ארצות הברית מודה: מפתחת יכולות סייבר התקפיות

במאמץ להאיץ את קצב הלוחמה הדיגיטלית נגד דאעש, אדמירל מייקל רוג'רס, ראש ה-NSA, הורה על הקמת יחידה חדשה בשם Ares, אשר תפתח כלי נשק דיגיטליים - מנוזקות ועד כלי סייבר

מייקל רוג'רס, ראש ה-NSA וראש פיקוד הסייבר של צבא ארצות הברית. צילום: ויקיפדיה

בראשונה, ארצות הברית מודיעה בפומבי כי היא מפתחת ומשתמשת ביכולות סייבר התקפיות, כך חשף הוושינגטון פוסט (Washington Post) בסוף השבוע.

על פי גורמים רשמיים, מתקפות הסייבר נגד דאעש החלו בצורה איטית מדי, מה שהסב תסכול לבכירים בפנטגון. לדברי אותם בכירים, מצב זה מחבל במאמצים להתמודד עם השימוש המתוחכם שעושים אנשי המדינה האסלאמית בטכנולוגיה, לטובת גיוס כוח אדם, סיוע לביצוע פעולות צבאיות, העברות כספים והפצת תעמולה.

המלחמה הקיברנטית החדשה של הצבא האמריקני, אשר משתרעת על רשתות תקשורת ומחשבים ותשתיות אחרות של דאעש, היא הראשונה שהוכרז עליה בפומבי. עד כה, שימוש בכלי לחימה דיגיטליים היה נחלתם של ארגוני ביון ומודיעין.

במאמץ להאיץ את קצב הלוחמה הדיגיטלית נגד המדינה האסלאמית, אדמירל מייקל רוג'רס, מפקד Cybercom – פיקוד הסייבר האמריקני (המשמש גם כראש ה-NSA), הורה על הקמת יחידה חדשה.

לוטננט גנרל אדוארד קרדון, מפקד כוח Ares בצבא ארצות הברית. צילום: יח"צ

לוטננט גנרל אדוארד קרדון, מפקד כוח Ares בצבא ארצות הברית. צילום: יח"צ

היחידה קמה בחודש מאי האחרון, בראשה עומד לוטננט גנרל (דרגה המקבילה לרב-אלוף) אדוארד קרדון, ותפקידה לפתח כלי נשק דיגיטליים – מנוזקות ועד כלי סייבר – שיכולים להגביר את המאמצים לפגוע ולהרוס את רשתות המחשבים ורשתות הטלפונים הסלולריים של המדינה האסלאמית.

הקבוצה, ששמה הוא כוח משימה משותף ארס (Ares), מתאמת באופן הדוק יותר פעילויות עם פיקוד מרכז ארצות הברית, אשר מוביל את המאבק הצבאי בדאעש, ומבצעת עבורו פעולות סייבר התקפיות. ארס הוא אל המלחמה, אחד מ-12 האלים האולימפיים במיתולוגיה היוונית, בנם הבכור של זאוס והרה.

אשטון קרטר, שר ההגנה של ארצות הברית. צילום: ויקיפדיה

אשטון קרטר, שר ההגנה של ארצות הברית. צילום: ויקיפדיה

שר ההגנה, אשטון קרטר, לחץ באופן עקבי על רוג'רס, על מנת להאיץ את קצב הפיתוח של יכולות הסייבר ההתקפיות, על מנת שהן תשחקנה תפקיד פעיל ומשמעותי במאבק במדינה האסלאמית. הלחץ של קרטר הוא סיבת הקמתה של היחידה החדשה.

הפקידים שהתראיינו סירבו לפרט יכולות סייבר התקפיות באופן פרטני, אבל העריכו כי המתקפות שמבוצעות על ידי כוח המשימה החדש עשויות "למשל, לשבש את מערכת התשלומים, לזהות את פלטפורמת התקשורת המשמשת את חברי דאעש ולהרוס אותה, או להפיל את Dabiq, המגזין המקוון של המדינה האסלאמית".

המתקפות של פיקוד הסייבר מוגבלות, בשלב זה, לשטחן של עיראק וסוריה בלבד, ולא לכל המדינות בהן דאעש פועלת. אולם פקידים בפנטגון אמרו כי פעולות סייבר עתידיות עשויות להתבצע גם במקומות אחרים.

"הסייבר הוא רק נדבך אחד במאבק הגדול נגד המדינה האסלאמית", אמר קרדון. "אנו תורמים למאבק, אבל הניצחון במלחמה לא יוכרע במרחב הקיברנטי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים