תאגיד אלפבית מקצץ משרות ב-Google Fiber

צוות היחידה יצומצם בהיקף של בין 9% ל-13.5% ותוכנית החיבור המהיר בסיבים אופטיים "תושהה" בכ-11 ערים ● נכון להיום מספקת היחידה את שירותיה בשמונה אזורים עירוניים ומחויבת לבנייה בארבעה נוספים

סיסקו: פחות הכנסות - ופחות עובדים. צילום אילוסטרציה: BigStock

בשנתיים האחרונות הניחה גוגל (Google) תכניות להרחבת שירות האינטרנט המהיר בסיבים שלה ליותר מ-20 ערים. בתוך החברה טיפחו המנהלים שאיפות גדולות לספק שירות בפרישה ארצית מלאה ולדחוק אט אט את תעשיית הפס הרחב המסורתית אל מחוץ לתמונה. אלא שתכניות לחוד ומציאות לחוד, וזה תקף לפעמים גם לגבי גוגל שתאגיד האם שלה, אלפבית (Alphabet), החזיר את הפרויקט לבסיס צנוע יותר ביום ג' האחרון.

קרייג באראט, ראש יחידת הגישה (Access) של החברה, הכוללת גם את Google Fiber, עוזב את היחידה, וכ-9% מעובדי הצוות יפוטרו, כך על-פי מקור שמכיר מקרוב את המצב. במיזם Google Fiber מועסקים כ-1,500 עובדים, כלומר – יותר מ-130 מהם עומדים לאבד את מקום עבודתם.

באראט כתב בבלוג שהחברה נסוגה משירות החיבור הביתי המהיר שהציעה, ה-Fiber-to-the-home, בשמונה ערים שונות ברחבי ארצות הברית, שבהן הודיעה במקור כי בכוונתה להפעיל את המיזם. הביטולים יחולו על ערים גדולות כמו דאלאס, לוס אנג'לס ופיניקס.

מתקשה לנוכח פרישות בקנה מידה רחב כל כך

ההגעה לתוך הערים הגדולות הייתה נושא שנוי במחלוקת בתוך Google Fiber, טוען בכיר לשעבר בחברה. דמויות בכירות, כמו באראט ודניס קיש, שמנהל את יחידת day-to-day של Google Fiber, דחפו להתרחבות הז, בעוד שאחרים הדפו את הרעיון בשל העלות הגבוהה של חפירה והכנת תשתיות ברחובות כמה מהערים העמוסות ביותר של אמריקה, שבהן יצוץ הצורך להניח כבלים אופטיים.

"אני חושד שהכלכלה העצומה של פרישות גישה בקנה מידה רחב כל כך התחילה סוף סוף להיות קשה מדי בעבורם", אמר יאן דוסון, אנליסט בחברת המחקר Jackdaw Research. "בסופו של דבר, רוב הסיבות שבגללן נכנסה גוגל לזה מלכתחילה הושגו, או שהודגם שהן בלתי-מציאותיות", הוא סיכם.

היחידה היקרה ביותר מחוץ לעסקי החיפוש והפרסום

האנליסטית רות פורת, סמנכ"לית הכספים של גוגל ואלפבית, הגנה בשיחה עם בלומברג (Bloomberg) על ההשקעה של החברה ב-Google Fiber, אשר לטענתה היא היחידה היקרה ביותר שלה מחוץ לעסקי החיפוש והפרסום המקוונים הראשיים של ענקית הטכנולוגיה.

צמצום התכניות וצוות העובדים עדיין לא מבשרים על סופה של Google Fiber: ספקית האינטרנט שבבעלות אלפבית כבר מציעה שירותי אינטרנט מהיר בסיבים אופטיים בשמונה אזורים עירוניים, ועדיין מחויבת לבנייה בארבע אזורים אחרים. Google Fiber גם רכשה לאחרונה ספקית רשת משלה, בשם Webpass, המציעה אינטרנט אלחוטי במהירות גבוהה בשישה אזורים עירוניים, ונראה שבכוונתה להרחיב את השירות האלחוטי שהיא עתידה לספק.

ומי יחבר את חוטי החשמל בנאשוויל?

בתוך כך, ביום ג' השבוע הגיש תאגיד הכבלים והתקשורת הגדול בעולם, קומקאסט (Comcast), תביעה כנגד ממשלת האזור העירוני של נאשוויל וראש העיר של המחוז לעצור תקנה חדשה שנועדה, לטענת התאגיד, לספק ל-Google Fiber גישה מהירה יותר לעמודי חשמל.

התלונה של קומקאסט, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בנאשוויל, ארצות הברית, זהה לתביעה שהוגשה על ידי AT&T בחודש שעבר. שתי ספקיות שירותי האינטרנט מנסות לפסול את התקנה המכונה One Touch Make Ready, המאפשרת לספקיות אינטרנט חדשות לעשות את כל התאמות החיווט הדרושות בעמודי החשמל בעצמן, במקום שיצטרכו להמתין לספקים חיצוניים רשמיים, כמו שעשו AT&T וקומקאסט.

התקנה נחקקה, לטענת העותרות, בעיקר בכדי לספק ל-Google Fiber – אשר מציעה את השירות שלה במחוז נאשוויל – אפשרות לזרז את הליך החדרת השירות וכינון התשתיות שלו באזור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים