ז'אן פייר ברולארד, VMware: "רק חמישית מהארגונים הפכו לדיגיטליים באמת"

לדברי ברולארד, סגן נשיא בכיר בחברה, "השאר בוחנים את הנושא, נמצאים בתחילת הדרך או רק סקרנים לגביו - אבל בסופו של דבר, כל העסקים יהפכו לדיגיטליים"

ז'אן פייר ברולארד, סגן נשיא בכיר, VMware. צילום: ניב קנטור

"ארגונים מדברים רבות על השינוי הדיגיטלי הנדרש. המונח 'טרנספורמציה דיגיטלית' הוא מהמונחים הנפוצים בחיפוש במנוע החיפוש של גוגל (Google), אולם רבים הדיבורים מהמעשים: רק 20% מהארגונים עשו את המסע לשינוי והפיכתם לדיגיטליים באמת. מדובר בהזדמנות עסקית עבורנו – ועבורם", כך אמר ז'אן פייר ברולארד, סגן נשיא בכיר ב-VMware.

ברולארד, המשמש כמנכ"ל אזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה) בענקית הווירטואליזציה, היה דובר המפתח בכנס שערך הסניף המקומי של החברה אמש (א'). הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הוא אחד משישה כנסים שעורכת VMware ישראל השבוע, במלון הרודס בהרצליה, וכל כנס יועד למגזרי התעשייה השונים.

ברולארד פתח את דבריו בצטטו את מייקל דל, מנכ"ל החברה הנושאת את שמו (Dell), בהתייחסו לעסקת הענק במסגרתה דל רוכשת את EMC תמורת 63 מיליארד דולר – עסקה הנסגרת השבוע. הוא ציין כי "החברה תישאר עצמאית – כך על פי מייקל דל, ו-81% ממניות החברה, הנמצאות בבעלות EMC, יעברו לידי דל. נמשיך לעבוד עם השותפים שלנו".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"רבות מדברים על הטרנספורמציה הדיגיטלית, ומנגידים אותו ל-IT המסורתי", אמר ברולארד. "המציאות היא שבסופו של דבר, כל העסקים יהפכו לדיגיטליים, כל סוג של ארגון, בכל גודל ובכל מגזר תעשייה. יש כמה שאלות שהמנמ"ר נדרש לשאול את עצמו. השאלה הראשונה והחשובה היא האם יש לו אסטרטגייה, ומהי – לקראת השינוי הדיגיטלי. למרות שהמעבר הדיגיטלי הוא דבר אמיתי, הרי רק ארגונים מעטים עשו אותו באופן כולל ומוחלט, כמו ג'נרל אלקטריק (GE)".

"רק 20% מהארגונים עברו שינוי דיגיטלי כהלכתו", אמר ברולארד, "שאר הארגונים בוחנים את הנושא, או נמצאים בתחילת הדרך או רק סקרנים לגביו".

לדבריו, "המסע הדיגיטלי והיכולת לביצוע של השינוי כוללים שני רכיבים, תרבות וטכנולוגיה. ההצלחה מבחינה תרבותית-ארגונית תלויה ביכולת של הארגון להשרות את אווירת השינוי בכל חלקי הארגון. בהיבט הטכנולוגי, המעבר של הארגון לדיגיטלי הוא בפעילות משמעותית בעולמות הענן והמובייל".

המהפכה בעולם התעשייתי, אמר ברולארד, "הייתה במיכון של תהליכים, שבעבר נעשו בצורה ידנית. המהפכה הנוכחית בעסק הדיגיטלי הוא מיכון של זרימת המידע, בהתבסס על ענן ומובייל". ברולארד ציטט מחקרים לפיהם ב-2006, לפני עשור שנים, ארגונים הריצו על גבי עננים 2% מעומסי המחשוב שלהם.

כיום, אמר, הארגונים מריצים בענן כבר 27% מהמחשוב שלהם. הוא ציטט את קביעתו של פט גלסינגר, מנכ"ל VMware העולמית, לפיו המהפכה תהפוך למכרעת בחודש יוני בשנת 2021, אז ארגונים יריצו מחצית מהעסקים שלהם בענן, 30% מהם יעשו זאת על גבי ענן ציבורי, ו-20% מהם – בענן פרטי.

אנרכיה ב-IT

"מדובר בשני וקטורים סותרים", אמר ברולארד, "בחופש מול הצורך בבקרה. המסע לענן של ארגונים, הוא ניסיון לשלב בין השניים. נדרש לנצל את יתרונות הענן – מבלי שתהיה 'אנרכיה' ב-IT".

לדברי ברולארד, "האתגרים בפניהם ניצבים המנמ"רים בארגונים הם שניים: לעבור את המהפכה הדיגיטלית בצורה חלקה, לצד הצורך בהגדלת היעילות ובהגברת התפוקה". הבעיה, הסביר, "שארגונים חושבים שהם יכולים להמשיך ולפעול באופן מסורתי, כפי שהם פעלו בעבר, אבל זו טעות. מי שיעשה כך, לא ישרוד".

כבר שנים, אמר ברולארד, "שהיחס של תקציבי ה-IT נותר קבוע: 70% מהתקציב המחשובי בארגון נועד לתחזוקה, ורק 30% מוקדש למו"פ ולחדשנות. הטמעת תפיסת הדטה סנטר מוגדר תוכנה, SDDC שלנו, יכולה לסייע ולשנות את המצב הקיים".

כך, אמר, מחקר שערכה החברה בקרב ארגונים שהטמיעו את התפיסה של וירטואליזציה בכל שכבות המחשוב, הביא לכך שתקציב התחזוקה של הקיים צומצם ל-50% מכלל תקציב ה-IT, מה שהביא להסטת 20% נוספים מהתקציב לחדשנות. הפלטפורמות שלנו מסייעות לעשות את השינוי ל'חלק' וקל יותר. כל זה נעשה בצורה מאובטחת יותר. כבר אי אפשר להשתמש בכלים שהיו טובים בעבר, כי מדובר הגדלה מאסיבית של המשתמשים מחד, וכמות האפליקציות והמידע שעליהן מאידך. רק מערכי IT שהם מוגדרי תוכנה יכולים לסייע לשינוי המצב הקיים".

ברולארד סיכם באומרו כי "ישראל היא ארץ המתאפיינת בחדשנות, והדבר ניכר גם בהטמעה ובאימוץ מוקדם של הטכנולוגיות שלנו. אני מצפה מהסניף הישראלי שימשיך להוביל באימוץ הפתרונות שלנו בקרב הלקוחות. נמשיך להשקיע בארץ, ובמכירות וכן במו"פ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים