Avast תרכוש את יריבתה AVG תמורת 1.3 מיליארד דולר

העסקה אושרה על ידי הנהלות שתי החברות וצפויה להסתיים בספטמבר-אוקטובר השנה, בכפוף לאישורי הרגולטורים

Avast ו-AVG

חברת אבטחת המידע Avast תרכוש את יריבתה AVG תמורת 1.3 מיליארד דולר.

העסקה אושרה על ידי הנהלות שתי החברות וצפויה להסתיים בספטמבר-אוקטובר השנה, בכפוף לאישורי הרגולטורים.

פעילות שתי החברות החלה מוקדם. הרוכשת נוסדה ב-1988, כששני חוקרים צ'כים חשפו את הווירוס Vienna. המטה שלה נמצא בפראג בירת צ'כיה והיא מעסיקה יותר מ-500 עובדים. היא מספקת תוכנות אנטי-וירוס חינמיות וברישוי, למחשבים אישיים ולמובייל, ולה יותר מ-230 מיליון משתמשים. בכוונתה לבצע את הרכישה בעזרת מימון פיננסי, כאשר המניע לרכישה הוא משולש: כניסה לעולם האינטרנט של הדברים; הוספת מוצרי אבטחה בעלי ערך מוסף ללקוחות קיימים של שתי החברות; הגדלת פעילותה, הן בהיקף המכירות והן בהיבט הגיאוגרפי.

סיוט לילי עבור המשתמשים

אנליסטים ציינו כי עולם האינטרנט של הדברים מהווה סיוט לילי עבור המשתמשים במגזר הצרכני, בהינתן הגידול בחיבוריות ובקישוריות של הרכיבים השונים – מה שמספק כר נרחב לעוד ועוד מקומות פוטנציאלים לפריצות ולפרצות. איום דומה נשקף גם כלפי ארגונים קטנים, שמערכי האבטחה שלהם חלשים, או אינם קיימים. לדברי האנליסטים, כניסתה של הרוכשת לתחום מהווה פוטנציאל עסקי הגיוני.

AVG אף היא צ'כית, והמטה שלה נמצא בהולנד. החברה נוסדה בשנת 1991 על ידי יאן גריצבאך ותומאס הופר. גם הנרכשת מספקת אנטי-וירוס חינמי, או בתשלום. יש לה יותר מ-1,300 עובדים, ויותר מ-100 מהם בישראל, המשמשת כאחד ממרכזי המו"פ שלה, לתחום פעילות המובייל העולמית שלה.

תעשייה המשתנה במהירות

במהלך השנים האחרונות החברה רכשה את את Droid Security ואת Visionize הישראליות. מוצר אבטחת המידע החינמי של החברה פועל על פלטפורמות רבות, ביניהן מחשבי Windows ו-Mac, וכן מכשירי מובייל מבוססי אנדרואיד.

דובר של Avast סירב להתייחס להיבט הפיטורים הצפוי במסגרת האיחוד בין שתי החברות, והוסיף כי מותגי שתי החברות ימשיכו לפעול. הוא ציין כי השילוב של השתיים ייצור בסיס פעילות של יותר מ-400 מיליון נקודות ותחנות קצה – מתוכן 160 מיליון של מובייל, "מה שיהווה מנוע לבניית הגל הבא של מוצרי אבטחת מידע אישי והגנת פרטיות".

וינס סטקלר, מנכ"ל Avast, אמר כי "אנו נמצאים בתעשייה המשתנה במהירות. הרכישה נותנת לנו יכולת להעמיק ולהרחיב את הטכנולוגיות שלנו, לטובת לקוחות קיימים ועתידיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים