"המידע הארגוני הוא מכרה זהב – רק לא כורים בו מספיק"

כך אמר קורצי טרצאני, מנהל ערוצים בספלאנק, לאזור EMEA ● לדבריו, "המידע נמשל לקרחון, שרק את הקצה העליון שלו רואים, משמע זהו החלק הקטן אותו מנתחים"

קורצי טרצאני, מנהל ערוצים בספלאנק, לאזור EMEA. צילום: ניב קנטור

"בארגונים יש מכרה זהב, שנקרא המידע והנתונים. מדובר בנתונים מסוגים שונים, ממגוון מקורות, רק שבמקרים רבים אין את הכורים שיעשו את הכרייה הנדרשת להפקת הזהב", כך אמר קורצי טרצאני, מנהל ערוצים בספלאנק (Splunk), לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה).

טרצאני היה דובר המפתח באירוע Splunk discovery day שערכה אמת מיחשוב, נציגת ספלאנק בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד'), במלון שרתון תל אביב, בהשתתפות 200 מלקוחות החברה ובו הציגו אנשי אמת מיחשוב את החידושים והפתרונות בתחום.

לדברי טרצאני, כיום המידע נוצר בהרבה יותר דרכים מבעבר. לצד המידע הנוצר באופן מסורתי, הסביר, "ריבוי האפליקציות הארגוניות מחד, ועליית מגמת האינטרנט של הדברים, יצר מצב חדש של הרבה יותר מידע מבעבר, שחלקו הגדול אינו מנותח ולכן אינו מביא ערך עסקי לארגונים. החל לדוגמה, במישהו שנוסע במונית על בסיס קבוע וניתן לנתח את דפוסי הנסיעה שלו ועל בסיסם להציע לו הטבות מותאמות אישית, ועבור בשכנו, הנוהג במכונית, אשר לו ניתן להציע הצעות הקשורות לטיפול במכוניתו, או בניצול מיטבי של המכונית, הדלק והמסלולים של הנסיעה".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

קצה הקרחון

הכל קשור, אמר, "ליכולת שלנו להגיע באותו מכרה שדיברתי עליו, לעומקים עמוקים יותר, וליכולת לכרות יותר מידע, לברור ולנתח אותו בצורה מעמיקה יותר. ככה ניתן להציע למשתמש בארגון פריטי מידע מנותחים באופן שהוא לא ידע, או חשב עליהם בעצמו".

לדברי טרצאני, "המידע נמשל לקרחון, שרק את הקצה העליון שלו רואים, משמע זהו החלק הקטן אותו מנתחים. המטרה היא להפיק יותר תובנות ממידע שנסתר מהעין".

ספלאנק, אמר טרצאני, "פועלת בעולם ה-Big Data ומספקת פתרונות תוכנה לאיסוף, קיטלוג וניתוח נתונים מרובים בזמן אמת, מכל מקורות המידע השונים בארגון – לרבות באפליקציות, בשרתים ובמכשירים הניידים".

לדבריו, "פתרונות ספלאנק מאפשרים לארגונים לפשט ולהקל על תהליכים מורכבים. התוכנה מקטלגת ומנתחת איומים וכשלים, אשר מסכנים את הפעילות השוטפת של הארגון ואת התשתיות שלו. בעזרת ספלאנק, הנתונים הופכים לנגישים בזמן אמת ומספקים תובנות קריטיות לגבי מגוון תחומים, לרבות חוויית הלקוח".

החברה, אמר, מונה יותר מ-2,000 עובדים, יש לה 12 אלף לקוחות ב-110 ארצות, כאשר אחד מהלקוחות הגדולים שלה מייצר את ה"כמות הבלתי נתפסת" של 1 פטה בייט נתונים מדי יום. לקוחות החברה, ציין מתאפיינים בהיותם בכל מגזרי התעשייה – מה-BBC, דרך טלפוניקה (Telefonica), דאו ג'ונס, EMC, וסימנטק (Symantec).

צמצום זמן התקלות

הוא הציג מחקר שערכה החברה באחרונה בקרב מאות מלקוחותיה. מהמחקר עלה כי שימוש בכלי החברה הביא להפחתה של 90%-70% בזמן שארך ניתוח התקלות; חל שיפור של 45%-10% בזמן תיקון תקלות בעדיפות גבוהה; התחוללה הפחתה של 82%-67% בפגיעה הפיננסית בארגון בשל תקלות; והשתפר הניצול של תשתיות ה-IT בארגונים בשיעור של 20%-5%.

"רוב המידע הארגוני נותר חבוי, וחבל", סיכם טרצאני, "איננו מנצלים אותו, בעוד שניצול שלו יכול להביא לשירות טוב יותר ללקוחות, למנוע הונאות ולהגדיל את רמת אבטחת המידע בארגונים – ולייעל תפעולית ועסקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים