"מעבר משרד הוא פרויקט IT אדיר מימדים"

כך אמר יקי שאלתיאל, מנהל פיתוח עסקי באגף הייעוץ של HPE ישראל ● לדבריו, "המעבר בפועל הוא סוג של מבצע צבאי - יש לוודא שזה לא יהיה כאוטי, עם תכנון הפעילות ליום שאחרי ותחזוקה לכל המערכות"

יקי שאלתיאל, מנהל פיתוח עסקי, אגף הייעוץ, HPE ישראל. צילום: קובי קנטור

"כאשר ארגון עורך מעבר של משרד, עליו להבין כי המדובר על פרויקט IT אדיר מימדים, הדורש התייחסות פרטנית להרבה היבטים בתוך עולמות אלה". כך אמר יקי שאלתיאל, מנהל פיתוח עסקי באגף הייעוץ של HPE ישראל.

שאלתיאל דיבר בוועידה הראשונה בנושא מעבר משרדים, MovingIToffices. הוועידה, בהפקת אנשים ומחשבים, נערכה היום (א') באולם אירועים לאגו בראשון לציון, והנחה אותה גידי רחמים, יועץ טכנולוגי בכיר.

לדברי שאלתיאל, "בקבוצה שלנו יש 40 מומחים, העוסקים במגוון היבטי IT; מחשוב ענן, Big Data, מולטי-מדיה, תשתיות תקשורת וטלפוניה ותשתיות תקשורת מחשבים. כל ארגון נדרש להתייחס לפרויקט מעבר משרד במגוון צבעים וטעמים. אנו מכסים את כל טווח הפרויקט, בהיבט התכנוני, הטכנולוגי והמחשובי".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"כל מעבר שכזה דורש כמה וכמה שלבי תכנון מוקדמים", מסביר שאלתיאל. "בין השאר נדרש להתייחס להיבטי תכנון, רכש ויישום טכנולוגיה. כך, מעבר שכזה מהווה הזדמנות לחידוש, רענון, שדרוג ושינוי מודל העבודה של ה-IT בכמה היבטים: תשתיות מחשוב, מולטי מדיה, שינוי תשתיות חדרי מחשב, פעילות של חדרי ההדרכות, טלפוניה, והדטה סנטר עצמו. בנוסף, מעבר לשיקול האם לעבור למחשוב ענן או לא, יש להתייחס להיבטי DR".

סוג של מבצע צבאי

"מעבר משרדים הוא זמן לפעול לחשיבה מחודשת על תכנון מחודש של ה-IT", אמר שאלתיאל. "יש לנו את כל המומחים הנדרשים על מנת לבוא ולתכנן מעבר שכזה בצורה מושכלת, שתניב רעננות טכנולוגית עם התייעלות תפעולית. אנו ב-HPE ישראל מעורבים בעשרות רבות של מעברי חברות מדי שנה. אנו עושים זאת כבר יותר מעשור שנים, עם צוות ייעודי לתחום ועבודה בשיתופי פעולה עם קבלני משנה לתחומים ספציפיים".

כך, ציין שאלתיאל, "בין לקוחות שערכנו עבורם פרויקטים שכאלה, ניתן למנות את הבורסה לניירות ערך, מפעל הפיס, הכשרה חברה לביטוח, הראל ביטוח, מגדל, פז, שטראוס, טבע וקומברס. כך, בחמש השנים האחרונות טיפלנו ביותר מ-10,000 שרתים, עם יותר מ-5,000 משתמשים".

"מעבר כושל של חברה למשרדים חדשים עלול לפגוע בה", אמר שאלתיאל. "לשמחתי, לא היו לנו מעברים שנכשלו. נדרשת מתודולוגיה מוכחת, עם מוכנות לכל תרחיש, מתוך רצון שלא להיות מופתעים. נדרש לפעול באופן מסודר, תוך התייחסות למגוון היבטים: תכנון של המעבר, ביצוע ניתוח אפליקטיבי ועסקי של הארגון, בניית מפת תלויות בין האפליקציות לתשתיות, הדמיית תרחישים של המעבר, מיפוי ברמת הפורט (מבואה), הכנת תכנית העמדה מפורטת, ביצוע חלוקת ציוד לפי שלבים, ניהול סיכונים בפרויקט ובניית חדר המחשב. בנוסף, יש לבנות את המעבר תוך דגש על ניצול אנרגטי וחיסכון תפעולי".

הוא ציין כי לענקית ה-IT יש גוף מימון המאפשר לארגונים לשנות את מודל התשלום ולקבל דטה סנטר כ-שירות, DCaaS.

שאלתיאל סיכם באומרו כי "המעבר בפועל הוא סוג של מבצע צבאי, עם חמ"ל ואבטחה. יש לוודא שזה לא יהיה כאוטי, עם תכנון הפעילות ליום שאחרי, ותחזוקה לכל המערכות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים