בניגוד למצופה, מריסה מאייר הגדילה השנה את הוצאות יאהו

הוצאות החברה גדלו ב-21% ● המנכ"לית של ענקית החיפוש המתפרקת הסכימה בסודיות שיש לקצץ בהוצאות הארגון, אבל מסתבר כי בפועל נהגה אחרת לגמרי

רוצה שנעבוד כמו חמורים. מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו

מנכ"לית יאהו (Yahoo), מריסה מאייר, עשתה עסקה סודית לקיצוץ בהוצאות עם המשקיע הפעיל שרצה בפיטוריה, כך לדברי WSJ, אך לא הצליחה לשמור על הבטחתה – ובמקום לחסוך הגדילה את ההוצאות הכוללות של החברה.

באפריל 2015 סיכמה מאייר באופן חשאי עם מנכ"ל סטארבורד (Starboard), ג'פרי סמית, שהיא תשתלט על העלייה בהוצאות של החברה, בתמורה לכך שסמית ייסוג מהמועמדויות החדשות שלו לדירקטוריון המנהלים.

אלא שמאייר, כך דיווח האתר, כשלה בהבטחותיה וההוצאות של יאהו המשיכו לטפס. בין השאר כללו ההוצאות תשלום של 20 מיליון דולרים ל-NFL לצורך קבלת זכויות סטרימינג, וכן הוצאה של 160 מיליון דולר בעבור סטארט-אפ בשם Polyvore.

בממוצע, טפסו עלויות יאהו ב-21% בשני הרבעונים הראשונים שלאחר העסקה, לעומת עלייה של 6% "בלבד", בשנה הקודמת.

להמעיט את ההשפעה של סטארבורד

בנוסף על כך, כפי שדיווח ה-Business Insider בעבר, מאייר פעלה כדי להמעיט את ההשפעה הפוטנציאלית של סטארבורד. אלא שכל ההוצאות הנוספות לא הצליחו לייצר צמיחה גדולה יותר, מה שהביא לכך שבסופו של דבר נאלצו המנכ"לית וחבר המנהלים הנוכחי של יאהו לעשות מספר ויתורים מול סמית, הן ברכישת גומלין של מניות בהיקף של שני מיליארד דולר, והן בהסכמה לתת כמעט מחצית ממושבי הדירקטוריון לצורך הברית עם סטארבורד.

בחודשים האחרונים פועלת יאהו על מנת למכור את עסקי הליבה שלה, כפי שהומלץ על ידי סטארבורד. וריזון (Verizon) ו-AT&T ועוד מספר חברות השקעה פרטיות עומדות להגיש כעת סבב שני של הצעות לרכישת החברה, שככל הנראה תימסר בסופו של דבר לגורם שהצעתו תנוע בין שלושה לשמונה מיליארד דולר.

ההודעה על הזוכה הסופית במכרז אמורה להתקבל באמצע יולי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים