"אין שאלה 'האם ענן?' – אלא 'כמה מהר להעביר לשם?'"

כך אמר הראל יפהר, מנכ''ל AWS ישראל ● לדבריו, "יש צמא לידע בתחום הענן - הרצון מגיע לא רק מחברות סטארט-אפ, אלא גם מארגוני אנטרפרייז שרוצים ללמוד מסטארט-אפים איך להזריק חדשנות"

הראל יפהר, מנכ''ל AWS ישראל. צילום: יח"צ

"יש בישראל שינוי בתפיסה של מנמ"רים לגבי מחשוב ענן. השאלה 'ענן – כן או לא' עברה לה וחלפה לפני שנה וחצי לערך. כיום השאלה בה עוסקים אנשי המחשוב היא 'כמה מהר ומה להעביר לענן?'. מחשוב הענן בישראל תופס תאוצה בארגונים מכלל ענפי התעשייה". כך אמר הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל.

יפהר דיבר היום (ג') במסגרת מפגש של C3, פורום המנכ"לים והמנמ"רים של אנשים ומחשבים, אותו הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה. המפגש נערך במסגרת AWS Pop-up Loft, שהחל בתחילת מרץ בתל אביב למשך שלושה שבועות ומופק על ידי אנשים ומחשבים.

מדובר במתחם ומרכז עבודה אותו הקימה ענקית מחשוב הענן, לחשיפת הפלטפורמה שלה בפני מפתחים בחברות סטארט-אפ, יזמים, סטודנטים ולקוחות – ללימוד, רישות אישי וייעוץ מקצועי. האירוע מתקיים עד ה-21 במרץ ב"בית המידות" ברחוב לילינבלום 23 בתל אביב. האירוע בישראל הוא החמישי בעולם, לאחר שהתקיים בסן פרנסיסקו, ניו יורק, לונדון וברלין.

צילום ועריכת וידיאו ליאור רובינשטיין

הוא ציין כי אתמול חגגה AWS עשור להקמתה. בבסיס תפיסת AWS Pop-up Loft, אמר יפהר, "עומד הרעיון של להיות קרוב ללקוחות, להעביר ידע ולהיות נגישים". לדבריו, "יש צמא לידע בתחום הענן. הרצון מגיע לא רק מחברות סטארט-אפ, אלא גם מארגוני אנטרפרייז, שרוצים ללמוד מסטארט-אפים איך להזריק חדשנות, איך לקבל יכולות זריזות ונועזות".

המעבר למחשוב ענן, אמר יפהר, "'קורה בשלבים. תחילה נכון ללכת לענן עם סביבת הבדיקות, לאחר מכן יש להתחיל לפתח אפליקציות חדשות בענן. הסביבה הבאה לענן היא עומסים, להשלמת הסביבה הפנימית. אחר כך שדרוגי חומרה או תוכנה מהווים הזדמנות למעבר לענן, עם אפליקציות חדשות. לבסוף – צמצום הדטה סנטר, או מעבר הדרגתי לענן, בשל החלטה לביטול הדטה סנטר. אנו רואים יותר ארגונים שעושים זאת".

ל-AWS, אמר יפהר, יש מיליון לקוחות פעילים, נתון המשקף לדבריו את מידת האימוץ של הענן. "יותר ארגונים מפנימים כי נכון להתמקד בליבה עסקית, ואת כל תחום תשתיות ה-IT, שהוא יקר ומורכב – לעשות בענן". הוא ציין כי קצב הגידול בשימוש של EC2, צמח ב-95% מרבעון שני ב-2014 למקבילו ב-2015. שירות מנוהל של בסיסי נתונים, צמח אף הוא אותה תקופה ב-127%. בשנה שעברה הוספנו 722 שירותים ורכיבים, כמעט שניים חדשים מדי יום, בסך הכל סיפקנו בעשור החולף 2002 שירותים. סם החיים שלנו הוא מענה לאתגרי היום ומחר הוא דרך השקעה בחדשנות".

צילום: איל גזיאל

צילום: איל גזיאל

"הראשונים לאמץ את הענן", אמר יפהר, "היו סטארט-אפים: יש לך רעיון עסקי-טכנולוגי, אך אין לך משאבים, אינך יודע מהי הארכיטקטורה הנדרשת, איך תצליח, ולכן יותר נכון לבנות לכזה גוף IT על הענן". כך, ציין יפהר בין לקוחות החברה בעולם את Airbnb, את אפליקציית השידוכים טינדר (Tinder), את אפליקציית זיהוי המוזיקה שזאם (Shazam) ואת אתר המדיה החברתית, לוח המודעות המקוון Reddit. בארץ, ציין יפהר בין השאר את Wix הישראלית שמפתחת פלטפורמה לבניית אתרים, ואת Moovit, האפליקציה החינמית לניווט בתחבורה הציבורית.

"מיד אחרי חברות הסטארט-אפ הגיעו ארגוני האנטרפרייז, כי הם רצו לחדש ומהר. כך, בעולם בין הלקוחות ניתן למנות את פייזר (Pfizer), קלוגס (Kellogg's), וודאפון (Vodafone), סמסונג (Samsung) ותומסון רויטרס (Thomson Reuters), לצד ארגונים ממשלתיים כמו נאס"א (NASA) וה-CIA. בארץ, ציין יפהר את צ'ק פוינט (Check Point), קומברס, ששמה החדש XURA ואת בנק הפועלים ותדיראן טלקום.

"סביבת המחשוב המסורתית מתאפיינת בגמישות מוגבלת", סיכם יפהר. "העולם החדש מבוסס על פתיחות, שכירת שירותי IT ותשלום לפי צריכה, עם גמישות ושינוי בהיקף ואופי משאבי ה-IT. הסיבה המרכזית של ארגוני אנטרפרייז במעבר שלהם לענן היא בשל רצון לגמישות גדולה – ולא החיסכון בכסף. החיסכון הוא הסיבה הרביעית בסדרי העדיפויות של המנמ"רים".

"הענן עוזר לארגונים להצליח בעולם המתאפיין בזעזועים, חוסר ודאות ובשינויים. כיום יש פחות כסף להשקעות, התחרות קשה יותר כי הצרכן הוא המלך, ויש ירידה ברמת הנאמנות של משתמשים. הכוחות הללו משנים את הדרך בה עסקים מתקיימים בעולם. אמזון (Amazon) מאפשרת לצרוך משאבים לפי דרישה, עם קיצור TTM, זמן הגעה לשוק".

הוא סיים בציינו כי לפי הערכת גרטנר (Gartner), הקובעת כי אמזון מובילה בענן בריבוע הקסם שלה, כוח מחשוב שלה גדול פי עשרה מצירוף כוחות המחשוב של 14 שחקניות הענן המדורגות תחתיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים