החקיקה נגד להט"ב בצפון קרוליינה מקוממת את חברות ההיי-טק

מספר ענקיות הביעו התקוממות כנגד החקיקה באמצעים שונים ● הצעת חוק דומה שעומדת להצבעה בג'ורג'יה כבר הביאה לכך שמספר חברות טק גדולות איימו שיוציאו את העסקים שלהן מהמדינה

לא שותקים. אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google), אפל (Apple), מיקרוסופט (Microsoft) וחברות טכנולוגיה אחרות מוחות כנגד חוק אנטי-להט"בי גורף שעבר בצפון קרוליינה, מדינה שחיזרה אחרי חברות הטכנולוגיה וחברות הביו-טכנולוגיה.

ביום רביעי אישר בית המשפט בצפון קרלונייה את מה שמכונה HB2 (ר"ת House Bill 2), חוק המונע מערים ומחוזות במדינה מלהעביר חוקים משלהם למניעת אפליה של הומוסקסואלים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים. מושל צפון קרוליינה, פט מקרורי, חתם על הצעת החוק ואישר אותה.

זה הזמן להיות LGBTQAlly#

חברות טכנולוגיה רבות הפגינו התקוממות כנגד החקיקה והביעו את דעתן בדרכים שונות ומקוונות – מנכ"ל אינטל (Intel), בריאן קרזניץ', נשיא מיקרוסופט, בראד סמית' ובכירים אחרים בתעשיית הטק, הגיבו על הדברים בציוצים ואמרו כי HB2 מעמיק את האפליה.

"יותר מתמיד, עכשיו זה הזמן להיות LGBTQAlly# ולעמוד על איסור אפליה. הצטרפו אלי", קרא קרזניץ' לעוקביו ביום חמישי בלילה, בציוץ ממלא השראה. גם גוגל כינתה את החוק "מוטעה ולא נכון" בציוץ משלה. "אנחנו מאוכזבים מהמעבר של HB2 בעצרת הכללית של צפון קרוליינה, בגלל שצעד זה יקטין ולא ירחיב את היקף ההגנה כנגד אפליה במדינה", כתבה יבמ (IBM) בהצהרה שהוציאה בתגובה לדברים.

בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל

בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל

המדינה – חממה למחקר טכנולוגיה ובנקאות – עומדת כעת תחת לחץ הולך וגובר בנוגע לחוק השנוי במחלוקת, אשר גם מונע מעיריות מהעברת תקנות שיאפשרו לאנשים להשתמש בחדרי שירותים שאינם תואמים את מינם מלידה, שינוי המבוקש על ידי חסידי טרנסג'נדריות.

חברות לאומיות מביעות התקוממות כנגד החקיקה

שורה של חברות שאינן מתחום הטק וכן קבוצות ספורט, כולל קבוצת ה-NBA שארלוט הורנטס (Charlotte Hornets), קרוליינה הוריקנס (Carolina Hurricanes) של ה-NHL והבמאי רוב ריינר (מיזרי, אני והחבר'ה) – כולם נשאו דברים כנגד החוק החדש. מטעם חברת התעופה אמריקן איירליינס (American Airlines) – שהיא כבר זמן רב חלוצה במדיניותה ההגונה כלפי קהילת הלהט"ב, הן לקוחות והן ועובדים – אמרה הדוברת, לורה נדבל, כי "אנו מאמינים ששום פרט לא צריך להיות מופלה לרעה בגלל זהות מגדרית או נטייה מינית. חוקים המאפשרים אפליה כזאת פועלים נגד האמונה הבסיסית שלנו בשוויון והם רעים לכלכלת המדינות בהן הם מופעלים".

תנועה דומה מתעוררת גם בג'ורג'יה, לאחר שבית המחוקקים במדינה כבר העביר ומושל ג'ורג'יה שוקל חוק חדש שמבקריו אומרים שיעגן בחוק אפליה נגד הומוסקסואלים בשם הדת. תומכי החוק טוענים כי את הצעת החוק מקדמת "חופש דת". דיסני (Disney), קוקה-קולה (Coca-Cola), אטלנטה פלקונס (Atlanta Falcons) וה-NFL מתנגדות כולן גם הן לחוק בג'ורגיה.

מארק בניוף, מנכ"ל ויו"ר Salesforce

מארק בניוף, מנכ"ל ויו"ר Salesforce

איומיו של מנכ"ל Salesforce ויזם הטק, מארק בניוף, להוציא את החברה שלו מתוך ג'ורג'יה בגלל הגישה כנגד הומוסקסואלים עשו כותרות גדולות במדינה, ודיווחים טוענים כי עוד מספר חברות טק איימו אף הן לנטוש את המדינה אם החוק יעבור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים