המוסד לגיוס האקרים

המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים החליט להיות יצירתי, ופרסם כתב חידה סודי בעיתונים אשר נועד למשוך אנשי מקצוע לזרוע המבצעית של הסייבר בארגון

כמו ארגונים נוספים הנאבקים למצוא מקצועני סייבר, גם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים החליט להסיר מעצמו חלק ממעטה החשאיות שעוטף אותו: בערב יום העצמאות, פורסמה בחלק מהעיתונים בארץ מודעת כתב סתרים לגיוס עובדים לזרוע הסייבר של הארגון.

הרעיון לפרסום היצירתי והחריג היה במודעה, עם לוגו הארגון, בה הופיעו צירופים – שהם לכאורה נטולי משמעות – של אותיות ומספרים. התברר כי כתב החידה הסודי נועד למשוך אנשי מקצוע לארגון, ל"זרוע המבצעית" של הסייבר במוסד.

 

בועז דולב, מנכ"ל ומייסד ClearSky, ולשעבר מנהל ממשל זמין במשרד האוצר, רואה את הצעד בחיוב. בשיחה עם אנשים ומחשבים אמר דולב כי "הצגת אתגרים מהסוג שפרסם המוסד, היא דרך מצוינת לגיוס כוח אדם. אתגר מסוג זה מאפשר לאתר הון אנושי איכותי ובעל מוטיבציה".

בועז דולב, מנכ"ל ClearSky

בועז דולב, מנכ"ל ClearSky

נראה כי המודעה מתכתבת עם מצוקת כוח האדם שהגוף חווה, כמו גם גופים אחראים. כך, תת-אלוף (מיל') נדב צפריר, מפקד יחידת 8200 לשעבר, אמר באחרונה כי "שלוש בעיות גדולות מפריעות לנצח במאבק מול תוקפי הסייבר. החשובה והחמורה שבהן היא המחסור הכרוני בכוח אדם של מומחי סייבר. שאלו כל מומחה אבטחה והוא יגיד להם שהקושי הגדול ביותר באבטחת סייבר אינו לטפל בקוד עוין, ולא הטכנולוגיה, אלא הנדירות של כישרונות הסייבר".

נדב צפריר, מפקד יחידת 8200 לשעבר. צילום: חן גלילי

נדב צפריר, מפקד יחידת 8200 לשעבר. צילום: חן גלילי

לדבריו, "הביקוש לעובדים בתחום הסייבר רחוק מקבלת מענה. מהניסיון שלנו בישראל למדנו שאם אין מספיק טאלנטים, צריך להכשיר אותם בעצמנו. צריך לחשוב מעבר לתארים והסמכות אם מודעת הדרושים שלך מנוסחת ב-'10 שנות ניסיון באבטחת סייבר'. אולי אין מספיק אנשים כאלה משום שבעיות אבטחת הסייבר של היום לא היו קיימות לפני 10 שנים".

"צריך לפזר את הבקשה ברשת רחבה יותר, צריך גם להכשיר אנשים בתוך הארגון שיעברו לתחום הסייבר ולערוך הכשרות כדי לייצר מערך סייבר משל עצמך", הוא אמר. "בישראל הצלחנו לשכנע צעירים רבים לבוא לתחום וסיפקנו להם הכשרה מהירה באמצעות הצבא. זה אולי לא אפשרי במדינות אחרות, אך חייבים למצוא דרך לעשות זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים