SkyBender של גוגל ישדר את הדור החמישי של האינטרנט מרחפנים סולאריים

הציר המרכזי של פרויקט זה הוא ככל הנראה טכנולוגיית גמ"מ חדשנית, אשר יכולה לשדר ג'יגה-בייט נתונים בכל שנייה, במהירויות של עד פי 40 יותר מאשר טכנולוגיית ה-4G LTE, החדשנית ביותר שנמצאת בשימוש כיום

מאבטחים מהאוויר. אילוסטרציה: BigStock

היוזמה החדשה של גוגל (Google) זכתה לשם הקוד "פרויקט SkyBender", כך על-פי דיווח שהופיע בגרדיאן (Guardian) בסוף השבוע, שבו נטען כי החברה שוכרת האנגר ענק בשטח של 15 אלף מ"ר מווירג'ין גלקטיק (Virgin Galactic) – שהוקמה ב-2004 כדי לעסוק בתיירות חלל ושייכת לאיש העסקים סר ריצ'רד ברנסון. החברה שוכנת בניו מקסיקו, בסמוך לעיר טרות' אור קונסקוונסז, שם מוקם בסיס פעילות שלה לטיסות חלל מסחריות המכונה Spaceport America.

הציר המרכזי של פרויקט SkyBender הוא ככל הנראה טכנולוגית גמ"מ (גלים מילימטריים) חדשנית, אשר יכולה לשדר ג'יגה-בייט נתונים בכל שנייה, במהירויות של עד פי 40 יותר מאשר טכנולוגיית ה-4G LTE (ר"ת Long Term Evolution) החדשנית ביותר שנמצאת בשימוש כיום.

גלים מילימטריים (millimeter wave) נחשבים לעתיד של טכנולוגיית העברת נתונים במהירות גבוהה, וייתכן שיהוו את עמוד השדרה של רשתות הסלולר בדור החמישי (5G). לדוגמה, Starry, הסטארט-אפ החדש של צ'ט קנוג'יה – מייסד השירות Aereo שסיפק גישה לערוצי טלוויזיה דרך האינטרנט אך נסגר ב-2014 בעקבות החלטה על הפרת זכויות יוצרים – הודיע מוקדם יותר השבוע שבכוונתו להשתמש בטכנולוגיית גלים מילימטריים כדי להביא אינטרנט במהירויות ג'יגה-בייט לבתים באמצעות Wi-Fi. לגלים המילימטריים יש טווח קצר בהרבה מאותות הטלפון החכם הנוכחיים, והם גם משתבשים בקלות על-ידי תנאי מזג אוויר לא נוחים כמו גשם, ערפל ושלג. בכל מקרה, באמצעות מה שנקרא מערך מדורג יוכלו כנראה חברות כמו גוגל ואחרות למקד את השידורים בכל זאת על פני מרחקים גדולים יותר.

ענקית הטכנולוגיה ממאנלו פארק בודקת כרגע את הטכניקה הזו באמצעות רחפן סולרי חדש בשם Centaur וכן רחפנים אחרים שפותחו על-ידי חטיבה של גוגל הידועה בכינויה Google Titan, שהחברה ייסדה לאחר שרכשה את יצרנית הרחפנים טיטאן (Titan Aerospace) בשנת 2014. לגוגל יש הסכם עם ועדת התקשורת הפדרלית, ה-FCC (ר"ת Federal Communication Commission), להמשיך בבדיקות עד לחודש יולי, כך טוען הגרדיאן. גוגל משלמת לווירג'ין גלקטיק, ככל הנראה, כ-1,000 דולר ליום לשימוש בהאנגר שלה, כמו גם תוספת של 300 אלף דולר ל-Spaceport America כדי לבנות מתקנים עם שרתים, משדרי גלים מילימטריים וטכנולוגיות מתקדמות אחרות.

גוגל ציינה בעבר כיצד היא מתכננת להתחרות עם ענקיות טק אחרות, כמו פייסבוק (Facebook), כדי לספק גישה לאינטרנט למדינות מתפתחות. הגרדיאן אומר שה-SkyBender הוא למעשה, מבחינה טכנית, חלק מ-Google Access, חטיבה שבה שוכן פרויקט לון (Project Loon) שהוא פרויקט אינטרנט אלחוטי של גוגל בכדור פורח, שנועד למטרה דומה של הבאת העולם המקוון לחלקים מרוחקים בעולם.

גוגל לא הגיבה על הדיווח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים