Team8 מכה שוב: משיקה חברת סייבר שניה – קלארוטי

החברה גייסה 32 מיליון דולר - סכום הגיוס הגבוה ביותר שנרשם בתחום הגנת הסייבר לרשתות תעשייתיות, בעולם כולו

מימין לשמאל: בני פורת, סמנכ״ל טכנולוגיות בקלארוטי; גלינה אנטובה, מייסדת משותפת וסמנכ״ל פיתוח עסקי; ואמיר זילברשטיין, מייסד משותף ומנכ"ל החברה. צילום: יורם רשף

קבוצת הסייבר הישראלית Team8 משיקה חברה שניה – קלארוטי (Claroty).

החברה פועלת בתחום הגנת הסייבר ברשתות תעשייתיות ותשתיות קריטיות. החברה ערכה סבב גיוס של 32 מיליון דולר, בהובלת קרן הון הסיכון האמריקנית Bessemer. בסבב הגיוס השתתפו גם Innovation Endeavors של יו״ר גוגל (Google), אריק שמידט, Marker LLC ,ICV ,Red Dot Capital Partners וכן Mitsui & CO. על פי Team8, זהו סכום הגיוס הגבוה ביותר שנרשם בתחום הגנת הסייבר לרשתות תעשייתיות, בעולם כולו.

על פי החברה, מתחנת כוח ובתי זיקוק לנפט, דרך תשתיות מים ותחבורה, וכלה בייצור כימיקלים ותרופות – המודעות להתקפות סייבר במערכות הבקרה התעשייתיות של חברות אלו כמעט ולא הייתה קיימת לפני כמה שנים. ואולם, מאז החשיפה של Stuxnet, הדיווחים על חולשות אבטחת מידע במערכות אלו התרבו מאוד, וכשלים רבים חדשים וישנים – התגלו לבסוף כמתקפות סייבר.

קלארוטי

קלארוטי

קלארוטי השיקה פלטפורמת אבטחת סייבר עבור המערכות המפעילות את התשתיות הקריטיות בעולם. הפלטפורמה של קלארוטי מאפשרת הבנה ותחקור של כלל הרכיבים במערכות הבקרה התעשייתיות וכן של תעבורת התקשורת ביניהם. זאת, תוך תמיכה במגוון רחב של יצרני הציוד ובהבנת הפרוטוקולים שלהם, עם שימוש באלגוריתמים מתקדמים. כך, הפלטפורמה מספקת התראות מפני התקפות סייבר וכן מפני שיבושים בהליכי העבודה התקינים ברשת הייצור. יכולות אלו מאפשרות לארגונים לגלות בעיות נסתרות במערכותיהן, להגן על מערכות קריטיות מפני איומי סייבר וכן לתקן בעיות המשפיעות על ביצועי הרשת התעשייתית.

לדברי אמיר זילברשטיין, מנכ"ל קלארוטי, "מערכות קריטיות חשופות יותר ויותר לאיומי סייבר. רשתות תעשייתיות (OT) ורשתות טכנולוגיות מידע (IT) הופכות להיות מחוברות יותר ויותר זו לזו, במטרה לקדם יעדים עסקיים חשובים. אולם, מערכות בקרה תעשייתיות תוכננו מלכתחילה עם התמקדות בבטיחות וביכולת התאוששות – ולא באבטחת סייבר".

מהחברה נמסר כי בעוד חברות אבטחת סייבר ותיקות רבות טוענות שהן יכולות ליישם טכנולוגיות אבטחת מידע מסורתיות בתשתיות קריטיות ורשתות תעשייתיות – המציאות היא שכל מה שקשור לטכנולוגיות תעשייתיות – מהפרוטוקולים ועד לכוח האדם – שונה בתחום זה ודורש טכנולוגיה שפותחה באופן ייעודי למטרה זו. "הפלטפורמה של קלארוטי תוכננה ופותחה במיוחד לעולם התעשייתי, עם הבנה של רשתות תעשייתיות (ICS, SCADA) ותשתיות קריטיות, לצד הבנה עמוקה בתחום אבטחת הסייבר".

יובל שחר, שותף בקרנות Innovation Endeavors ו-Marker LLC, אמר כי "בעולם בו תשתיות קריטיות הן יותר ויותר מחוברות ו"חכמות", פתחנו תיבת פנדורה בכל הקשור לאבטחת סייבר. קלארוטי פיתחה טכנולוגיה מתקדמת להגנה על רשתות אלו והיא מניחה את היסודות לתחום שהופך להיות אחד מעמודי התווך של תעשיית אבטחת הסייבר".

צוות קלארוטי. צילום: יורם רשף

צוות קלארוטי. צילום: יורם רשף

החברה מונה 45 מומחים מתחום אבטחת הסייבר ורשתות תעשייתיות, והנדבך מרכזי שלה הוא צוות המחקר ובו בוגרי יחידות הסייבר והטכנולוגיה של צה״ל. זילברשטיין היה מייסד Waterfall Security Solutions, שפיתחה את פתרונות אבטחת המידע הראשונים בשוק לעולם התשתיות הקריטיות. כמו כן, היה מייסדה של Gita Technologies, גם היא בתחום הסייבר. בעברו ניהל קבוצת חוקרי סייבר ומפתחים בצה"ל, המציא וכתב יותר מ-10 פטנטים, רובם בתחום אבטחת המידע.

לצדו פועלת גלינה אנטובה, מייסדת משותפת וסמנכ״ל פיתוח עסקי, ששימשה מנהלת גלובלית של שירותי אבטחת הסייבר לרשתות תעשייתיות בסימנס (Siemens).

שלישי במייסדים הוא בני פורת, המשמש סמנכ״ל טכנולוגיות בחברה. בעבר היה חוקר סייבר ב-NorthBit. לפני כן, פיקד על צוות מחקר סייבר אסטרטגי בצה"ל והוביל פרויקט שזכה בפרס ביטחון ישראל היוקרתי. "הטכנולוגיה של קלארוטי מותקנת ברשתות של חברות פורצ'ן 500 (Fortune 500), מהמורכבות בעולם״, ציין פורת. "בשנתיים האחרונות בנינו בישראל את צוות המחקר והפיתוח המוביל בעולם בתחום האבטחה לרשתות תעשייתיות. בזכות גיוס ההון האחרון, נמשיך לגדול ולגייס את טובי המוחות בתחומי התוכנה, האלגוריתמיקה ורשתות תעשייתיות".

נדב צפריר, מפקד יחידת 8200 לשעבר. צילום: חן גלילי

נדב צפריר, מפקד יחידת 8200 לשעבר. צילום: חן גלילי

נדב צפריר, מנכ״ל קבוצת הסייבר Team8 ומפקד יחידה 8200 לשעבר, משמש כנשיא החברה וחבר דירקטוריון. הוא ציין כי "הגנה על תשתיות קריטיות היא אתגר גדול ומורכב, הדורש ידע ייחודי ותפיסות טכנולוגיות חדשניות. לקלארוטי הצוות החזק בעולם בתחום זה, ועם גיוס ההון המוצלח נמשיך לפעול למימוש החזון להגנה על עוד ועוד ארגונים ותשתיות קריטיות מפני התקפות סייבר בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים