גם מיקרוסופט או דיסני עשויות לנסות לרכוש את טוויטר

ענקית הציוצים המקרטעת מעוררת עניין אצל מספר חברות שמוכנות, ככל הנראה, להציע עבור רכישתה סכומים נכבדים ● המתעניינות הנוכחיות מתווספות לעוד כמה שמתחרות על הרכישה הלוהטת

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: Cellanr, מתוך ויקיפדיה

אל המגעים שמקיימת טוויטר (Twitter) לפי דיווחים עם כמה רוכשים פוטנציאליים, מתווספות כעת שתי מתמודדות חדשות – מיקרוסופט (Microsoft) ו-וולט דיסני (Walt Disney Company) – שמתעניינות בניסיון לרכוש את הרשת החברתית שנקלעה לקיפאון מדאיג.

לדברי בלומברג (Bloomberg), דיסני עובדת עם יועץ פיננסי על מנת לבדוק הצעה בעבור קנייתה של חברת המדיה החברתית. בכך מצטרפת ענקית הבידור האמריקנית אל החברות גוגל (Google) ו-Salesforce, שהביעו גם הן את עניינן ברכישת הרשת החברתית המצייצת רק לפני מספר ימים, כפי שדיווחה רשת CNBC בסוף השבוע.

פייסבוק לא משחקת

אלא שמאז הדיווח ההוא השתנתה תמונת החברות המתעניינות ברכישה, וכעת מדווחת CNBC שגם מיקרוסופט עשויה להצטרף ולהגיש הצעת רכישה של שירות המדיה החברתי. רק לפני שלושה חודשים החליטה הענקית מרדמונד על רכישתה של רשת חברתית אחרת, לינקדאין (LinkedIn), בסכום של 26 מיליארדי דולרים.

CNBC אישרה גם את עניינה של דיסני ברכישה, ואמרה כי מי שככל הנראה תוותר הפעם על העסקה שזוכה להתעניינות גוברת היא פייסבוק (Facebook). הרשת ציינה כי העסקה יכולה לצאת אל הפועל בתוך "30 עד 45 ימים".

כבר אינה פופולרית כבעבר

הסיבה להתעניינות הענקיות בטוויטר היא קשייה של חברת המדיה החברתית – שגם שינויים בדמות החזרתו של המייסד, ג'ק דורסי, למשרת המנכ"ל וגם אין ספור תמורות בשירותיה לא מסתמנים כמסייעים לפתרונם – טוויטר פשוט חדלה מלצמוח. יש לה "רק" 313 מיליוני משתמשים חודשיים, והיא "נהנית" מ-3% מצטרפים חדשים בלבד.

בנוסף, הרשת המצייצת כבר אינה פופולרית כבעבר – סטטיסטיקות מראות כי לקוחות השירות האמריקנים שנכנסים לטוויטר מהטלפונים החכמים שלהם מבלים ברשת רק 2.8 דקות בממוצע ביום, שהן כשליש פחות משנהגו לבלות בה לפני כשנתיים, ופחות באופן משמעותי מהזמן שהם מקדישים לרשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק, והמתחרה החדשה והמצליחה סנאפצ'ט (Snapchat).

טוויטר מתקשה גם להגדיל את ההכנסות שלה. במהלך הרבעון השני עלו הכנסותיה של החברה ב-20%, שהם הרווח הנמוך ביותר מאז שהונפקה לציבור.

על פי הדיווחים מחפשת טוויטר ככל הנראה עסקת רכישה שתעריך אותה ב-30 מיליארד דולרים. הדיווחים על העסקה העתידית הזניקו את מניותיה של טוויטר שעלו ב-3% במסחר אחר הצהריים אתמול (ב') ושמאז יום ו' נסקו ביותר מ-20%.

מן הראוי לציין כי דורסי, חבר במועצת המנהלים של וולט דיסני.

לעת עתה סירבה טוויטר להגיב על הידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים