צפו: הטריילר לסרט האימה שנוצר באמצעות ווטסון

מחשב העל של יבמ מתרחב לתחום הקולנוע ורתם את יכולות הבינה המלאכותית שלו לעשיית קדימון לסרט שעוסק בילדה שנוצרה תוך שימוש בבינה מלאכותית

מתוך הטריילר (הילדה שנוצרה באמצעות בינה מלאכותית - משמאל)

ווטסון (Watson), מחשב העל של יבמ (IBM), השתתף עד כה בפרויקטים רבים, בהם בתחומי הבריאות, המשפטים וניצחון על אלופי שעשועון הטלוויזיה ג'פארדי (Jeopardy). באחרונה הוא התרחב לתחום הקולנוע.

המחשב יצר באמצעות הבינה המלאכותית שלו טריילר לסרט החדש מורגן, שעוסק בעלילותיה של ילדה שנוצרת באמצעות בינה מלאכותית. הסרט של פוקס המאה ה-20, שעלה על המסכים בארצות הברית בסוף השבוע, מספר על תהליך יצירתה של הילדה בהנדסה גנטית, שיצא מכלל שליטה.

בפעם הראשונה בהיסטוריה של עולם הקולנוע, שיתפו מדענים של יבמ פעולה עם פוקס כדי ליצור את הטריילר, בתהליך עריכה אוטומטי לחלוטין, באמצעות בינה מלאכותית ויכולות קוגניטיביות.

כדי ליצור את הקדימון הפעילו אנשי הענק הכחול ממשק תכנות יישומים (API) ניסיוני, הפועל בסביבת ווטסון, והשתמשו ביכולות למידת המכונה שהמערכת מציעה. המערכת ניתחה את התוכן של טריילרים ליותר מ-100 סרטי מתח ואימה, ושל הסצנות המשולבות בהם, על מנת להבין קול, דיבור, מוזיקה, תמונה, סצינות ורגשות המשולבים בהם. היא למדה מהם הרכיבים המצמידים את הצופים בדריכות לקצה המושב באולם הקולנוע ולאחר מכן הציעה את עשרת הקטעים הטובים ביותר, לתפיסתה, לשילוב בטריילר של מורגן.

על פי יבמ, בעזרת הסיוע שווטסון מציע ניתן לקצר את תהליך היצירה והעריכה של טריילר לסרט חדש משבועות ארוכים לשעות ספורות בלבד.

כחלק מעשיית הטריילר ניתח מחשב העל של יבמ אנשים, חפצים וסצינות. כל סצינה תוייגה אוטומטית ב-24 משתנים המגדירים רגשות, וסווגה בין 22 אלף קטגוריות של סצנות סרטי מתח. במקביל, בוצע ניתוח של פס הקול, הכולל התייחסות לטון הדיבור ולמוזיקה שהוצמדה לסצנה, כדי לעמוד כיצד מרגישות הדמויות המופיעות על המסך. שילוב ניתוח התמונה והקול אפשר למערכת המחשוב הקוגניטיבית "להבין" את סוג הסצנות המתאימות למבנה המקובל של טריילר לסרט ולהמליץ על עשרת הקטעים הסוחפים ביותר במורגן, במטרה לשלב אותם בטריילר לסרט.

בינה מלאכותית, דוגמת זו שמציע ווטסון, משמשת כיום בשורה ארוכה של תחומי פעילות, משק ותעשיות – החל מסיוע בזיהוי תרופות חדשות ועד לניתוח מקרים משפטיים.

ביבמ מדגישים כי מדובר במחקר בלבד – ולא בפתרון מלא, הזמין לעבודה. מעבדות המחקר והפיתוח של החברה שוקדות על שורה ארוכה של פיתוחים המיועדים לשפר את יכולות המחשוב הקוגניטיבי של ווטסון, ומתכננות להרחיב ולהעמיק את שיתוף הפעולה עם תעשיית הבידור והמדיה, על בסיס פיתוחים אלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים