"מערכות 'מורשת' הן כמו מורשת קרב – לא מנצחים אם לא מכירים את העבר"

"מכיוון שהטכנולוגיה מתפתחת באופן הדרגתי, ללא הבנה מעמיקה של צרכי האינטגרציה לא ניתן ליישם את החזון הדיגיטלי של הארגון", אמר ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל

ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל. צילום: פלי הנמר

"מערכות מורשת (Legacy) הן בדיוק כמו מורשת קרב. לא תוכל לנצח אם לא תכיר את העבר ומה עומד לרשותך בהווה. מכיוון שהטכנולוגיה מתפתחת באופן הדרגתי, ללא הבנה מעמיקה של צרכי האינטגרציה, לא ניתן ליישם את החזון הדיגיטלי של הארגון", כך אמר ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל.

אלראי השתתף בפאנל בנושא עתידן של מערכות ה-Legacy בארגונים, שעסק בשאלה האם הן חולפות מהעולם? הפאנל נערך במסגרת כנס וסיור מקצועי שקיים פורום המנמרים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים בבארי, בירת חבל פוליה שבדרום איטליה. מנחה הפאנל היה רונן זרצקי, מנכ"ל BSD IT. את הכנס הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

"אנחנו נוטים להקל ראש ולשכוח את האמרה 'קשה באימונים – קל בקרב'", הוסיף אלראי. "ללא אנליזה תהליכית, שדורשת השקעת משאבים, אנחנו נמצאים במקום של ניסוי וטעייה. זהו חוסר אחריות. כריית מידע היא הכרח ארגוני ולא מותרות".

הוא ציין שכדי לענות לאתגר הזה, Software AG מציעה פתרונות שעונים לצרכים שיווקיים בזמן אמת, שלדבריו "מונעים מארגונים ללכת בכיוון לא נכון וללא הכשרה נכונה. אנחנו מאז ומתמיד מקפידים לספק לארגונים את הכלים להתמודדות עתידית עם האתגרים שמציב העולם העסקי, כאשר הכלי הפופולרי ביניהם הוא Adabas Natural 2050". לדבריו, "הפלטפורמה הדיגיטלית שלנו תאפשר לנו ליישם טכנולוגיות בלוקצ'יין, לייעול מערך התשלומים שלנו".

עוד סיפר אלראי שבשנה הבאה ימלאו 40 שנים לחברה. "יש ל-Software AG מפת דרכים ברורה עד 2050", אמר. "רבים מאתנו יהיו אז כבר בפנסיה, אבל המערכות בוודאות ימשיכו לעבוד".

"המטרה: להגיע לתוצאות טובות יותר באמצעות הדיגיטל"

כרמית גיא, סמנכ"לית משאבי האנוש של SQLink, ציינה ש-"אנחנו אוהבים לאמץ פלטפורמות חדשות וסטארט-אפים, ובמרוצת השנים השקענו כסף רב ומשאבים בשינוי מהותי של כל המערכות שלנו למערכות ווב חכמות, שיודעות להתחבר באינטגרציה לממשקים ותוכנות משלימות. שינינו את צורת החשיבה והאסטרטגיה שלנו לגישה יותר דיגיטלית וחכמה".

פרופ' גדי אריאב, ראש המרכז לחקר עסקים גלובליים באוניברסיטת תל אביב. צילום: קובי קנטור

פרופ' גדי אריאב, ראש המרכז לחקר עסקים גלובליים באוניברסיטת תל אביב. צילום: קובי קנטור

"אנחנו משתמשים כיום במגוון כלים חכמים, שמאפשרים לנו לאתר את המועמדים שלנו ברשתות", אמרה גיא. "המטרה היא לזהות טרנדים והזדמנויות, להפוך הרבה מהתהליכים שלנו לאוטומטיים ועל ידי כך להגיע לתוצאות טובות יותר".

"חדשנות היא לא בהכרח לוותר על דברים ישנים"

פרופ' גדי אריאב ראש המרכז לחקר עסקים גלובליים באוניברסיטת תל אביב אמר כי מערכות ה-Legacy והחדשנות הם נושאים שקשורים זה בזה. "חדשנות היא לא בהכרח לוותר על דברים ישנים. כל טכנולוגיה נבחנת ברמת הישימות שלה גם אם יש חלופות אחרות", אמר. "יש בצה"ל מערכות שפותחו בשנות ה-60 ושירתו אותו עשרות שנים, על אף שהיו מערכות אחרות שיצאו לשוק".

"אני אוהב לתת את הדוגמה של זארה (Zara): עד שמיקרוסופט (Microsoft) לא הודיעה שהיא מפסיקה לחלוטין את התמיכה במערכת ההפעלה DOS, זארה לא החליפה את המערכות. היא עבדה על תחנת עבודה אחת עם שני דיסקים – וזה הספיק לה. למה? כי זה עבד ואף פעם לא הייתה תקלה – אז למה להחליף?", שאל פרופ' אריאב.

איתן יהודה, מנהל הטכנולוגיות הראשי של HDS ישראל

איתן יהודה, מנהל הטכנולוגיות הראשי של HDS ישראל

"המסקנה היא שצריך לדעת שתמיד יהיו מערכות חדישות עם פתרונות מדהימים, אבל לעולם חייבים לבדוק את הישימות שלהן או, במילים פשוטות, לבדוק אם הן שוות", אמר.

"חייבים לשלב בין הקיים לחדש"

דובר נוסף בפאנל היה איתן יהודה, מנהל הטכנולוגיות הראשי של HDS ישראל. לדבריו, "אנחנו חייבים לזהות את ההזדמנויות שיש לפנינו ולבצע שילוב מלא בין הקיים לעולמות החדשים, כמו ענן".

"זה לא רק עניין של טכנולוגיה אלא גם החלטות של הארגונים, שההנהלות שלהם חושבות שאפשר לעשות גם וגם מבלי לפגוע במערכות הליבה, שלעולם לא יוחלפו. יש לא מעט דוגמאות לכך", אמר יהודה.

הוא סיים באמרו ש-"השורה התחתונה היא שעם כל הכבוד לרגולציה, צריך לבחון מה אפשר לשנות ולחבר למערכות חדשות, כלומר – לבצע הגירה. יש מספיק פתרונות כאלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים