דורון כהן, IIA: "בפרשת ילדי תימן נוצר נזק בשל חוסר שקיפות"

לדברי כהן, נשיא איגוד המבקרים הפנימיים בישראל, "תמיד המנהל המקצועי מבין במקצוע שלו יותר מאשר המבקר - ועדיין, למבקר יש את הכלים לערוך את הביקורת בכל אחד מהנושאים"

רו''ח דורון כהן, נשיא IIA, איגוד המבקרים הפנימיים בישראל. צילום: ניב קנטור

"מעבר לשאלה מה נכון ומה לא בפרשת ילדי תימן החטופים, פרשה ישנה אך כואבת – דבר אחד בטוח, שקיפות לא היתה שם. ראו איזה נזק עצום נוצר מחוסר שקיפות". כך אמר רו"ח דורון כהן, נשיא IIA, איגוד המבקרים הפנימיים בישראל.

כהן, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, דיבר בפתח הכנס החצי השנתי של IIA. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה, ונשא את הכותרת "Live your values".

לדברי כהן, "נוצר נזק עצום מחוסר שקיפות של בעלי המקצוע הכי חשוב בעולם, הרופאים. הם ואנו חשבנו כי תפקידם הוא לשמור על הבריאות שלנו, ולא חשבנו שתפקידם לתת דין וחשבון על פעילותם. זה קרה כי היה יחס שלטוני מתנשא, אדנותי ולא מקשיב. זה קרה כי הייתה ועדת חקירה שגנזו את ממצאיה".

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

בשנים האחרונות, אמר רו"ח כהן, "נציבות שירות מדינה קידמה את תחום הביקורת הפנימית במגזר הממשלתי. נעשתה פעילות רבה בתחום הביקורת, במערכת הבריאות ומחוצה לה. אפשר להביט אחורה בסיפוק, אך עדיין יש הרבה עבודה במבט קדימה. בעבר הייתה הזנחה בתחום הביקורת הפנימית בשירות המדינה ובממשלה. התחום לא הצליח להמריא, ובאחרונה נעשתה בו כברת דרך. יש רפורמה בביקורת הפנימית בממשלה. הדברים הולכים ומתממשים, כל הכבוד לנציבות שירות המדינה המשתפת פעולה ועובדת יחד לקידום התחום של הביקורת הפנימית".

"נוצרת עבודה מדהימה בתחום הביקורת הפנימית, התורמת לא מעט למקצוע ומעצימה את האיגוד המונה 650 חברים – זה נתון מספרי לא מספיק, אבל הוא גדול יותר מאי פעם", סיכם נשיא IIA.

"תמיד המנהל המקצועי מבין במקצוע שלו יותר מאשר המבקר – ועדיין, למבקר יש את הכלים לערוך את הביקורת בכל אחד מהנושאים. כך, לדוגמה, בארצות הברית זו מסורת, לפיה שר ההגנה אינו גנרל".

רו''ח דורון רונן, משנה לנשיא IIA ישראל. צילום: ניב קנטור

רו"ח דורון רונן, משנה לנשיא IIA ישראל. צילום: ניב קנטור

רו"ח דורון רונן, משנה לנשיא IIA ישראל, הנחה את מליאת הפתיחה באירוע ואמר כי "מבקר הפנים מוצף במידע ונדרש להתמודד בכמה חזיתות. עליו להיות רלוונטי, ולכן הוא נדרש להיות מעודכן לאורך כל הדרך".

לדברי רו"ח רונן, "מבקר הפנים בארגון נדרש לעבוד ולפעול לפי תקנים מקצועיים. עבודה באופן זה יכולה להגן עליו בעתיד מפני תביעות. ההגנה הטובה ביותר עבורו היא לומר שעבד על בסיס התקנים המקצועיים".

"המקצוע שלנו מתפתח", סיים רו"ח רונן, "אחד התחומים שחלה בו התפתחות הוא פונקציות תיקון ומעקב אחר ליקויים. הנושא כבר קיים בכמה וכמה גופים – ביניהם במשרד הביטחון ובחברת חשמל. עוד גופים מאמצים גישה זו".

רו''ח דורון רוזנבלום, סגן נשיא IIA ישראל. צילום: ניב קנטור

רו"ח דורון רוזנבלום, סגן נשיא IIA ישראל. צילום: ניב קנטור

רו"ח דורון רוזנבלום, סגן נשיא IIA ישראל, אמר כי ארגון IIA העולמי חוגג השנה 75 שנים להקמתו, ובכנס שייערך ביולי בניו-יורק ישתתפו כ-30 חברים מהאיגוד בישראל.

לדברי רו"ח רוזנבלום, "קיימנו השנה מגוון פעילויות: השתלמויות, קורסים, ערבי עיון, סיורים בארגונים, ועוד. לפעילויות הללו יש משוב חיובי אצל המשתתפים בהם".

הוא סיים באומרו כי "אנו מכשירים אנשים בהסמכות מקצועיות. הסמכת הדגל שלנו, CIA – ממשיכה להיות מאוד מבוקשת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים