ישראל – בין 20 המדינות עם רשתות ה-Wi-Fi המסוכנות ביותר

במקום הראשון נמצאת ניז'ר, כאשר צרפת מדורגת תשיעית, ישראל עשירית וארצות הברית במקום ה-12 ● על פי מעבדת קספרסקי, 25% מכלל רשתות ה-Wi-Fi בעולם אינן מוגנות בהצפנה או בסיסמה מכל סוג

אילוסטרציה: BigStock

ישראל מדורגת במקום ה-10 בעולם בין המדינות בעלות רשתות Wi-Fi המסוכנות בעולם, כך עולה מדו"ח חדש של קספרסקי (Kaspersky Labs).

חוקרי ענקית אבטחת המידע הרוסית ניתחו מידע של יותר מ-31 מיליון נקודות גישה ל-Wi-Fi ברחבי העולם. מהדו"ח עולה כי כל נקודה רביעית אינה מאובטחת ומהווה סיכון לנתונים האישיים של משתמשים. המשמעות היא שכל תעבורת הנתונים העוברת דרך רשתות אלה, כולל מסרים אישיים, סיסמאות, מסמכים ועוד – עלולה להיות מיורטת בקלות על ידי תוקפים.

על פי מעבדת קספרסקי, 25% מכלל רשתות ה-Wi-Fi בעולם אינן מוגנות בהצפנה או בסיסמה מכל סוג. במילים אחרות, המידע שהן משדרות חשוף לחלוטין ויכול להיקרא על ידי גורמים חיצוניים. 3% מנקודות הגישה האחרות משתמשות ב-WEP (ר"ת Wired Equivalent Privacy) להצפנת נתונים. זהו פרוטוקול שאינו אמין, הניתן לפיצוח בתוך דקות, באמצעות שימוש בכלים הזמינים בחינם באינטרנט.

ליירט כל תעבורה משודרת

החלק הארי, 68% משאר רשתות ה-Wi-Fi משתמש בצורת הצפנה אמינה יותר, המבוססת על משפחת הפרוטוקולים Wi-Fi Protected Access (WPA). המאמץ הנדרש לפריצה לרשתות אלו תלוי בהגדרות, כולל חוזק הסיסמה. לדוגמה, אם מדובר בסיסמה חלשה או ציבורית (המוצגת בבית קפה), גם אז יהיה הפורץ מסוגל ליירט כל תעבורה משודרת.

במקום הראשון בין 20 המדינות המובילות בעולם מבחינת שיעור רשתות Wi-Fi לא מוצפנות, נמצאת ניז'ר ולאחריה: אתיופיה, גווטמאלה, תימן, דרום קוריאה, מיינמאר (בורמה לשעבר), מאלי, תאילנד וצרפת. ישראל כאמור, מדורגת עשירית ולאחריה: בלגיה, ארצות הברית, אפגניסטן, בנגלה דש, ניגריה, סינגפור, מאוריטניה, פורטוגל מלאזיה והונג-קונג.

מטיילים – בין הקהלים הפגיעים ביותר

החוקרים מציינים כי בין המדינות המסוכנות נכללים יעדים נפוצים לתיירות – תאילנד, צרפת, ישראל, ארצות הברית, ועוד. "מטיילים הם בין הקהלים הפגיעים ביותר, מכיוון שנקודת הגישה הקרובה ביותר היא לעיתים קרובות הדרך היחידה עבורם להישאר מקושרים", כתבו החוקרים.

דניס לגזו, מומחה אנטי-וירוס במעבדת קספרסקי, אמר כי "אנו מייעצים לכל המשתמשים לשמור על זהירות כאשר מתחברים ל-Wi-Fi. מומלץ לא להשתמש בנקודות גישה ללא סיסמאות ולא להשתמש בגישה ציבורית כדי לבצע פעילות בסיכון גבוה, כגון בנקאות מקוונת או קניות, כניסה לחשבונות באתרים או העברת מידע חסוי".

הוא הוסיף כי "אם סוג זה של מידע מיורט על ידי גורם חיצוני, הוא עלול לגרום לאובדן רציני, כולל נזק כספי. כמובן שאנו ממליצים להוסיף אמצעים נוספים להגנה על התעבורה, כגון טכנולוגית VPN".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים