם מנוע V6 או עם מנוע ארבעה צילינדרים טורבו.

מכונית המוסטנג ההיברידית לא תהיה מכונית פלאג-אין. כמו הטויוטה פריוס (Toyota Prius), החשמל היחיד שבו תשתמש המוסטנג ההיברידית החדשה יהיה זה המופק על ידי המכונית עצמה ומאוחסן בחבילת סוללה חזקה.

למוסטנג החדשה לא יהיה טווח כל-חשמלי מהותי כמו לפלאג-אין ההיברידית, אך למרות זאת היא אמורה להשתמש בהרבה פחות דלק מאשר בזו שבה משתמשת המוסטנג הלא היברידית בעלת העוצמה הדומה.

ההשקה בשנת 2020

הטנדר ההיברידי F-150 גם הוא יפיק כוח משל עצמו, כך הודיעה פורד, אך לא יהיה רכב פלאג-אין. הן המוסטנג ההיברידית והן הטנדר יושקו בשנת 2020. פורד תשיק גם טנדר פלאג-אין היברידי שאותו תמכור רק באירופה.

בנוסף, פורד אמרה שתבנה גם כלי רכב היברידיים מיוחדים בעבור משטרה. פורד מוכרת כיום גרסאות משטרה של מכונית ה-Ford Taurus וה-Ford Explorer SUV לשימוש כוחות המשטרה ברחבי ארצות הברית. פורד לא הודיעה אם כלי הרכב המשטרתיים ההיברידיים החדשים יהיו הגרסאות של דגמים אלה.

הדחיפה של פורד לרכבים ההיברידיים והחשמליים מגיעה למרות מחירי הדלק שנשארים נמוכים מאוד. "זהו זינוק של אמונה, מכיוון שהמכירות הנוכחיות של כלי הרכב החשמליים נוראיות", אמר בראד קורנר, מנכ"ל AIS Rebates, העוקבת אחר תמריצי מכירה בעבור מכוניות.

קורנר מסביר כי בשוק של ימינו, המכוניות ההיברידיות והחשמליות זוכות לדחיפה העזה ביותר בתעשייה למרות מכירותיהן המדשדשות, מה שאולי מסביר את עמדתו של מנכ"ל פורד, מארק פילדס, שמביע אמונה שלמה בכך שהמצב ישתנה. פילדס צופה כי כלי רכב היברידיים וחשמליים ינצחו את המכוניות בעלות מנועי הבנזין בתוך 15 השנים הבאות, ולא סתם ינצחו אותן אלא בגדול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים