ריו 2016: כך המציאות הווירטואלית מסייעת לספורטאים

הוועד האולימפי הבריטי משתמש ב-360 מעלות ותלת מימד כדי לדמות עבור הספורטאים את המקומות בהם יתחרו, גם אם הם לא נמצאים שם פיזית

ספורט בתלת מימד. צילום אילוסטרציה: BigStock

מציאות וירטואלית (VR) היא אחד המושגים החמים ביותר בתחום הטכנולוגיה בימים האלה ונראה שכולם רוצים חתיכה מהעוגה של הבאזזז החדש. אותנו, באנשים ומחשבים, מעניין לא רק איך ישתמשו בטכנולוגיה, אלא גם מי ישתמש בה ולאילו מטרות. מפני שהמשחקים האולימפיים בריו דה ז'ניירו שבברזיל ייפתחו ביום שישי הקרוב, בדקנו האם יש מי מבין הספורטאים שיתחרו כאלה שמשתמשים באימונים שלהם במציאות דיגיטלית.

התשובה היא חיובית. מדובר בספורטאים בריטים, שהשתמשו כשהתכוננו לתחרות במגרשי הבית שלהם באופציית ה-360 מעלות ובסימולציות תלת מימד כדי לדמות מסלולים ותחרויות לקראת התמודדויות חשובות, בין השאר בענפי ספורט כמו שיט, סלאלום בקאנו, טריאתלון ואף ספורט חורף כמו מזחלות, סקלטון וסקי סלאלום. פרויקט חדש, שנקרא VR-Vantage, הוא הפיתוח האחרון במערכת היחסים בת שמונה השנים בין ארגון הגג של הספורט האולימפי בבריטניה, UK Sport, ו-BAE Systems, המפתחת ומייצרת את הטכנולוגיה.

עוד לפני התחרות, אוספים מהנדסים ומאמנים את המידע – במקרה הזה פלייבק של הקלטות תלת מימדיות (של המסלול או נתונים אחרים רלבנטיים). התוכנה מטפלת במידע ומשתמשת בטכנולוגיה כדי לתת לכל ספורטאי את התוצר שמתאים לו ונכון לאימון שלו. ניתן לצפות בווידיאו שנוצר בסמארטפונים ובקסדות – כדי לאפשר חוויה כמה שיותר טוטאלית ושלמה שבה, הספורטאי "נמצא" בתוך הווידיאו. כך הוא יכול להתאקלם בסביבת התחרות גם אם הוא לא נמצא בה פיזית. בתחרות אולימפית אין לספורטאי הרבה הזדמנויות לתקן, כך שיש חשיבות מרבית להגעה אליה כמה שיותר מוכן.

סיימון טימסון, מנהל ביצועים ב-UK Sport, אמר כי "היכרות עם המסלול ואימון בסביבה תחרותית, בין אם וירטואלית או אמיתית, משרה ביטחון על הספורטאי, ואסור להמעיט ביתרון של מציאות וירטואלית במרדף אחר ההצלחה. אימוץ של טכנולוגיה חדשה זו מאפשר לנו לייצר התנסות כזו עבור הספורטאים שלנו, וכל אספקט שבו אנחנו יכולים להשיג יתרון עבורם הוא חשוב, בוודאי בתחרות הכי חשובה בעולם כמו המשחקים האולימפיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים